همراه اول
26. آذر 1396 - 12:04   |   کد مطلب: 33083
مردی جوان در تکاپوی سکان‌داری فوتبال بی‌بضاعت همدان

به گزارش همدان ورزش؛ مجتبی دی‌آبادی ورزشی‌نویس باتجربه استان همدان در یادداشتی اختصاصی که در اختیار کانال تلگرامی هیات فوتبال همدان قرار داده، به تمجید از عمکلرد رئیس هیات فوتبال استان همدان پرداخته است. خواندن این یادداشت خالی از لطف نیست:

برای اولین بار او را روی صندلی‌های سبز سالن کنفرانس استادیوم قدس دیدم، مردی جوان در تکاپوی سکان‌داری فوتبال بی‌بضاعت همدان.

وقتی روی صندلی نشست و شروع کرد به سخن، انگار روحی تازه در کالبد نیمه جان فوتبال همدان دمیده شده بود، حرفهایش دلنشین بود اما فاصله سخن و عمل فرسنگ‌ها راه است و باید به او زمان داده می‌شد تا خودش را ثابت کند.

پاس چند ماهی بود به همدان آمده بود و در دوران اوجش خودش قرار داشت، اما فوتبال همدان در عمل چیزی برای گفتن نداشت و مدیری می‌خواست که از حضور پاس در همدان نهایت استفاده را برده و آینده فوتبال همدان را از همین حالا بسازد.

خیلی‌ها اعتقاد داشتند که حضور وی به عنوان رئیس جدید هیأت فوتبال شاید ادامه دهنده روند قبل باشد زیرا "صوفی" به مانند یک هندوانه در بسته است و مشخص نیست توانایی اداره کردن پرمخاطب‌ترین ورزش همدان را داشته باشد، اما من یادم بود که در روزهایی که قرار بود استخر شهدای شهرداری همدان را از نو بسازد، کاری کرد که امروز این استخر پس از سالها همچنان یکی از زیباترین استخرهای غرب کشور است.

آن روزها شهردار فعلی همدان در سازمان عمران شهرداری همدان مدیر بود و قرار بود استخری که در مجاورت سازمان خودش قرار داشت را تخریب و از نو بسازد.

با وجودی که در ورزش تجربه‌ای نداشت، کاری کرد کارستان و به جای اینکه یک سوله علم کند و وسطش یک گودی بکند و نامش را استخر بگذارد، ابتدا با کارشناسان معماری ورزشی جلساتی برگزار و از غریق نجات‌های بنام همدان نیز مشاوره گرفت و قرار شد طرحی اجرا کند که در کنار استخر شنا، بتوان یک مجموعه رفاهی هم ایجاد کند و با خلاقیت تمام و مدیریت جهادی بنای این پروژه حساب‌ شده را گذاشت.

آری امروز مجموعه آبی تفریحی شهدای شهرداری همدان که آبروی استان در بحث تفریحات آبی است مرهون طرح کارشناسی و البته مدیریت جهادی دیروز عباس صوفی است.

▫️اگر عملکرد دیروز شهردار فعلی همدان را در بحث احداث استخر شنا،  با مقیاس خیلی بزرگتر بسنجیم، آینده موفق فوتبال استان نیز مرهون تلاش‌های امروز صوفی است و این را زمان به خوبی نشان داده است.

عباس صوفی در دور اول حضورش به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان در همان مدت کوتاه تحول خوبی در ساختار این هیأت ایجاد کرد و دوباره نشاط و شور به فوتبال همدان بخشید.

وی در اولین اقدام خودش ابتدا دفتر هیأت فوتبال را که یک اطاق بود را تغییر داد و امروز یک دفتر آبرومندانه سوغاتی برای فوتبال همدان شده است و حتی تیم‌داری در رده‌های پایه استان را رایگان کرد تا شهرستان‌های محروم نیز بتوانند استعدادهای نونهالان و نوجوانان خود را شناسایی کنند.

در دوره نخست حضور وی به عنوان رئیس هیأت فوتبال همدان آنقدر کار انجام شد که نوشتن آن مثنوی هفتاد من است اما چه بسا اگر دخالت‌های مرد اول آن روزهای ورزش همدان نبود، در دوره بعدی می‌توانست ثمره خوبی از نهال نوپای فوتبال همدان دریافت کند، اما چه سود که اجازه ندادند که وی به کارش ادامه دهد.

شاید کمی بدشانس بود که در بدترین شرایط موجود به عنوان مدیرعامل باشگاه پاس انتخاب شد تا سکان‌دار کِشتی در حال غرق شدن سبزپوشان باشد که متأسفانه آن روی سکه فوتبال، صوفی را با پاس راهی دسته اول کرد.

تلاش بسیاری کرد که آسانسوری دوباره به لیگ برتر بازگردد اما فوتبال بی‌رحم مردی سالم را بر نمی‌تابید و باعث شد که با حسرت از تیم محبوب خودش جدا شود و در میانه راه تیم را تحویل دایه‌های مهربان‌تر از مادر قرار دهد.

اما امروز قریب به یکسال است که دوباره عباس صوفی به فوتبال همدان برگشته و انگار روح تازه‌ای به فوتبال همدان دمیده شده است و قطعاً برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌های امروز وی در فوتبال، رونق و شکوفایی فردای ورزش همدان را ثمره دارد.

دوباره مسابقات استانی رونق گرفته و تیم‌های بی‌شماری در صف لیگ‌های مختلف استان حضور دارند و حتی تشکیلات اداری و سازمانی هیأت فوتبال نیز جان گرفته است و همه آمده‌اند که پا به پای مرد این روزهای فوتبال همدان، جهادی تلاش کنند.

مردی که خالصانه و جهادی کار می‌کند و این تلاش او بی پاداش نخواهد ماند و قطعاً آینده فوتبال همدان مرهون مدیریت جهادی امروز اوست و باید به احترامش بایستیم و کلاه از سربرداریم. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار