همراه اول
12. آبان 1394 - 8:31   |   کد مطلب: 25514
مدیرعامل پاسی ها دونده تر از بازیکنان!
به اندازه ای که حسن عزیزی مدیرعامل پاسی ها برای تیمش موثر و دونده ظاهر شده، اگر بازیکنان 50 درصد وی اینطور دونده و موثر برای تیمشان بازی بکنند، پاس نه تنها در انتهای جدول قرار نمی گیرد بلکه رهسپار جایگاه تیم های مدعی می شود.

به گزارش همدان ورزش؛ حسن عزیزی از بدو ورودش به تیم پاس تمام تلاش خود را برای جذب اعتبار و پرداخت درصدی از قراردادها و حتی پاداش به تیم را بکار گرفت و تا به اینجا موفق عمل کرده تا یکی از مهمترین وظایفی که وی در قبال اعضای تیم دارد نیز به خوبی تحقق یابد.
اما در مقابل این همه تلاش و دوندگی مدیرعامل پاسی ها، بازیکنان چه کاری از پیش برده اند؟ عادت به باخت و تساوی! 
مدیرعامل پاس وعده تحقق نیاز مالی بازیکنان را داده بود و به وعده‌اش عمل کرد. حسن عزیزی در مدت کوتاهی که در راس پاس قرار گرفته توانست 10 درصد از تعهد مالی بازیکنان را پرداخت کند که در واقع این هنر مدیریتی کم نظیر بوده و او توانست در شرایطی که تیم نتیجه مطلوب کسب نکرده و مخالفت‌ها نسبت به شرایط تیم افزایش یافته، هیات مدیره را ترغیب به پرداخت این درصد از قرار داد کند.
عزیزی در این مدت خالصانه با اعضای تیم برخورد کرده و حس اعتماد را در ذهن آنها جاری ساخته است. او هرگز در ارتباط با خود و اعضای تیم دیوار بی اعتمادی نکشید و هرچه در توان داشت برای تیم هزینه کرد.
هر چند این روزها چهره عزیزی خسته و پریشان است اما ذهن و توانش معطوف تیم شده و خادم شبانه روزی باشگاه پاس شده است. عزیزی در این مدت کوتاه 700، 800 میلیون تومان از قرارداد مجموعه تیم کاسته است و با توافق بین چند مربی و بازیکن تیم توانست رضایت آنها را برای بخشیدن بخش زيادي از قراردادها که به اعتقاد کارشناسان فوتبالی غیرمنطقی و غیر منصفانه بوده است، پاس را از وضعیت قرمز در بدهی‌های این فصل تا حدود زیادی آزاد سازد.

نان حلال در تلاش بیشتر است!
شایعاتی مبنی بر کم کاری بازیکنان شنیده می‌شود. بدون توجه به این مسائل باید گفت که بازیکنان نسبت به پولی که می‌برند، اعتقاد شرعی دارند.
این اتهام‌ها بر آنها وارد نیست و قطع به يقين پولی که برای خانواده برده می‌شود، باید حلال باشد. بنابراین تلاش و دوندگی بی امان خواهند داشت تا پیش خدای خود وجدانی راحت داشته باشند. نکته‌ای که بسیار مهم است و بومی و غیر بومی هم ندارد!

 استارت جریمه و تشویق
پاسی‌ها در صورت پیروزی پاداش می‌گیرند اما اگر امتیاز از دست بدهند با جریمه هم مواجه می‌شوند. همانطور که مدیرعامل پاس برای دریافت درصدی از قراردادهایشان دوندگی می‌کند و در مسیر رسیدن به پول کنایه خیلی‌ها را می‌شنود قطع به يقين می‌طلبد که در صورت نتیجه نگرفتن بازیکنان، آنها را با جریمه مواجه کند.

مجموعه خاموش فعال شد!
مجموعه خاموش در باشگاه پاس این روزها خیلی خوب فعال و به‌کار گرفته می‌شود. عزیزی برخی از کارها را به پرویز سامری واگذار کرده است. سامری با کوله باری از تجربه در راس مدیریت ورزشی و اداری می‌تواند مهره موثر برای عزیزی باشد. البته عزیزی در این مدت حداکثر کار و توان را از کارمندان باشگاهش داشته تا بازدهی اهداف و برنامه‌های باشگاه افزایش یابد.
مشاوره و کمک گرفتن از ایده‌‍ها و نقطه نظرات دست اندرکاران نیز به وی کمک می‌کند تا در سازماندهی ساختار باشگاه عملکردی بهتر داشته باشد.
 * عزیزی دلسرد نشود!
مدیرعامل پاس تا به اینجا به وظایف و مسوولیت خود در قبال تیم عمل کرده است. نکته ای که این روزها عزیزی را بیش از هرچیز دیگری پریشان می کند، اوضاع آشفته تیم پاس است.
میزان قراردادهای اعضای تیم بیش از آنچه که تصور می شد، بالا است! اوضاع مالی مناسبی در باشگاه حاکم نیست و بدهی های انباشته شده باعث شده تا طلبکاران در باشگاه را از بیخ بکنند!
این آشفته بازاران حتی خواب از چشمان عزیزی گرفته است. حالا این بیم و امید وجود دارد که با این شرایط بحرانی، مدیرعامل پاس دلسرد نشود!

دیدگاه شما

آخرین اخبار