همراه اول
14. اسفند 1397 - 11:10   |   کد مطلب: 34460
فدراسیونی به نام تکواندو

مجید دیبافر کارشناس ارشد بیومکانیک ورزشی و خبرنگار سایت همدان ورزش اینگونه می نویسد : وقتی صحبت از موفق ترین فدراسیون های ورزشی به میان می آید نام فدراسیون تکواندو ایران به روشنی می درخشد . فدراسیونی که نظم و ثبات در مجموعه اش به وفور یافت می شود. میزبانی تورنمنت های مهم بین المللی  به بهترین شکل گواه این ادعاست . قطعا اگر امروز تکواندو موفق است  این مهم مدیون مدیرانی همچون : سید مصطفی صفوی ، محمد قمی ، مختار کلانتری و سید محمد پولادگر است. مدیرانی که تمام هم و غم خویش را برای اعتلای ورزش تکواندو به کار گرفته اند و امروز شاهد این  هستیم که تکواندو ایران چون ستاره ای  بر آسمان تکواندو جهان می درخشد.

راه اندازی لیگ های مختلف در بخش بانوان و آقایان در تمام رده های سنی ، بر ثبات موفقیت های این رشته المپیکی افزوده است. لیگ هایی که از دل آن قهرمانان جوانی بیرون می آید که سالهای سال می تواند تیم ملی کشورمان را بیمه کند .

توجه ویژه به بانوان  باعث شد تا اولین مدال تاریخی ورزش کشورمان در المپیک به اسم یک تکواندو کار با نام کیمیا علیزاده ثبت شود . کاری بسیار ارزشمند که تکواندو در این امر بشدت عالی و مطلوب کار کرده است و باعث رشد چشمگیر انگیزه در بین بانوان شده است .

از بهترین کارهایی که در فدراسیون تکواندو در این سال ها راه اندازی شده است برگزاری کلاس در مقطع کاردانی و کارشناسی  در دانشگاه جامع علمی کاربردی  است که توسط کمیته پژوهش و تحقیقات فدراسیون تکواندو از سال 1394 به دستور رئیس فدراسیون ساماندهی شده است .

سامانه بانک اطلاعاتی فدراسیون تکواندو از کارهای شاخص نرم افزاری  در فدراسیون تکواندو است که در بین سایر فدراسیون ها کاری کم نظیر است.

تربیت مربیان بین المللی و موفق  نیز از سایر دستاوردهای این فدراسیون است : فریبرز عسگری ، رضا مهماندوست ، مرتضی کریمی ، بیژن مقانلو ، محمد رضا زوار ، مهدی بی باک ، یوسف کرمی و ... از جمله مربیانی هستند که در مربیگری و تربیت شاگرد فوق العاده عمل می کنند. کاریزما و علم مربیگری این  مربیان در جای جای جهان بر اعتبار تکواندو ایران افزوده است.

حر ف آخر :

همه این ها و افتخاراتی که تکواندو ایران  در این سال ها توانسته است بدست بیاورد  حائز یک نکته بسیار مهم است : این پیشرفت ها زمانی رخ می دهد که همگی خانواده تکواندو فعل همدلی و خواستن را صرف کرده اند ، از هم انتقاد کرده اند زیرا انتقاد را ، راه توسعه و پیشرفت می دانند، به جای ایجاد تنش و حاشیه  ، یک رنگ و یک دل از هم حمایت نموده اند و به جای فکر کردن به منافع شخصی  فقط و فقط به منافع تکواندو فکر کرده اند.

تکواندو معنای واقعی یک خانواده را در ورزش نمایان می کند .خانواده ای که علی رغم همه مشکلات بلدند باهم به خوبی تعامل کنند و مشکلات را یکی پس از دیگری حل نمایند . جواب دلخوری و حاشیه ها را با محبت می دهند زیرا محبت و یکرنگی را کلید درهای قفل شده تنش و حاشیه ها می دانند .

تکواندو خانواده ای است که با همدلی پرچمش همواره بالا خواهد بود .

دیدگاه شما

آخرین اخبار