همراه اول
7. مهر 1397 - 11:47   |   کد مطلب: 34061
سخنی با عضو شورای شهر و رییس هیات کشتی استان همدان
جناب آقای رحیمی‌فر، کشتی ورزش پهلوانی، گذشت و فتوت است
جناب آقای رحیمی‌فر، کشتی ورزش پهلوانی، گذشت و فتوت است

بهانه نگارش این چند سطر، جوابیه منتشر شده از سوی #هیات_کشتی_استان_همدان پیرامون نقد یکی از خبرنگاران بر عملکرد این هیات است. نقدی که خیلی محترمانه نوشته شده و کاملا وارد است.

جناب آقای مهندس علی_رحیمی‌فر، در ابتدا باید بگویم همان‌طور که می‌دانید ارادت بنده به شما قلبی بوده و هست و همیشه از شما دفاع کرده‌ام. اما این بار ادبیات به کار رفته در جوابیه هیات کشتی طوری است که باعث تعجب بنده و بسیاری از دوستان شما شد تا جایی‌که چند بار چک کردم این بیانیه هیات کشتی به ریاست شماست یا نه!؟ حتی منتظر ماندم و گفتم شاید اشتباه شده باشد و از سوی شما سریعا جبران مافات شود اما خبری نشد و با احترام باید بگویم شما که به #مرد_اخلاق شورا شهره بودید، این بار اخلاق را بد باختید!

جناب مهندس رحیمی‌فر، کشتی، ورزش پهلوانی، گذشت، اخلاق، جوانمردی، فتوت و ایثار است و اگر این خصوصیات را از کشتی بگیریم چیزی جز دعوای دو نفره از آن باقی نخواهد ماند. چگونه و با کدام استدلال و در راستای کدام روحیه پهلوانی و جوانمردی به خود اجازه دادید به یک خبرنگار جوان به‌خاطر چند خط نقد به‌حق این‌‌گونه #تهمت بزنید و با آبروی او بازی کنید!؟

شما که اهل تقوا و پارسایی هستید، شما که تازه از سفر حج برگشته و ملقب به عنوان حاجی شده‌اید، شما که خود را متعلق به اردوگاه #اصولگرایان دانسته و‌ ادعا دارید بر اصولی پایبند هستید، چگونه اجازه دادید با منتقدتان چنین سخن گفته شود. با کدام اجازه شرعی وارد #حریم_خصوصی زندگی یک خبرنگار شدید و به خود اجازه دادید برای دفاع از عملکردتان به هر ریسمانی چنگ بزنید!؟

حاج علی رحیمی‌فر، امروز من علی‌رغم خیلی از دوستان خوشحالم که میزبانی جام تختی را به همدان ندادند، چرا که نام بزرگ #جهان_پهلوان_تختی با اخلاق حاکم بر فضای هیات کشتی استان همدان زیر سوال می‌رفت ‌و نام این بزرگ مرد نیز خدشه‌دار می‌شد. تختی اگر تختی شد بخاطر مدال‌هایش نبود، بخاطر هیکل و بازوانش نبود، این اخلاق و مرام انسانی و منش پهلوانی تختی بود که نام او را برای همیشه تاریخ جاودانه کرد.

جناب آقای مهندس حاج علی رحیمی‌فر،  این‌بار شما بدجوری اخلاق را باخته و فرهنگ پهلوانی ورزش کشتی را زیر پا گذاشتید. به عنوان یک دوست خدمتتان عرض می‌کنم، اگر دنبال جبران مافات نیستید و اگر هم‌چنان خود را بر حق می‌دانید و بر حرف‌هایی که زدید اصرار دارید، بهتر است تا دیر نشده از این هیات بروید، چرا که ورزش کشتی جایی برای این‌گونه رفتار کردن و سخن گفتن نیست. حتی بهتر است از #شورای_شهر_همدان نیز #استعفا دهید، چرا که وقتی نماینده مردم در پارلمان شهری اخلاق را قربانی هوای نفس خود و اطرافیانش می‌کند، دیگر نمی‌توان انتظار داشت به خدمت صادقانه به مردم فکر کند.

و کلام آخر اینکه جناب رحیمی‌فر عزیز، حتی اگر خود را در اتفاقات رخ داده بی‌تقصیر می‌دانید، اما این نقد بر شما وارد است که حواستان به اطرافیانتان نبوده و نیست. امروز بیانیه سخیف هیات کشتی باعث شده تا برخی‌های دیگر نیز که خصومت شخصی با برخی افراد و مجموعه‌های خبری دارند نیز از این بیانیه سواستفاده کنند و آب به آسیاب این بازی سراسر باخت که اخلاق و انسانیت و رفاقت و جوانمردی را قربانی کرده است، بریزند. پس تا دیر نشده کاری بکنید، چاره‌ای بیاندیشید و‌گرنه از پست‌های خود استعفا داده و بروید. همین.

مهرداد حمزه 

دیدگاه شما

آخرین اخبار