همراه اول
6. اسفند 1393 - 9:45   |   کد مطلب: 22685
فراز و نشیب های رشته هاکی در همدان
ورزش هاکی در سال 1350 در همدان ایجاد شد و در همان سال به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی این رشته ورزشی در کشور مطرح شد.

به گزارش همدان ورزش؛  زنده‌یاد “صفرعلی صارمی شهاب”، نخستین فردی بود که ورزش هاکی را در همدان بنیانگذاری کرد و توانست این رشته ورزشی را با کمک دیگر کارشناسان ورزش در آن سال گسترش دهد.

با گسترده شدن فعالیت این رشته ورزشی، سال‌ها بعد نفراتی همچون شهید “خادم همدانی”، مرحوم “مصطفی صفی‌زاده”، “محمود غیرتیان”، “محمدجواد جعفری”، “محمود کوثری‌فرد” و “مهدی شاطری” در راستای رشد و اعتلای ورزش هاکی تلاش کردند.

شهید خادم همدانی، رئیس سابق هیأت هاکی همدان نیز خدمات ماندگاری را برای این رشته ورزشی انجام داد و هاکی همدان از دهه 60 تاکنون توانست مدال‌آوری‌های متعددی را در میادین مختلف داشته باشد.
کسب مقام‌های متعدد قهرمانی در رد‌ه‌های سنی مختلف به‌ویژه در بخش بانوان و آقایان، لیگ‌های برتر کشور و انبوه ملی‌پوش این رشته ورزشی سبب شد همدان در یک دهه گذشته به عنوان یکی از قطب‌های اصلی هاکی کشور در جایگاه بسیار مطلوبي قرار گیرد.

هاکی‌بازان مطرحی همچون رضا فتاحی، بهروز گردان، حمید کمیتی، آرش طاهری، مجید خلجی، حسام ایوبی و علی گلگون، طیبه نوری، بهاره نوری، فاطمه رجبیان، عاطفه رحیم‌بخش، زینب احمدی، الهام رحیم‌بخش، فهیمه قدیمی، سمیرا یادگاری، پروین صفایی، سمانه قاسمی و حدیثه قره‌خانی دوره طلایی هاکی همدان را در رقابت‌های کشوری سپری کردند و امروزه بیشتر آنها در سمت‌های داوری، مربیگری و حتی در تیم ملی هاکی کشور فعالیت دارند.

هم‌اكنون هاکی همدان در رده‌های سنی مختلف به‌ویژه در بانوان و پایه‌های مینی‌هاکی و هاکی سالنی توانسته است گوی سبقت را از رقیبان داخلی خود بگیرد. کسب مقام‌های متعدد هاکی داخل سالن از سوی ورزشکاران این رشته در همدان، شرایط یکنواختی در مدال‌آوری ایجاد کرده است و هاکی‌بازان خواستار حضور در زمین‌های فضای باز هستند.
محمدجواد جعفری، رئیس هیأت هاکی همدان با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 300 هاکی‌باز در همدان فعالیت دارند، یادآور شد: همدان با توجه به جایگاه برتر در ورزش هاکی کشور و دارا بودن ملی‌پوشان متعدد و مربیان سازنده، نیاز مبرم به فعالیت در هاکی روی چمن دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ایران در هاکی داخلسالن از جایگاه خوبی در سطح آسیا و حتی جهانی برخوردار است و اشباع شدن این رشته سالنی موجب شده است تا فدراسیون هاکی کشور نیز تأکید فراوانی بر فعالیت هاکی روی چمن داشته باشد.

جعفری بيان کرد: پیشینه همدان در ورزش هاکی بسیار طلایی است و از سال 1350 تاکنون افتخارات ارزنده‌ای را در میادین مختلف ملی و حتی بین‌المللی شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار