همراه اول
17. اسفند 1395 - 10:43   |   کد مطلب: 30471
لحظه تحویل سال کنار علقمه ایران وصف شدنی نیست
حضور دوستان و حال و هوای معنوی خاص این کاروان ها باعث تغییر در خلق و خوی و حتی وضع ظاهری ورزشکاران شده بود . چه افراد زیادی را می شناسم که اصلا علاقه ای به این مناطق نداشتند اما با یکبار حضور در این مناطق مسافر هرساله شدند . حتی امسال نیز سعی داشتند با کاروان های دیگر عازم این مناطق شوند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،این روزها که حال و هوای نوروز و بهار یدر سراسر کشور است در استان همدان نیز زیبایی دیگری دارد و آب و هوای کوهستانی نیز طبیعت دیگری به شهر بخشیده است .

 

 

هر ساله در این ایام ورزشکاران همدان مهیای سفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور بودند و بازدید از مناطق جنگی هر ساله تاکنون نیمی از ورزشکاران ثبت نام کرده بودند و تجهیزات آماده شده بود اردوهای راهیان نور ورزشکاران همدانی که اقشاری دیگر نیز بین آنها دیده می شد زبانزد بود بازدید و استقبال زیاد ورزشکاران برای تحویل سال در این مناطق نیز قابل بیان بود .

 

 

در این زمینه با تنی چند از همسفران این اردوها به گفتگو پرداختیم بانوی همدانی که مربی ورزشی استان بود به خبرنگار ما گفت: با شیهد شدن مرد ورزش استان امسال دیگر شاهد آن حال و هوای خاص اردوها نیستیم البته من هرساله هنگام تحویل سال ترجیح می دادم کنار خانواده باشم اما ا آنجا که چندین سفر ورزشکاران تا آخر فروردین به این مناطق می رفتند هرسال سعی می کردم در یکی از اردوها حضور داشته باشم .

 

 

وی درباره حال و هوای آنجا گفت: حس سبکی به من دست می داد وقتی در این مناطق حضور داشتم و گویی خستگی یکسال کاری در این مدت از بین می رفت . حضور دوستان و حال و هوای معنوی خاص این کاروان ها باعث تغییر در خلق و خوی و حتی وضع ظاهری ورزشکاران شده بود . چه افراد زیادی را می شناسم که اصلا علاقه ای به این مناطق نداشتند اما با یکبار حضور در این مناطق مسافر هرساله شدند . حتی امسال نیز سعی داشتند با کاروان های دیگر عازم این مناطق شوند .

 

 

غروب های طلاییه و زیارت عاشورای شلمچه وصف شدنی نیست

 

ورزشکار رزمی همدانی به خبرنگار ما گفت: عادت کرده ایم که هرساله در این مناطق باشیم و تا امسال حدود چندین سال است که در مناطق هستیم و گهگاهی حتی خانواده هایمان را نیز با خود به مناطق کشانده ایم .

 

 

 

وی ادامه داد: پدرم هر ساله با من در این اردوها همراه بود و امسال با شهادت شهید شمسی پور گویا حضور همگی کمرنگ تر شده ، جامعه ورزشی شاید می توان گفت حداقل خود من رغبتی برای آمدن به این مناطق نداشتم اما اخلاق خوب این مرد بزرگ باعث ورود خیلی از ورزشکاران به این مناطق شد که مسافران هر ساله این سرزمین ها شده اند .

 

 

 

سفرهای مناسبتی این سفرها علاوه بر سال نو عید نوروز در شب و روز تاسوعا و عاشورا در رمل های خاک سرخ فکه نیز عالی بود حال و هوای عید در مناطق و هیچ وقت یادم نمی رود لحضه تحویل سال در کربلای 4 کنار نهر و شور و اشتیاق مسافران برای چیدن سفره هفت سین و روایت گری روایتگران تا آخر عمر از ذهن هیچ کسی که این حال و هوا را حس کرده است بیرون نمی رود .

 

 

غروب های طلاییه و خواندن زیارت عاشورای در شلمچه از ذهن ها پاک نمی شود و تا کسی خود با پای خودش به این مناطق نرود و حال و هوای آنجا را حس نکند نمی تواند درک کند .

 

 

وجود سبزه های عید در روی قبور شهدای گمنام هویزه و بوی اسپند حال و هوای خاصی دارد سکوت و آرامش اروند که هر مسافری را به فکر فرو می برد .

 

پستی و بلندی های فتح المبین و آرامش اش و چقدر دلمان تنگ است بریا عزیزانی که مشوق ما برای رفتن به این مناطق بودند و حالا بین ما نیستند .

 

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار