همراه اول
26. فروردين 1395 - 10:55   |   کد مطلب: 27038
روز سرنوشت روز انتقـام / همدان پیام

ميثم مصطفي‌جوكار فردا بايد در يكي از دشوارترين آزمون‌هاي دوران ورزشي رو در روي رقباي سرسخت خود قرار گيرد. جوكار به خوبي مي‌داند كه بار استان روي دوش اوست و اگر جواز حضور در المپيك ريو را كسب كند، به 3 دوره حضور كشتي‌گيران استان در المپيك تداوم خواهد بخشيد.
مسعود مصطفي‌جوكار در المپيك 2004 آتن، برادرش ميثم در المپيك 2008 پكن، صادق گودرزي در المپيك 2012 لندن و ميثم مصطفي‌جوكار در المپيك 2016 ريو؟! براي رسيدن به پاسخ اين پرسش بايد تا فردا دندان روي جگر گذاشت. جوكار در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در المپيك 2016 بايد به مصاف احسان لشگري، عليرضا كريمي و رضا بيات برود. پيش‌درآمدي براي شهرآورد 82 كه صدالبته براي مردم همدان و ملاير به‌خصوص گوش شكسته‌ها، اين مسابقات حساسيتش فراتر از شهرآورد است.
پیش از شهرآورد 82، چشم و گوش را به چند قدم آن طرف‌تر از استاديوم 100 هزار نفري آزادي قرض مي‌دهيم. سالن 12 هزار نفري اين مجموعه كه نبرد گوش شكسته‌ها را از ساعت 11 تا 15 ميزباني مي‌كند. مهمترين رويداد براي اهالي كشتي همدان كه اگر با قهرماني مصطفي‌جوكار پايان يابد، حوصله سرشار و بهترين بهانه براي تماشاي يك فوتبال جذاب جور خواهد شد!
 پس از 10 ماه وقت انتقام فرا رسيده است
خرداد ماه سال 94 بود كه مشهد مقدس از مسابقات انتخابي تيم ملي كشتي براي حضور در مسابقات جهاني لاس وگاس ميزباني كرد. احسان لشگري آن روزها مصدوم بود و رقابت اصلي در وزن 86 كيلوگرم بين ميثم جوكار و عليرضا كريمي بود. از قبل خيلي‌ها ميثم جوكار را مدعي اصلي اين وزن مي‌دانستند اما در عين ناباوري كريمي در فنيال جوكار را از ميان برداشت تا مسافر لاس وگاس شود. البته آن روز مصدوميت جوكار بي‌تأثير نبود و درد گردن او موجب شد كشتي‌گير بااخلاق استان آنچنان كه بايد نتواند عرض اندام كند.
حالا پس از گذشت 10 ماه وقت انتقام فرا رسيده است. اگرچه برخي از رسانه‌هاي كشوري به طرز بوداري روي 2 نام عليرضا كريمي و احسان لشگري مانور مي‌دهند و از واژه‌هايي چون "كشتي‌گير مورد علاقه رسول خادم" براي افزايش روحيه و انگيزه اين كشتي‌گيران به خصوص كريمي بهره مي‌برند اما آمادگي بالاي ميثم مصطفي‌جوكار، برگ برنده‌اي است براي موفقيت پسر پرتلاش ملايري.
ميثم مصطفي‌جوكار سابقه شكست عليرضا كريمي با امتياز عالي و شكست احسان لشگري با قاطعيت را در كارنامه دارد و قطع به يقين اين كريمي و لشگري هستند كه بايد از تجربه گرانبهاي ميثم مصطفي‌جوكار ترس داشته باشند. كشتي‌گيري كه با تجربه حضور در المپيك 2008 پكن و مسابقات آسيايي 2014 اينچئون، فردا حرف‌ها براي گفتن خواهد داشت.
 مردم برايم دعا كنند
ميثم جوكار درباره رقابت‌هاي فردا به خبرنگار ما گفت: بدون شک این آخرین فرصت من برای حضور در المپیک است و نمی‌خواهم آن را از دست بدهم. با توجه به شرایطی که وجود دارد شاید دیگر چنین فرصتی نصیبم نشود و تلاش می‌کنم از این فرصت نهایت استفاده را ببرم.
وي ادامه داد: تمرینات خوبی را در این مدت پشت سر گذاشته‌ام و انگیزه زیادی دارم. بدون شک سخت‌ترین وزن انتخابی تیم ملی 86 کیلوگرم است چراکه تمام کشتی‌گیران مدعی و همه عنوان‌دار هستند. امیدوارم هر کشتی‌گیری که بهتر است صاحب دوبنده تیم ملی شود.
قهرمان بازی‌های ‌آسیایی بیان کرد: در المپیک قبل (2008 پکن) خیلی جوان بودم و به دلیل کم‌تجربگی نتوانستم آن فضا را برای خودم هضم کرده و عملکرد خوبی داشته باشم، اما تمام تلاشم این است که با ارائه کشتی‌های خوب و زیبا و موفقیت در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بار دیگر صاحب دوبنده المپیک شوم.
جوكار در پايان گفت: مردم برايم دعا كنند. سختي‌هاي زيادي كشيده‌ام و برخلاف مشكلات زياد پا پس نكشيدم. اما مردم استان باور كنند بيشتر دلم مي‌خواهد به خاطر آنان نتيجه بگيرم و موجبات خوشحالي‌شان را فراهم كنم.
 آمادگي مثال‌زدني از نگاه برادر بزرگتر
رسول خادم اوايل هفته گذشته به كشتي‌گيراني كه بايد در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد شركت كنند اين فرصت را داد تا انفرادي و در شهرهاي خود تمرين كنند. ميثم مصطفي‌جوكار نيز بلافاصله راهي استان همدان شد و زير نظر برادر بزرگتر مسعود مصطفي‌جوكار به آماده‌سازي خود پرداخت. البته او در شهرهايي مثل كرمانشاه و بروجرد هم تمرين كرد تا مهياي حضور مقتدرانه در سالن آزادي باشد.
مسعود مصطفي‌جوكار، نايب قهرمان المپيك 2004 آتن درخصوص وضعيت برادرش به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه بدن ميثم نسبت به ماه‌هاي اخير در وضعيت ايده‌آلي قرار گرفته و وضعيت جسماني او مرا بسيار اميدوار كرده است. رقباي سرسختي در پيش داريم اما انرژي، وضعيت خوب جسماني و انگيزه ميثم، شخصاً به من روحيه مي‌دهد.
مربي تيم ملي كشتي آزاد بيان كرد: چشم به دعاي مردم دوخته‌ايم. اميدواريم با قهرماني ميثم روند حضور كشتي‌گيران استان در بزرگترين رويداد ورزشي دنيا ادامه داشته باشد و ميثم با كسب مدال المپيك از دنياي كشتي خداحافظي كند.
مصطفي‌جوكار در پايان گفت: خيلي‌ها اين روزها از من مي‌پرسند كه چرا نتوانستي طلاي المپيك 2004 آتن را كسب كني كه در پاسخ مي‌گويم: شايد قسمت اين است ميثم با طلاي المپيك 2016 ريو جبران مافات كند!

دیدگاه شما

آخرین اخبار