همراه اول
28. بهمن 1396 - 11:06   |   کد مطلب: 33454
دوباره هفته آخر، دوباره استرس، دعا و شاید معجزه
بُمب در بَم می‌ترکَد؟
بُمب در بَم می‌ترکَد؟
«قهرمان آسیا به لیگ دسته سوم سقوط خواهد کرد؟» این شاید رایج‌ترین سوال اهالی فوتبال همدان در چند روز اخیر بوده که برای رسیدن به پاسخش باید تا عصر فردا شنبه دندان روی جگر گذاشت.

به گزارش همدان ورزش؛ به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، برای آنها که در یک دهه گذشته فوتبال همدان را پیگیری کرده‌اند دیگر به خوبی ملموس است که وضعیت پاس چه برای رفتن، چه برای ماندن و به قول خودمان چه برای افتادن به هفته پایانی مسابقات کشیده شود. تراژدی غمباری که حالا در لیگ دسته دوم رقم خواهد خورد و این بار با یک تفاوت بزرگ: پاس فردا و در هفته پایانی لیگ دسته دوم هم شانس صعود دارد، هم برای ماندن می‌جنگد و هم برای درامان ماندن از سقوط حاضر است دست به هرکاری بزند.

 

بعد از اینکه گل بادآورده و کاملا اقبالی حسن مرادی در دقایق پایانی بازی شهرداری همدان و پالایش آبادان همین چند روز پیش یکی از نمایندگان فوتبال استان را از سقوط به دسته سوم نجات داد، حالا باید چشم‌وگوش خود را قرض به بم بدهیم تا مبادا پاس به عنوان آخرین قهرمان ایران در آسیا و دیگر نماینده همدان در لیگ دسته 2، بعد از سقوط به لیگ دسته اول و دسته دوم حالا سومین سقوط تلخ خود را در همدان تجربه کند و یکجا چوب حراج بزند بر آبروی فوتبال دیاری که باصطلاح "شهر فوتبال" نامگذاری شده است!

 

اگر روزی بدبین‌ترین فرد همدان که اهل فوتبال است را پیدا کرده و از او پرسیدید که آیا فکر می‌کردی روزی پاس برای ماندن در لیگ دسته دوم، سرنوشتش در بم رقم بخورد؟ بدون تردید در پاسخ با یک "نه" قاطع روبرو خواهید شد! اما به قول رونالدو پس از باخت به فرانسه در جام جهانی 1998 که گفت "ما باختیم، چون برنده نشدیم"، پاس در همدان باید به این روزگار دچار می‌شد، چون همیشه باخت و هیچوقت برنده نشد.

 

حالا مثل خیلی از فصول گذشته، دوباره سرنوشت پاس به روز پایانی مسابقات کشیده شده است. درست مثل همان روزی که برابر استقلال تهران تن به شکست داد، معادلات برهم خورد و سرانجام هم راهی لیگ دسته اول شد. درست مثل همان روزی که در پلی‌آف لیگ برتر با هزار امید و آرزو برابر ذوب‌آهن سر تعظیم فرود آورد و برگشت سر خانه اول. درست مثل سه سال پیش و بازی پایانی برابر فولاد یزد که شانس رسیدن به لیگ برتر را داشت، اما باز نشد که نشد. و درست مثل 27 اردیبهشت‌ماه 95 که در هفته پایانی لیگ دسته اول علی‌رغم پیروزی برابر مس کرمان سقوط کرد و راهی سومین سطح فوتبال ایران (لیگ دسته دوم) شد.

 

باز هفته آخر رسیده است. دوباره ما مانده‌ایم و پاسخ سوالی که در روزهای اخیر مدام دهان به دهان می‌شود: آیا پاس، قهرمان بزرگ آسیا به لیگ دسته سوم سقوط می‌کند؟ سوالی که پاسخش نه فقط برای خانواده بزرگ فوتبال همدان بلکه برای همه ورزشمادستان مهم‌تر از هر زمانی است.

 

اگر پاس به لیگ دسته سوم سقوط کند، باید حساب آن را به پای استان خودمان نوشت که تیم را لیگ برتری تحویل گرفت و دسته سومی پس می‌دهد. تیمی که از 86 تا 90 برای سقوط به یک دسته پائین‌تر زمان می‌خواست، برای رسیدن به لیگ دسته دوم از 91 تا 95 فرصت می‌خواست و حالا برای رفتن به لیگ دسته سوم گویا بی‌تابی می‌کند و بدش نمی‌آید که خیلی زود عطای حضور در لیگ 2 را هم به لقایش ببخشد.

باید تا فردا منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. پاس فقط باید پیروز شود یا تن به نتیجه تساوی دهد تا حداقل خود را در سومین سطح فوتبال این مملکت ماندگار کند. باخت برابر شهرداری بم که اتفاقا برای فرار از سقوط می‌جنگد، قهرمان آسیا را به لیگ دسته سوم شوت می‌کند و به عبارت بهتر بمب واقعی فوتبال ایران را در بم می‌ترکاند.

 

فردا از ساعت 14 دوباره بازی آخر پاس، یک 90 دقیقه هیجانی، پراسترس و شاید فراموش‌نشدنی را مقابل اهالی فوتبال همدان قرار می‌دهد. دوباره در هفته پایانی، استرس فراوان داریم، دست به دعا می‌شویم و منتظر یک معجزه بزرگ می‌مانیم تا تیم بزرگ شهرمان را ناکام بزرگ فوتبال ایران لقب ندهند.

 

منتظر می‌مانیم و از بازیکنان پاس می‌خواهیم تا در این آزمون بزرگ، مثل "ساموئل اتوئو" باشند و وارد مستطیل سبز شوند که گفته بود: "من به شما قول گلزنی نمی‌دهم اما در میدان به اندازه یک سیاه که می‌خواهد مانند یک سفید زندگی کند، خواهم دوید."

 

منتظر می‌مانیم به این امید که اگر پاس از این گردنه دشوار هم به سلامت عبور کرد، مسئولانش و تصمیم‌گیرندگانش برای آینده این تیم چاره‌اندیشی بهتری کنند تا دیگر سرنوشت سفیدوسبزپوشان به روز پایانی کشیده نشود.

 

=====================

یادداشت از : حامد صیفی

=====================

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار