همراه اول
4. خرداد 1396 - 10:03   |   کد مطلب: 22580
تئوریسین های جنگ های کلاسیک جنگ را به 3 بخش نرم ، نیمه نرم وسخت تقسیم می کنند و بخش نیمه نرم یا نیمه سخت خود به به سطوح متعددی از جمله جنگ اقتصادی تقسیم می شود .

اگر چه نوع جنگ های 3 گانه در طول تاریخ به کرار استفاده شده اما نوع ابزار و تکنیک های جنگ تابع شرایط زمانی بوده است .

با آغاز نظام مقدس جمهوری اسلامی بعلت تعارض بنیادی انقلاب اسلامی با نظام سلطه جهانی و بخاطر جهت گیری ضد استکباری خود مورد هجمه ی دشمن در هر سه سطح نرم و نیمه نرم و سخت قرار گرفت . بلوکه کردن دارایی های ایران واعمال تحریم ها علیه کشورمان روشی است که دولت جنایتکار آمریکا وهمدستانش از همان ابتدای انقلاب علیه کشورمان در سطح اقتصادی بکار گرفتند .

در سالهای اخیر دیده بان هوشیار وحکیم انقلاب امام خامنه ای با درک درست نقشه های شوم دشمن ، منابع کشوررا بر اساس جنگ اقتصادی استقرار داد، شعارهای سال کشور در سالهای اخیر وبعبارتی استراتژی سال کشور که توسط معظم له اعلام شد نشان دهنده وضعیت قرمز درسطح اقتصادی است کلید واژه مهمی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده اند اقتصاد مقاومتی است ، اقتصادی درون زا متناسب با شریط تحریم وجنگ تمار عیار اقتصادی است . ازمولفه های مهم اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است ، بهره گیری از مشارکت آحاد ملت در سرمایه گذاری و توسعه اقتصاد می باشد .

ورزش نیز بعنوان یک نهاد موثر می تواند نقش مهمی درپویایی اقتصاد مقاومتی داشته باشد که در دامه ذکر می شود .

1. با گسترش فعالیت های ورزشی و توسعه نشاط وشادابی به استواری واستحکام منابع انسانی در تلاش وکوشش برای سازندگی کشور کمک می شود . بدیهی است از یک جامعه بیمار و پژمرده انتظار مجاهدت اقتصادی نیست .

2.دولت با حمایت از تولیدکنندکان ورزشی که الحمد الله در کشور حضور خوبی هم دارند به تولید ملی کمک نماید تا بتوان با تولید کالا ها واقلام مورد نیاز از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد .

3.وزارت ورزش وفدراسیونهای تابعه آنها و جامعه ورزشی کشوردر صورت وجود اقلام داخل با کیفیت مناسب خرید کالاهای خارجی را ممنوع وتحریم نمایند تا زمینه رونق اقصاد ملی وتولید ملی فراهم شود .

4.فدراسیون ها در شرایطی که مربیان ایرانی در بسیاری از رشته های ورزشی هم ترازوبعضاً توانا تر از مربیان خارجی هستند از جذب وبکارگیری مربی خارجی پرهیز کنند .

5. شرایط آب وهوایی متنوع ایران بستر مناسبی است برای برگزاری اردوهای مختلف تیم های ورزشی پس چه بهترتا حد امکان ارودهای ورزشی بی فایده وناکار آمد در کشور های خارجی جلوگیری می شود واین مبالغ را در کشور خودمان هزینه نمایم .

6. در شریط جنگ اقتصادی زیبنده یک کشور انقلابی نیست که هزینه های گزاف بابت قرادادهای ورزشی به بازیکنان از کیسه بیت المال پرداخت شود با تعدیل این هزینه ها می توان تعداد زیادی سالن ورزشی ساخت که جوانان در آن ورزش کنند (ورزش عمومی) یا میتوان ان هزینه ها را صرف توسعه ورزش قهرمانی در شهرستانها نمود و یا با آنها زیر ساختهای ورزش قهرمانی در سطوح ملی را توسعه داد .

7. رسانه ها امکان حضور عادلانه و فعال تر واحد های اقتصادی را در میادین ورزشی مهیا نمایند ، بازار یابی و تبلیغ کالاهای داخلی وپرهیز از انحصار گرایی می تواند به رونق اقتصادی ملی کمک کند .

8. شرایط اقلیمی کشورمان ظرفیت زیادی در ورزش برای تولید منابع مالی دارد ،دریا ، کوه وجنگل ،کویر ،غارها ودره ها ،رودخانه وغیره . همه اینها قابلیت توسعه گردشگری ورزشی و رونق اقتصاد را دارد .

رامین سرسخت جنتی

کارشناس ورزش

دیدگاه شما

آخرین اخبار