همراه اول
17. خرداد 1397 - 6:34   |   کد مطلب: 33855
نبرد شوالیه ها و جنگاوران  در NBA

به گزارش ورزش همدان ، مجید دیبافر کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی در یادداشتی نوشت : وقتی قرار است به  تماشای مسابقه ورزشی  در اوقات فراغت بنشینی ، به شما توصیه می کنم  فینال مسابقات بسکتبال NBA بین کلیولند کاوالیرز و گلدن استیت وریرز را ببینید .

کلیولندی که 5بار قهرمان کنفرانس شرق شده و فقط یک بار قهرمان NBA  در سال 2016 در حالی که گلدن استیت 4 بار قهرمانی در NBA  را تجربه کرده است و از رقیبش پرآوازه تر است . اما چیزی که این رقابت ها را جذاب تر می کند غیر قابل پیش بینی بودن آن است که ممکن است در چند ثانیه سرنوشت تیم بازنده و برنده تغییر کند با وجود ستاره های کهکشانی که در هریک از تیم ها وجود دارد .ستاره هایی که وقتی روبه روی هم قرار می گیرند اتفاقات جذابی برای بسکتبال بوجود می آید .یکی از این ستاره ها لبرون جیمز است که در 19 سالگی در سال 2004 جایزه بهترین بازیکن جوان اتحادیه بسکتبال آمریکا را بدست آورد واین شروعی برای ظهور یک پدیده دیگر برای بسکتبال آمریکا بود.

در بازی فینال کنفرانس شرق که تیم لبرون جیمز مقابل بوستون سلتیکس قرار گرفته بود و هر یک به سه پیروزی مقابل یکدیگر رسیده بودند و فقط نیاز به یک برد داشتند ، لبرون جیمز  یک تنه  تیمش را به پیروزی رسانید . برای کسانی که بسکتبال را حرفه ای دنبال می کنند بخوبی می دانند یک بازیکن ،چهارکوارتر 12 دقیقه ای رو بدون استراحت و یا تعویضی بازی کند ،چقدر  دشوار و طاقت فرساست اما پادشاه لبرون استاد انجام  ماموریت های غیر ممکن است و مراسم تاجگذاری قهرمانی تیمش را در کنفرانس شرق استادانه انجام داد.

اما این بار کار لبرون جیمز مقابل ستاره های گلدن استیت کمی دشوار تر به نظر می رسد .

لبرون رقیب سرسخت و چیره دستی دارد به نام استیفن کری.

کری در ۲ فصل متوالی ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به عنوان با ارزشترین بازیکن فصل NBA انتخاب شد. در فصل ۲۰۱۵_20۱۶ رکورد فوق‌العاده ۷۳ پیروزی را به همراه دیگر هم تیمی‌هایش برای تیم گلدن استیت کسب کرد که رکورد بیشترین پیروزی کسب شده در یک فصل توسط یک تیم در تاریخ ان بی ای شکسته شد. به او و گارد شوت زن تیم گلدن استیت، کلی تامسون لقب برادران سه امتیازی (splash brothers) را داده‌اند. کلی تامسون هم ستاره نوظهور تیم گلدن استیت است که با پرتاپ هایش می تواند  امیدهای لبرون برای پادشاهی در بسکتبال آمریکا را به قعر دره نا امیدی ببرد .

کوین دورانت سرشناس را نباید فراموش کرد که همواره نامزد دریافت بهترین و ارزشمندترین بازیکن بسکتبال NBA  بوده است و می تواند بهترین ها برای هم تیمی هایش به ارمغان بیاورد .

به جرئت می توان گفت بسکتبال NBA با وجود ستاره های  خارق العاده ای که دارد می تواند ساعت ها تماشاگرانش را بر روی صفحه تلویزیون  یا زمین بازی میخکوب کند و از اینکه بازی شجاعانه این ستاره ها را می نگرند ، لذت کافی را می برند  .

جدال این بازیکنان استثنایی همیشه جذابیت داشته است و این بار هم جدا از این قانون نمی تواند باشد که در زمین رزم بسکتبال  فقط و فقط یک فاتح ویک پیروز نهایی وجود  دارد و باید به انتظار نشست شوالیه ها بر جام بوسه میزنند یا جنگجویان ؟؟؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار