همراه اول
29. مرداد 1394 - 8:55   |   کد مطلب: 24420
طلایه‌داران بازارگرمی!
فصل نقل وانتقالات که سر می‌رسد، جولانگاهی است برای بازیکنانی که مادیات برایشان در راس امور قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناهرساله با آغاز فصل نقل‌و‌انتقالات برخی بازیکنان در تکاپوی پیوستن به تیم‌هایی هستند که بیش از هرچیزی منافع مالی‌شان را تامین کنند. از شکایت و شکایت‌کشی هم ترس و واهمه‌ای ندارند، امضای قرارداد داخلی با چند تیم برای تحت فشار قراردادن تیم رقیب تا پیوستن یکباره به تیمی‌دیگر و بر هم زدن همه معادلات و در نهایت‌ هم پرونده‌هایی که هرگز تکلیف‌شان علی‌رغم شکایت باشگاه‌ها مشخص نمی‌شود.

رضا حقیقی
رضا حقیقی این فصل یکی از خبرسازترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران در فصل نقل‌وانتقالات بوده است. ابتدا خبر پیوستنش به سیاه‌جامگان منتشر شد،‌ اما چندی نگذشت که این بازیکن با ملوان بندرانزلی قرارداد امضا کرد و همین یکی دو روز پیش بود که با رفتن علی دایی به قم با صبا قرارداد امضا کرده است. سه جابه‌جایی در فصل نقل‌وانتقالات برای این بازیکن تا به اینجای کار ثبت شده است و این در حالی است که ملوانی‌ها اعلام کرده‌اند از این بازیکن شکایت خواهند کرد چراکه مدعی هستند این بازیکن با آن‌ها قرارداد داخلی امضا کرده و پیوستن او به صبا قانونی نیست.
کریم انصاری‌فرد
انصاری‌فرد همواره تا آخرین لحظه خود را پرسپولیسی می‌داند اما در پایان نقل‌انتقالات به یکباره از تیم دیگری سر در می‌آورد، حال چه این تیم اساسونا در لیگ دسته اول اسپانیا باشد و درهمین لیگ هم بازی کمی ‌به او برسد چه اینکه به تراکتورسازی ملحق شود و یا در نهایت به هر تیم دیگری غیر از پرسپولیس بپیوندد. انصاری‌فرد این فصل ضعیف‌تر از همه فصول گذشته که از او به عنوان یک پدیده نام برده می‌شد نه تنها تیم ملی را از دست داده بلکه حتی اینبار در لیست پرسپولیس هم جایی ندارد. او خودش را پرسپولیسی‌می‌داند درحالی که جایی در لیست برانکو ندارد.
قاسم دهنوی
او هم از بازیکنانی است که همچنان معلوم نیست استقلالی است یا پرسپولیسی! او که یک فصل ناموفق را در پرسپولیس سپری کرد و پس از آن به ذوب آهن رفت امسال معلوم نبود قرار است استقلالی شود یا پرسپولیسی و تنها حرف و حدیث پیوستنش به سرخابی‌ها به گوش می‌رسید. حرف و حدیث‌هایی که دقیقا مثال بارز بازارگرمی در فصل نقل‌و‌انتقالات است. دهنوی با عملکرد ضعیفی که داشت نتوانست در پرسپولیس حضور متداومی داشته باشته باشد اما معلوم نیست امسال و از چه کانالی اخبار پیوستنش به استقلال و پرسپولیس مخابره می‌شد تا جایی که دیگر مسئولان باشگاه استقلال به صراحت اعلام کردند هرگز به دنبال جذب این بازیکن نبوده‌اند.
محسن مسلمان
او هم از دیگر بازیکنانی است که در چند فصل اخیر عملکرد بسیار ضعیفی داشته اشت. فصل گذشته در فولاد خوزستان با آمار یک پاس گل ضعیف‌ترین نمایش ممکن را اجرا کرده است. دو فصل پیش هم در پرسپولیس یک نیمکت نشین ساده بود و علی‌رغم تبلیغاتی که برای او راه افتاده بود نتیجه معکوس داد. امسال هم که معلوم نیست با چه کارنامه‌ای و چه دلیل و منطقی مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان جذب او شدند تا جایی که بیش از هر زمان دیگری لابی مدیربرنامه‌هایش برای ملحق شدن مسلمان به پرسپولیس به گوش برسد.
سیدجلال حسینی
حسینی که یکی از مدافعان ثابت تیم ملی فوتبال ایران در سالیان گذشته بوده است از کم مشتری‌ترین بازیکنان این فصل به شمار می‌رود. مسئولان باشگاه پرسپولیس بارها و بارها اعلام کردند که حسینی جایی در لیست برانکو ندارد درحالی که سیدجلال از علاقه‌اش برای رفتن به پرسپولیس می‌گفت. در نهایت حسینی این روزها بر سر تمرینات تیم نفت حاضر می‌شود در حالی که گویا هنوز با نفتی‌ها قراردادی امضا نکرده و قرار است به تیم دیگری ملحق شود.
ردپای پول
بیش از هر چیزی در جابه‌جایی‌های چنین بازیکنانی که تنها نمونه کوچکی از خروار هستند، هدفی به نام پول نهفته است. شاید بیش از سخت کوشی و تلاش برای حضور در تیم‌هایی برای رسیدن به تیم ملی و لژیونر شدن این پول است که در راس اهداف قرار گرفته است. بازاری که تنورش برای عده‌ای توسط عده‌ای دیگر گرم می‌شود تا از این طریق به مطلوب‌ترین شکل ممکن ارتزاق کنند، کم نبودند بازیکنانی در سالیان گذشته همچون صابرمیرقربانی که همزمان با بیش از چهار تیم قرارداد داخلی امضا کرد و در نهایت هم به تیم دیگری پیوستند. پدیده‌ای شوم در فوتبال ایران که در آن ضعف مدیریتی مسئولان نقش اساسی ایفا می‌کند و فصل پیش رو هم نشان داد که هیچ برنامه‌ای برای مقابله با آن طراحی نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار