همراه اول
7. خرداد 1397 - 9:19   |   کد مطلب: 33847

به گزارش همدان ورزش ، مجید دیبافر کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی در یادداشتی نوشت : بازهم فینال جام باشگاه های اروپا  و بازهم  یاران زین الدین زیدان فرانسوی فاتح جام شدند .با  تجربه ها و کارشناسان ورزشی فوتبال  بی راه  نمی گویند که آمادگی جسمانی برای فتح کردن یک جام همه چیز نیست. چرا رئال مادرید در این سال ها یک پای فینال های جام باشگاه های اروپایی بوده و استراتژی هایش برای پیروزی چگونه بوده است ؟؟؟

رئال فقط فوتبال بازی نمی کند . در جنگ  روانی بازیکنانش پیروزند و بازیکنان تیم حریف را به راحتی عصبی می کند . مربی اش با واکنش های معقولانه اش روحیه بازیکنانش را در بیرون زمین بالا می برد و روحیه حریف  را تضعیف می کند . از کمترین موقعیت ها گل می سازد و نتیجه اینکه جام را از رقیبانش به زیبایی می دزدد .

شب گذشته ، رئال در شرایط سختی گرفته بود .بهترین خط حمله لیگ قهرمانان ، آتشین  و کوبنده رئال را در تنگنا قرار داده بود اما بازهم  تجربه  سرخیو راموس به داد تیم رئال رسید . حضور محمد صلاح خلاق کفه پیروزی را به نفع لیورپول سنگین کرده بود اما راموس با حرفه ای گری و به دور از چشمان داور بازی  دست محمد صلاح را  در دستان خویش قفل کرد و محمد جوان را بعد از چند دقیقه از بازی بدون کمترین هزینه  برای رئال بیرون راند .

سکه بخت لیورپول  وارونه شد  و جریان بازی عوض شد . رئال خودش را پیدا کرد و توانست موقعیت های جدی تری در بازی بر روی دروازه یاران سرخ گلوپ ایجاد کند .

دوئل های اروپایی همیشه به تاکتیک ها  وابسته نیستتد  بلکه تصادفات و اتفاقات نیز سرنوشت ساز است . کار و خطای حرفه ای راموس از یک طرف ، و اشتباهات فاحش کاریوس سنگربان لیورپولی ها   ، آوارهای زیادی را بر سر یورگن گلوپ آلمانی خراب کرد .

وقتی صلاح بعد از آسیب دیدگی شروع به اشک ریختن کرد ، به خوبی می دانست قرار است چه بلایی سر تیم شان نازل شود .

رئال مادرید مستحق  قهرمانی بود نه بخاطر اینکه  بهترین ها را دارد  یا اینکه آماده ترین ها را دارد بلکه  بخاطر تیزهوشی و موقعیت سنجی بازیکنان و مربی اش است که بخوبی می دانند در لحظه چه تصمیماتی را بگیرند ،  داور  را عصبی کنند و تحت  تاثیر قرار بدهند یا بازیکن کلیدی حریف  را چطور  از بازی خارج کنند . در یک بازی حرفه ای آن هم در سطح لیگ قهرمانان  اروپا تاکتیک همیشه حرف اول را نمی زند .باید پازل موفقیت  حریف  را بهم ریخت و پازل قهرمانی تیم خودت را آن طور که میخواهی بچینی .

محمد صلاح هم باید  رویای قهرمانی در جام باشگاه های اروپا  را فراموش کند ، اشک های خویش را پاک کند و برای درخشیدن در جام جهانی  اسب خویش را زین کند. شاید  روزی محمد صلاح  بهترین بازیکن جهان بشود اما باید خوب یاد بگیرد برای بهترین شدن باید بازیکنانی مانند راموس  را کیش و مات کند و از سر راه بردارد که اگر آن آسیب دیدگی برای صلاح پیش نمی آمد صلاح می توانست  جام را در بالای دستان خویش حس کند و خود را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا مطرح نماید .

دیدگاه شما

آخرین اخبار