همراه اول
12. اسفند 1393 - 12:04   |   کد مطلب: 22770
به همت هیات پزشکی ورزشی استان همدان انجام شد؛
برگزاری کارگاه نقش تغذیه در زندگی سالم
برگزاری کارگاه نقش تغذیه در زندگی سالم
کارگاه آموزشی نقش تغذیه در زندگی سالم در دفتر آموزش و پژوهش استانداری این سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش؛ در این دوره یک روزه 220 نفر از بانوان ادارات، نهادها و جمعی از مربیان هیئت ورزش‌های همگانی سراسر استان حضور داشتند.

این برنامه با سخنرانی رویا مظفری کارشناس تغدیه و مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی همدان شروع شد و با ایراد سخنانی از سوی رشید حیدری مقدم رییس هیئت پزشکی استان همدان ادامه یافت.

کارگاه تغذیه سالم به منظور ارتقای سطح علمی بانوان کارمند استان در خصوص تغذیه سالم و روش‌های سالم زیستن با توجه به نوع تغذیه و چگونگی توسعه روش‌های تغدیه سالم بین خانواده‌های ایرانی برگزار گردید.

از مباحث اصلی این دوره چهار ساعته، چگونگی ترک عادات بد غذایی و استفاده از تغذیه سالم برای جلوگیری از بروز عوارض جسمی و بیماری‌های رایج به خصوص در سنین بالا ناشی از نوع تغذیه برای شرکت‌کنندگان بود.

مظفری در این کارگاه بر عدم استفاده از نوشابه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: ایران در حال حاضر رتبه اول را در مصرف انواع نوشابه‌ها دارد که هشداری جدی برای سلامت ایرانیان است و باید با آگاهی بخشی به جامعه مضرات آن بر همگان روشن شود.

وی در ادامه افزود: مردم سعی کنند مصرف قند‌ها را کاهش دهند و با برداشتن نمکدان از سفره‌ها سلامت خود را تضمین کنند.

همچنین در این کارگاه یک روزه بر لزوم انجام فعالیت‌های ورزشی و رعایت نکات تغذیه‌ای توسط همه افراد جامعه برای داشتن جامعه‌ای سالم تاکید شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار