همراه اول
1. خرداد 1397 - 8:36   |   کد مطلب: 33839
از موج ها بپرسید  با صخره چند چندیم ؟؟؟

به گزارش همدان ورزش؛ مجید دیبافر کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی ، در یادداشتی نوشت : شمارش پایانی برای آغاز بزرگترین و جذاب ترین رویداد  ورزشی  جهان آغاز شده است و این حساسیت برای ایرانیان زمانی بیشتر می شود که تیم ملی کشورمان را باید در مقابل غول های فوتبال اروپا و افریقا ببینیم .از همین الان  باید منتظر قصه های دراماتیک و غم انگیز فوتبال باشیم ، ورزشگاه هایی که میتواند سرنوشت یک ملت را تعیین کند و تاریخ ساز باشند . اشک ها و لبخندهایی که تیم ها می توانند برای هوادارانشان ایجاد کنند و آن ها را تا مرز نابودی و سکته پیش ببرد  و گاه  می تواند در لحظه تو را به خوشحال ترین فرد کره زمین تبدیل کند گویی که با پرش های مکرر به آسمان  ، برای یک آن ، قانون جاذبه نیوتن را نقض کرد .

اما وقتی به لیست تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه نگاه می کنیم ، یوزهای ایرانی برای غرش کردن ، کاملا آماده اند . هر چند که بازی با ستاره های کهکشانی اسپانیایی کاری مشکل است ، یا سدی با ارتفاع مهارت های وصف نا شدنی  رونالدو  روبه رویمان  ایستاده است. قصه های جام جهانی نبرد تصمیم های مربیان و عملکرد بازیکنان است .

اگر به جام جانی پیشین برگردیم  و بازی ایران  و آرژانتین  را به  یاد بیاوریم ، قبل از بازی حرف های نا امیدوارانه زیادی گفته  می شد که تیم ملی فوتبال کشورمان  در مقابل ستاره های خارق العاده آرژانتین تحقیر خواهد شد اما  با استراتژی های بی نظیر کارلوس کیروش ، یوزهای ایرانی  با انجام یک بازی حساب شده ، قدرت نمایی کردند و نشان دادند با انگیزه بالا و با برنامه می توان مقابل بهترین های فوتبال جهان ایستاد.

به کمی عقب تر اگر برگردیم  قبل از اینکه کارلوس کیروش سکان هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد ، تیم ملی ما به  راحتی گل دریافت می کرد  و به هیچ توپی برای ورود به دروازه خویش نه نمی گفت و نمی توانست یک بازی با برنامه و هوشمندانه را از خود نشان دهد . با آمدن کیروش شطرنج باز که بخوبی بلد است حریف را چطور کیش و مات کند ، اوضاع عوض شد . نه تنها تیم ملی ما راحت گل  نمی خورد بلکه  گاهی اوقات اصلا گل نمی خورد . وقتی کیروش به جام جهانی قبلی (2014 برزیل ) صعود کرد که حواشی گسترده ای کنار تیم وجود داشت و راه صعود بسیار سخت و سخت و سخت بود . اما بازهم  کیروش و تفکراتش باعث شد  که ایران با گل های اقتصادی اش  تیم قطر و کره جنوبی  را مغلوب کند و با مشتی گره  کرده  مقابل رقیبان ، ثابت کند که بی دلیل نیست که الکس فرگوسن از او به عنوان بهترین همکارش یاد می کند . وقتی جوانانی مثل پورعلی گنجی ، وریا غفوری ، وحید امیری و .... را به تیم ملی اورد ، بازهم  زمزمه ها حاشیه ساز ایجاد شد . ولی کیروش نشان داد که پدیده های جوانش چقدر می توانند مثمر ثمر باشند و هدیه ای خوب برای آینده فوتبال ایران باشند.

بازهم و بازهم منتقدین در آستانه شروع جام جهانی  به انتخاب های کیروش حمله کردند و اینکه چرا  باید افرادی مثل سید جلال حسینی با تجربه و وریای غفوری آماده و سید حسین حسینی پدیده در این  لیست حضور نداشته  باشند .

قابل توجه بسیاری از منتقدین : کیروش با توجه به گذشته درخشانش در تیم ملی  برای هر انتخابش قطعا  پشتوانه قوی علمی و تاکتیکی دارد و به خوبی می داند چه کسی برای چه پستی مناسب تر است.

به جای اینکه فضا را برای نفس کشیدن بازیکنان منتخب تیم ملی سخت کنیم ، بهتر است باری دیگر به کیروش و اندیشه هایش احترام بگذاریم و همه برای درخشیدن یازده ستاره سرزمین سبز دعا کنیم که بهترین باشند و از حیثیت فوتبال آسیا به بهترین شکل دفاع کنند .

کیروش شطرنج بازی است که به خوبی می داند چطور قلعه تسخیر ناشدنی بزرگان فوتبال را فتح کند و  شاه تیم ها را اسیر کند و به زانو در بیاورد  .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار