همراه اول
19. دى 1397 - 7:09   |   کد مطلب: 33936
جام جهانی بدون برزیل

 

به گزارش ورزش همدان ، مجید دیبافر کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی در یادداشتی نوشت : فتح جام جهانی  برای برزیل  یعنی آب حیات ، یعنی جاودانگی .اگر در برزیل زندگی کنی و شاهد این باشی که تیم کشورت در جام جهانی می بازد یا حتی دوم می شود و جام نمی برد ، انگار دنیا را از تو گرفته اند . مردم برزیل با فوتبال از خواب بیدار می شوند و با فوتبال به خواب می روند. فوتبال برای مردم برزیل یعنی عشق طوریکه این عشق تارو پود  وجودشان را فرا گرفته است. وقتی برزیل از جام جهانی حذف می شود مردم برزیل گریه نمی کنند ، بلکه دیوانه می شوند و دچار کابوس می شوند  . شب گذشته برزیل با تمام ستاره هایش مقابل بلژیک پدیده جام جهانی روسیه 2018قرار گرفت . در اوایل بازی  موقعیت های بسیار خطرناکی توسط زردپوشان برزیلی ایجاد شد که با بدشانسی بسیار تبدیل به گل نشدند . اما بر خلاف جریان بازی بلژیکی های باهوش  توانستند از دو موقعیت خود به خوبی استفاده کنند و به گل برسند .

در دقایق پایانی برزیل توانست یک گل را جبران کند ولی نتوانستند از سد دفاع لایه ای بلژیک عبور کنندتا گل تساوی را بزنند.از این نکته نباید غافل شد ؛این بازی نشان داد که نیمار فاصله های کهکشانی به لحاظ توانایی و تاثیرگذاری مثبت در بازی  با ادسون ناسیمنتو (پله) اسطوره فوتبال برزیل دارد. پله در 17 سالگی در جام 1958 سوئد به دنیا ثابت کرد که فوتبال با برزیل جذاب تر است و هرکاری در زمین بازی می کند تا مردم کشورش را شاد کند . برزیل  با پله  سه جام حهانی  برد اما نیمار هنوز ناتوان در به ارمغان اوردن یک جام برای مردم و کشورش است  .این جام جهانی (روسیه 2018) هم برای برزیلی ها تمام شد تا 4 سال دیگر مردم برزیل با کابوس گرفتن جام از خواب بیدار شوند. باید منتظر بنشینیم و ببینیم سلسائو دستخوش چه تغییراتی در آینده می شود تا ژوکو بونیتوی برزیلی ها( فوتبال تهاجمی و تکنیکی با مهارت های فردی ) را نظاره گر باشیم.

جام 2018  جام بزرگان فوتبالی همچون برزیل ، آرژانتین ، آلمان وحتی اسپانیا نبود .این جام متعلق به ستاره هایی که در تیم ها حضور دارند نیست . جام 2018 قطعا به تیمی می رسد که معنای واقعی تیم را ترجمه می کند و در عمل به منصه ظهور می رساند.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار