همراه اول
18. خرداد 1394 - 9:51   |   کد مطلب: 23840
پاسخ به 6 سوال اساسی در مورد "فکت شیت ملت ایران"
هرچند اظهار نظر و پاسخگویی به سوالات در خصوص مسائل مختلف خصوصا مسائل تخصصی و علمی کار کارشناسان و متخصصان این موضوع می باشد، اما مسئله هسته ای کشور ما که با تحریم های کشورهای اروپایی و آمریکا با تک تک زندگی ما ایرانی ها گره خورده و آنقدر در این سال ها به دنبال حق خود بوده ایم که در این مورد همه نظراتی دارند، قطعا من نیز همچون سایر هموطنانم از لغو تحریم ها و به رسمیت شناختن حقوق هسته ای کشورم خرسند خواهم شد، اما حقیقتا باید با احتیاط و چشمانی باز با کشوری که از هیچگونه کارشکنی در مورد کشورمان مضایقه ننموده است پای مذاکره نشست، بنده با مطالعه و جستجو در مورد نظرات کارشناسان هسته ای و اقتصادی و سیاسی به سوالات شما پاسخ خواهم داد.

به گزارش همدان ورزش، انسیه مختاری طی یادداشتی نوشت:  هرچند هر شش اصل مطرح شده در گزاره برگ عین بیانات رهبر معظم انقلاب است و برای مردم و تیم مذاکره کننده که ولایت را حجت می دانیم بدون ذکر استدلال هم قابل قبول است اما لازم است توضیحاتی در خصوص 6 بند ذکر شده در این گزاره برگ ارائه شود.

 چرا همه تحریم ها باید یکجا و هم زمان با هم در روز تفاهم لغو شود؟

 این کار علاوه بر اینکه بهانه‌ها ممکن را از دولت آمریکا برای ایجاد اختلال در مسیر برداشته شدن تحریم‌ها می‌گیرد، اثر مهمی در شفاف شدن فضای حاکم بر ایران خواهد داشت. اگر این اتفاق بخواهد رخ دهد تنها در مسیر رسیدن به توافق حاصل خواهد شد و اگر به بعد از توافق موکول شود، هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد. برای همین است که رهبر انقلاب تاکید کردند که برداشته شدن تحریم‌ها موضوع توافق است و نه نتیجه‌ای که قرار است بر آن مترتب شود.

سوال دوم:اصل دوم: چرا دستاوردهای هسته ای باید حفظ شود؟

دستاوردهای هسته ای باید در هر صورت حفظ شود ، ما در بیانیه قبل پذیرفته ایم غنی سازی را به سطح 3.67 درصد برسانیم در حالی که ما برای پزشکی هسته ای و سطح سنجی و ضخامت سنجی به 20 درصد غنی سازی شده نیاز داریم.

ضمن اینکه در طول این سالها میلیاردها تومان هزینه و تلاش های مستمر جوانان مملکت و خون شهیدان هسته ای چیزی نیست که بتوان به سادگی با یک قرارداد از آن گذشت

سوال سوم: چرا هیچ محدودیتی را برای تحقیقات علمی و دانشمندان هسته ای نمی پذیریم؟

در دنیای امروز هیچ کشوری بدون داشتن فناوری هسته ای یک کشور پیشرفته محسوب نمی شود. کشاورزی پیشرفته ، سلامت گسترده و علاج بیماریهای صعب العلاج ، صنایع پیشرفته ، اندازه گیریهای دقیق، شیرین سازی آب بصورت اقتصادی، تامین انرژی بدون آلودگی و مستمر پس از خاتمه یافتن ذخایر فسیلی و دهها نیاز دیگر کشور مشروط به داشتن انرژی هسته ای است. محرومیت از این فناوری به معنی وابستگی به قدرتهای زورگویی است که این فناوری را در انحصار خودشان دارند

این کار نوعی اسارت علم است

سوال چهارم: چرا به بازرسی های فراتر از مقررات رایج بین الملل تن نمی دهیم؟

تحمیل بازرسی های فراتر از قوانین بین المللی به معنی نقض حاکمیت ملی ایران و شکستن حریم استقلال کشور است اگر چنین چیزی را بپذیریم یعنی به آنچه هیچ کشور دیگری در این زمینه به آن تن نمی دهد تن دهیم؛ در حقیقت تحقیر شدن را پذیرفته ایم. و این خلاف عزت و کرامت یک ملت است و زمینه را برای لگدمال کردن سایر حقوق خود تجویز نموده ایم.

پنجم: چرا ورود به حریم نیروهای مسلح و مراکز امنیتی و محدودیت برای بخش دفاعی را نمی پذیریم؟

حوادث عراق و لیبی نشان داد که هدف اصلی چنین بازرسی هایی کشف اسرار نظامی و مقدمه چینی برای حمله نظامی است. اگر به چنین بازرسی هایی تن بدهیم یعنی به دست خودمان زمینه حمله نظامی دشمن به ایران را فراهم کرده ایم.

این اعتماد صرف عاقبتی جز پشیمانی نخواهد داشت

ششم:چرا قراردادی که می بندیم باید بازگشت پذیر باشد؟

اگر در متن قرارداد مشروعیت بازگشت ما به شرایطی قبل از قرار داد در صورت خلف وعده دشمن قید نشود ما بخشی از امکانات و اختیارات خودمان را از دست می دهیم و به دشمن این فرصت را می دهیم که به راحتی بهانه جویی کند و تحریم هایی که لغو شده با یک دستور یا قانون جدید سر جای خود برگرداند چرا که می داند ما توان بازگشتن به شرایط قبلی را نخواهیم داشت و میدان بطور کامل در دست دشمن خواهد بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار