همراه اول
24. تير 1399 - 12:28   |   کد مطلب: 35049
استارت پساکرونایی لیگ دو با جدال شهرداری چی‌ها
ورزشگاه سردار جنگل میزبان شهرداری‌های فومن و همدان

بعد از مدت‌ها دوری از فوتبال تیم‌های دسته دومی هم به مستطیل سبز بازمیگردند تا بعد از پنج هفته تکلیف تیم‌های صعود و سقوط کننده مشخص شود.
چند روزی است که در کشور با برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و دسته یک شور و شوق فوتبالی نصف و نیمه‌ای ایجاد شده و بازی‌ها در این سطح بدون هیاهوی تماشاگر برگزار می‌شود اما تلاش بر این است که مسابقات در همه سطوح فوتبال ایران با برگزاری بازی‌ها تیم‌های برتر و قعرجدول معرفی شوند تا حقی از هیچ تیمی ضایع نگردد.
در کوران این فصل لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های ایران 28 تیم در دو گروه 14 تیمی با هم رقابت دارند که در نهایت 3 تیم به لیگ بالاتر و شش تیم به دسته سوم سقوط خواهند کرد.
در حالی که تمام 28 تیم حاضر در دو گروه لیگ دو 21 بازی خود را انجام دادند یک بازی معوقه بین دو تیم شهرداری فومن و شهرداری همدان باقی مانده که در سال گذشته به دلیل بارش برف سنگین در فومن به تعویق افتاده بود.
شهرداری همدان که امسال با سر و صدای فراوان و با بودجه بیش از یک میلیارد تومان ( فقط دستمزد کادر فنی و بازیکنان) سودای صعود داشت خیلی زود با دستپخت غیرفنی سرمربی خود کاخ آرزوی آنان خراب شد و نتوانستند در قامت یک تیم مدعی خود را معرفی کنند.
نماینده فوتبال همدان جزو معدود تیم‌های فوتبال ایران است که توانسته درصد قابل توجهی از مبالغ قرارداد کادرفنی و بازیکنان را پرداخت کند و با حمایت خوب مدیریت ارشد شهری و حمایت شورا شهر همدان کمترین حاشیه ای از نظر مالی داشتند.
از طرف دیگر شهرداری همدان خوشبختانه از کرونا به خوبی نجات پیدا کرده و هیچ بازیکنان و عواملی از این تیم درگیر ویروس منحوس نشدند و در سلامت کامل و آرامش تمرینات خود را پیگیری کردند.
هر چند به گفته کادر پزشکی شهرداری 4 بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت فعلا در تمرینات حضور ندارند و قطعاً با لیست بلند و بالایی که کادر فنی این تیم در ابتدای فصل داشتند بازیکنانی که تا کنون به بازی گرفته نشدند فرصت حضور در ترکیب شهرداری همدان را پیدا خواهند کرد.
در دنیای فوتبال مربیانی که بار فنی کمی دارند در عدم نتیجه‌گیری در مستطیل سبز بهانه‌های زیادی را پشت سر هم می‌آورند و به نوعی خود را از انتقادات مبرا می‌کنند که نمونه عینی و قابل لمس آن سرمربی تیم دسته دومی شهرداری است که با وجود در اختیار داشتن همه امکانات در حد لیگ برتر ( زمین تمرینی، خوابگاه، سالن بدنسازی و استخر) نتوانسته انتظارات مدیران شهرداری را برآورده کند اما همه اهالی فوتبال همدان منتظر هستند تا این تیم برابر قعرنشین گروه با حداکثر امتیاز به همدان بیایند و دیگر بهانه ریز و درشتی برای نتیجه نگرفتن نباشد.
در طرف دیگر نماینده گیلانی‌ها هم وضعیت مشابه ای از نظر مبتلا نبودن به کرونا به هم نام همدانی خود دارد.
تیم قعرنشین گروه الف لیگ دو هر چند وضعیت مناسبی در انتهای جدول به لحاظ کسب امتیاز ندارد اما با توجه به انصراف تیم اروند خرمشهر از ادامه مسابقات مصمم هستند در پنج باز آینده بتوانند شرایط خود را در جدول بهبود ببخشند.
با تصمیم سازمان لیگ مسابقه شهرداری چی‌های فومن و همدان قرار است در ورزشگاه سردار جنگل و زیر نور برگزار شود و در اصل فرصت استفاده از شرایط میزبانی هم به نوعی از فومنی‌ها گرفته شده است.
با اعلام سازمان لیگ تنها دیدار معوقه لیگ دویی امروز سه شنبه 24 تیرماه از ساعت 20 بین دو تیم شهرداری فومن و شهرداری همدان در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار خواهد شد.
تا قبل از این مسابقه تیم شهرداری همدان با کسب 28 امتیاز در رده هشتم و شهرداری فومن هم تنها با 7 امتیاز آخرین تیم این گروه محسوب می‌شود.

فرشید گلمحمدی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار