همراه اول
15. آذر 1393 - 10:22   |   کد مطلب: 21989
آژانس طبیعت‌گردی با اسب در نهاوند راه‌اندازی می‌شود
فرماندار نهاوند از راه‌اندازی آژانس طبیعت‌گردی با اسب در این شهرستان خبر داد،

مامعلی عبدالملکی در گفت‌و‌گو با ما، اظهار داشت: آقای حسین ابراهیمی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مسئول انجمن سوارکاری نهاوند برای احداث این آژانس طبیعت گردی 10 میلیارد ریال برای انجام این کار هزینه کرده است.

وی گفت: این سرمایه‌گذار ورزشکار و علاقه‌مند نهاوندی برای انجام این کار در یکی از کوچه باغ‌های نهاوند در کنار نهر راج که یکی از سرچشمه‌های رودخانه گاماسیاب است و دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است زمینی به مساحت 5000هزار متر مربع و به ارزش 270 میلیون تومان را خریداری کرده است.

فرماندار نهاوند افزود: این سرمایه‌گذار در مرحله دوم اقدام به خرید 10 رأس اسب به ارزش 5میلیارد ریال و همچنین خرید یک کالسکه 5 نفره به ارزش 25 میلیون تومان از دیگر اقدامات وی بوده است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذار نهاوندی که با علاقه اقدام به این کار کرد در زمین خریداری شده نسبت به ساخت اصطبل برای 10 رأس اسب خود به شیوه کشورهای اروپایی اقدام کرد و سپس مکانی را برای آموزش تیراندازی با کمان و تیراندازی به هدف متحرک را  احداث می‌کند که مجموعه کارهای وی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عبدالملکی بیان کرد: با احداث مرکز گردشگری و نهاوند گردی با اسب در  جاده دهنو راه در کنار  جوی راج به‌زودی گردشگران و طبیعت گردان زیادی از نقاط مختلف به نهاوند سفر می‌کنند، چرا که این آژانس در نزدیکی مرکز شهرستان ساخته شده است.

فرماندار نهاوند گفت: یکی از اهداف ما و سرمایه‌گذاران در شهرستان توجه جدی به توسعه اکوتوریسم و جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی است به ویژه استفاده از اسب به جای ماشین است چرا که مردم از زندگی ماشینی خسته شده‌اند.

وی افزود: امسال برای جذب بیشتر توریست‌ها و ساماندهی زیر ساخت‌ها در یک طرح ضربتی و جهادی بعد از سال‌ها انتظار  سراب‌های گیان، گاماسیاب و تپه ابوذر مجهز به امکانات روز و ساماندهی شدند.

عبدالملکی بیان کرد: شهرستان نهاوند با وجود بیش از صدها آثار تاریخی، سراب‌ها و چشمه‌های جوشان با شرایط مناسب  آب و هوای معتدل کوهستانی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و طبیعی مقصد مناسبی برای جذب گردشگر است که در آینده  ایجاد اشتغال و در آمدزایی خوبی برای شهرستان دارد. 

مسئول انجمن سوارکاری و سرمایه‌گذار آژانس گردشگری با اسب نهاوند گفت:  تمامی خبرنگاران استان همدان به همراه خانواده هایشان می‌توانند به صورت رایگان از دوره کوتاه مدت آموزش اسب سواری و طبیعت‌گردی استفاده کنند.

حسین ابراهیمی افزود: اهالی رسانه‌در سطح استان همدان نقش به سزایی در رونق معرفی جاذبه‌های گردشگری و جذب سرمایه گذار دارند که بعد از افتتاح رسمی این آژانس از تمامی آنها به همراه خانواده‌هایشان به نوبت دعوت می‌شود.

تسنیم 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار