همراه اول
8. آبان 1393 - 9:00   |   کد مطلب: 21775
به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین
150 نفر از ورزشکاران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند
اعزام ۱5۰ نفر از ورزشکاران بسیجی همدان به مناطق عملیاتی جنوب در روز عاشورا
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل ورزش و جوانان افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین ۱5۰ نفر از ورزشکاران بسیجی استان همدان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: در این سفر معنوی ورزشکاران از مناطق عملیاتی کربلا ۴ ، کربلا ۵ ، خرمشهر، معراج شهدا شهید محمودوند، والفجر ۸ ، طلاییه و فتح المبین بازدید خواهند نمود و سپس روز عاشورا در منطقه فکه و دوکوهه حاضر خواهند شد و در سرزمینی که با خون شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی آشناست به عزاداری خواهند پرداخت .

سرهنگ شمسی پور افزود: فکه سرزمینی است که به تبعیت از کربلا، خاکش سنگینی خونهایی را به دوش می کشد که بهای سنگینی داردو کاروان زیارتی ورزشکاران همدان همزمان با پانزدهمین سال مجلس روضه آل الله در مقتل الشهدای فکه به اقامه عزا خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: هدف از این برنامه فرهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان است که رمز موفقیت کشورمان در جنگ تحمیلی است.

فرمانده پایگاه مقاومت اداره کل ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: ورزش موجب نشاط، پویایی و شادابی جامعه به خصوص قشر جوان می شود و توجه و تقویت این حوزه در کشور به خصوص در قشر بسیجیان با اجرای برنامه های متنوع بسیار ضروری است. 

شمسی پور اظهار داشت: برنامه ریزی متناسب با روحیه قشر جوان، ساماندهی ورزشکاران، تقویت زیر ساخت ها و ترویج روحیه بسیجی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران می تواند فتنه های دشمنان را خنثی کند. 

وی با تاکید بر اینکه توجه به ارتقاء و تقویت اخلاق اسلامی در کنار پرورش قهرمانان به ویژه در جوامع اسلامی امری ضروری است، یادآور شد: تقویت این دو حوزه زمینه‌ساز حضور بیش از پیش ورزشکاران ما در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی می شود. 

وی افزود: درخشش ورزشکاران در عرصه های ملی و بین المللی و اهتزاز پرچم ایران اسلامی در کشورهای مختلف جهان نشان از توانمندی ورزشکاران ایران اسلامی است و جوانان و ورزشکاران را به یاد دلاور مردی های جوانان بسیجی در دوران دفاع مقدس که پرچم جمهوری اسلامی را برافراشتند، می اندازد. 

شمسی پور اظهار داشت: حضور موفق جوانان ایران اسلامی نیز در عرصه‌های سیاسی، علمی و ورزشی نشان از شکست دشمنان در رسیدن به خواسته‌های نامعقول و غیرانسانی آنان است. 

وی در ادامه افزود: هر اندازه جوانان و نوجوانان ما به عنوان انسان‌های موفق در جوامع داخلی و خارجی حضور پیدا کنند، اقتدار و عزت ایران اسلامی بیشتر نمود پیدا می‌کند. 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد: خوشبختانه در استان همدان بسترهای موجود برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر رشته های مختلف ورزشی وجود دارد و نیاز است مسوولان با تعامل و همکاری هرچه بیشتر از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند. 

وی افزود: انتقال فرهنگ و ارزش های دینی به دیگر کشور از طریق ورزش امکان پذیر است و امیدواریم با هموار سازی مسیر های توسعه ورزش در استان مهیا شود. 

سرهنگ شمسی پور بیان کرد: شهدا با پیروی از مکتب امام حسین (ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خالصانه در مسیر شهادت طلبی حرکت و نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند. همراه دلهای عاشورائیان قدم در سرزمینی می نهیم که یادآور دلدادگان مکتب عاشوراست.

وی افزود: این اعزام با همکاری بسیج ورزشکاران استان و اداره کل ورزش و جوانان انجام می شود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار