همراه اول
4. بهمن 1393 - 9:34   |   کد مطلب: 22421
بمناسبت دهه فجر در همدان
اجرای 150برنامه فرهنگی و ورزشی
150 برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت دهه فجر در استان همدان اجرا می شود
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت : بیش از 150 عنوان برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در این استان همزمان با دهه فجر اجرا می‌شود.
سید عبدی افتخاری پیشاپیش با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فرخنده دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر یادآور خاطرات و ارزش های والایی است و دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است و روز به روز تجلی آن بیشتر و فراگیرتر می شود.
وی افزود: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی امروز بعنوان یک الگو و شاخص برای حرکت های اسلامی بسیاری از کشورهای جهان بر ضد ظلم و ستم قرار گرفته است. 
مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: بزرگترین مزیت انقلاب اسلامی بر سابر حکومت های دنیا همراهی و پشتیبانی مسئولین و مردم با یکدیگر است. وی اظهار داشت: ایمان، اراده و تقوای الهی از جمله عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود که انقلاب اسلامی را در جهان جاودانه کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دهه فجر فرصت خوبی برای آشنایی نسل جوان با آرمان های انقلاب اسلامی است و دهه فجر، بازسازی صحنه پیروزی برای نسل جوان خواهد بود.

وی افزود: نسل جوان آینده سازان میهن اسلامی هستند و دهه فجر فرصتی مغتنم برای آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

افتخاری گفت: بزرگترین وظیفه مسوولان اطلاع رسانی مطلوب از خدمات انقلاب اسلامی در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی است و دهه فجر فرصتی مناسب برای انتقال ارزش های اسلامی به جهانیان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مملو از خاطرات و مناسبت های ارزشمندی است که باید نسبت به تبیین آنها در آیین های گرامیداشت تلاش جدی به عمل آید.

وی بر برگزاری هرچه با شکوهتر برنامه ها و آیین دهه فجر از سوی اداره کل تحت امرش تاکید کرد و گفت: برگزاری برنامه های دهه فجر امسال نسبت به سال های گذشته منسجم تر و در راستای انتقال دستاوردهای مهم انقلاب به نسل جوان برگزار می شود

وی گفت:برنامه های ویژه ای برای دهه مبارک فجر داریم که بر اساس تقویم و برنامه ریزی تعیین شده، از ابتدای بهمن ماه اجرا خواهیم کرد.

وی افزود : ستاد برگزاری سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این اداره کل تشکیل شد و برابر برنامه تدوین شده ، 150 برنامه فرهنگی ورزشی در سراسر استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به برنامه های این اداره کل در دهه فجر استان ادامه داد: محوریت تمام برنامه‌های فرهنگی ورزشی دهه فجر اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی، پاسداشت آن و انتقال پیام انقلاب به نسل جوان است. 

وی این برنامه‌های فرهنگی و ورزشی را شامل؛ مسابقات فرهنگی ورزشی، نواختن زنگ انقلاب در تمامی زورخانه های استان مصاف با اولین روز دهه فجر ، برگزاری برگزاری مسابقات کشتی اپن با حضور 3000 کشتی گیر و عوامل اجرایی ، جشنواره فرهنگی و همگانی کبدی ، مسابقات چهارجانیه اسکی آلپاین کشور و مسابقات ورزشی ویژه کارکنان دولت عنوان کرد. 

وی تصریح کرد : برگزاری بازی‌های بومی محلی، عطرافشانی قبور مطهر شهداء، برگزاری مسابقات (فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، کوهپیمایی)، دیدار با خانواده های معظم شهدای ورزشکار، حضور ورزشکاران در مراسم 12 و راهپیمایی 22 بهمن، حضور سازمان یافته ورزشکاران در نماز جمعه مهم‌ترین از دیگر برنامه‌های کمیته ورزش و جوانان استان در دهه مبارک فجر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان، همچنین به برنامه‌های فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در استان اشاره کرد و افزود: امسال بیش از 30 برنامه فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در سطح استان برگزار می‌شود. 

وی برگزاری همایش ورزش‌های صبحگاهی، پیاده روی‌های خانوادگی و کوهپیمایی‌های عمومی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی، جلسات فرهنگی و افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرستان رزن به عنوان دیگر برنامه های ورزش و جوانان همدان نام برد. 

سید عبدی افتخاری در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم این کمیته بتواند ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در ورزش استان را در تثبیت و در مسیر ادامه روند حرکت انقلاب اسلامی قرار دهد. 

مدیرکل ورزش و جوانان با تاکید برحضور گسترده جامعه ورزش وجوانان همدان درمراسم راهپیمایی 22 بهمن گفت: ورزشکاران و جوانان استان مانند سالیان گذشته با حضوری پرشورتر و گسترده‌تر با لباس‌های متحدالشکل در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شرکت خواهند کرد و بار دیگر نشان خواهند داد که حافظ آرمان‌های این انقلاب هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار