همراه اول
30. آذر 1397 - 11:56   |   کد مطلب: 33944
رویکردهای جدید در بدنسازی

به گزارش همدان ورزش؛ با صراحت می توان اعلام کرد که بدنسازی از نوع کار با وزنه در جامعه  امروز ایرانیان از محبوب ترین رشته های ورزشی میان جوانان و نوجوانان است .این استقبال  مانند  تیغ دولبه عمل می کند . اگر برای رشد و پیشرفت جسمی به مکمل ها و هورمون ها  متوسل بشویم ، آینده خوبی در انتظارمان نخواهد بود ولی اگر  با سخت کوشی و عرق ریختن  و استفاده از نظرات کارشناسان علوم ورزشی و تغذیه ای پیش برویم ، می توانیم ثبات در پیشرفت را در بدن مان بخوبی احساس کنیم . بهتر است با یکی از مربیان موفقی  که سالهاست  در ورزش بدنسازی همدان فعالیت می کند و بر این عقیده است که بدنسازی علمی برای ترویج فرهنگ سالم زیستن است  ، مصاحبه ای داشته باشیم  تا از زوایای مختلف با اندیشه های یک مربی بدنساز آشنا شویم .

*خود را به طور کامل معرفی نمایید و و تحصیلاتتان در چه زمینه ای است ؟؟؟

بنده یعقوب مهری الوار ، متولد 1/11/1365 .دانشجوی دکتری فیزیولوژی ورزشی –قلب و عروق و تنفس می باشم . مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه  خوارزمی و کارشناسی ارشدم را از دانشگاه  بزرگ تهران کسب کردم. در حال حاضر در دانشگاه شهید رجایی مشغول به تحصیل می باشم .

 

*چرا ورزش بدنسازی را برای مربیگری برگزیدید؟؟؟

بدنسازی  شکل های متنوعی دارد که یکی از اشکال آن کار با وزنه است . به عنوان فردی که در علوم ورزشی تحصیلات دارم برایم یک دغدغه وجود دارد و آن هم  یک چیز است : سالم و با کیفیت کردن محیط ورزش . صرفا با یک مدرک مربیگری نمی توان بهترین کیفیت را ارایه داد. باید به بسیاری از علوم احاطه  داشت تا یک ورزشکار را به مسیر درست هدایت کرد.تغذیه، روان شناسی ، فیزیولوژی و ... از ملزوماتی است که با یک هفته و یک کارگاه آموزشی نمی توان بدان مسلط شد. ورزش بدنسازی همزمان به همه این علوم نیازمند است و برای من بسیار مهم بود تا بتوانم به عنوان کسی که تحصیلات تکمیلی دارد بتوانم دیدها را به سمت این ورزش مثبت تر کنم آن هم با یک شعار مهم و اساسی : بدنسازی بدون مکمل .

*مکمل گرایی در این رشته به وفور دیده می شود . چرا بدنسازی بدون مکمل ؟؟؟

بنده هیچگاه منکر این مطلب نمی شوم که مکمل اثرات بسیار مثبتی می تواند بر ورزشکار داشته باشد اما نه هر مکملی با هر نوع مارکی . با توجه به اینکه  نظارت ها در زمینه ارزیابی مکمل ها بشدت پایین است  توصیه من به شاگردانم یک چیز است و آن هم : ورزش بدون مکمل است . با زحمت و پشتکار می توان هم بدنی سالم داشت و هم  از ورزش لذت بیشتری برد . گاهی اوقات استفاده نابجا یا استفاده از برند های تقلبی برای بدنسازها موجب بیماری های گوارشی و کبدی می شود که من با علم براین موضوع و انگیزه های متفاوت ورزشکاران ، آن ها را به خویشتن داری در استفاده از مکمل ها و هورمون ها توصیه می کنم .

 

*بزرگترین رویایی که برای آن می جنگید ؛ چیست ؟؟؟

هدف من این است هر محله و برزن دارای یک باشگاه ورزشیباشد که مردم بتوانند با هر سنی به باشگاه ها مراجعه کنند به جای آنکه پول خود را در بیمارستان ها هزینه کنند. بنده بیش از 300 میلیون برای باشگاه های خویش هزینه کرده ام با یک هدف مشخص یعنی توسعه ورزش و سلامتی و کار آفرینی .شاید اگر این مبلغ را در بانک سرمایه گذاری می کردم بدون هیچ مشکل و دردسری می توانستم از سود پولم بهره ببرم اما چیزی خوشایندتر از این نیست که جوانان سرزمینم را سرحال و شاداب در باشگاه خویش ببینم .

 

*خواسته شما از مسئولین ؟؟؟

تنها خواسته من حمایت از ما تحصیل کرده های علوم ورزشی است که می خواهیم کار آفرینی کنیم و برای سلامت مردم جامعه مان کار کنیم . قوانین را جهت انجام این کارها تسهیل کنند و برای امثالبنده تسهیلاتی را در نظر بگیرند که رقبت ما را برایخدمت رسانیروز به روز بیشتر کند .

 

حرف آخر : اگر مسئولین ورزش ما توانایی یاری کردن مربیانی  همچون یعقوب مهری الوار را ندارند ؛ حداقل جلوی راه آن ها سنگ نیندازند . عشق و علاقه برای کار کردن در ورزش را با تصمیمات خلق الساعه  در دلش خاموش نکنند . بخاطر مخالف بودن با سلایق مدیران ، راه را  بر روی جوانان اهل قلم و ورزش نبندیم وگرنه جامعه ای بیمار با جوانانی سست و فرومایه   در انتظارمان خواهد بود .

 

مصاحبه مجید دیبافر

کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی

دیدگاه شما

آخرین اخبار