همراه اول
25. فروردين 1394 - 10:01   |   کد مطلب: 23222
 گزارش همدان ورزش از وضعیت باشگاه های ورزشی همدان
پایگاه خبری همدان ورزش با توجه به درخواست های مربیان و کارآموزان رشته های مختلف ورزشی برآن شد تا قسمتی از مشکلات این اماکن را بررسی نماید.

از آنجایی که استان همدان، یکی از قطب های ورزشی کشور در زمینه های مختلف به شمار می رود، پایگاه خبری تحلیلی همدان ورزش برآن شد تا بتواند گوشه ای از مشکلات باشگاه های ورزشی را هرچند در گزارشی کوتاه به اطلاع مسئولین امر برساند.

 

ابتدا تعریفی کوتاه از یک فضای ورزشی را ارائه می کنیم: فضای ورزشی به محوطه یا مکانی گفته می شود که برای انجام تمرینات یا برگزاری مسابقات آماده شده باشد .

 

همین یک خط کافی است تا بتوانیم مشکلات عمده ای را که در بیشتر باشگاه های ورزشی همدان وجود دارد مورد بررسی قراردهیم.

 

با توجه به افزايش نيروي انساني جوان و بادرنظر گرفتن سایر اقشار كشور،ونياز آنان به سلامتي ، پرداختن به فعاليتهاي ورزشي اين نياز را رفع مي كند.

 

همچنين لزوم كسب مدالهاي مرغوب در رقابتهاي ورزشي قاره اي و جهاني و المپيك ها که باعث افزايش غرور ملي و ايجاد هم بستگي ملي مي شود، مسئولین را برآن داشته است تا در ایجاد فضاهای ورزشی تلاش های بسیاری را انجام دهند که به حق باید گفت در این مورد مسئولین از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.

 

اما این ساخت و ساز ها همان طور که در رسانه های جمعی نیز بعضا به آن ها اشاره می شود یا ناقص است و یا فقط کلنگی بر زمین زده می شود و...

 

در بیشتر سالن های ورزشی نیاز است به منظور رعایت بهداشت فردی سرویس های بهداشتی و دوش هایی به منظور استحمام در نظر گرفته شود تا همه ورزشکاران بتوانند از آن استفاده نمایند.

 

برای مثال یک سالن رزمی تکواندو که حداقل در هر سانس تمرینی آن حدود 30 نفر حضور دارند باید از نظر امکانات به صورتی باشد که بتواند نیاز این افراد را برطرف نماید.

 

اما مشاهده می شود که تنها یک سرویس بهداشتی و یک حمام در آن تعبیه شده است و بر روی درب حمام نوشته شده است مخصوص استفاده مربی؟!!؟

 

حال سوال اینجاست که چرا نباید متربیان ورزشی اجازه استفاده داشته باشند؟ یا اگر هم این اجازه به آن ها داده شود، حتی اگر هر شخص تنها سه دقیقه استحمام کند و فقط یک سوم از این افراد بخواهند از آن استفاده کنند باید سی دقیقه را در آنجا منتظر بمانند.

 

پرداختن به این مهم که نظافت یک ورزشکار از اهمیت زیادی برخوردار است می طلبد تا مسئولین مربوطه موضوع را جدی تر گرفته و قبل از تاسیس یک باشگاه ورزشی تمامی این موارد را مدنظر قرار دهند.

 

از سوی دیگر سالن هایی است که در زیر زمین ها و یا پارکینگ منازل اجازه فعالیت گرفته اند، که نه تنها از نظر سرویس های نظافتی امکاناتی ندارند، بلکه تهویه مناسبی نیز در این مکان ها موجود نیست.

 

پارکینگ هایی که در وسط آنها ستون واقع شده است، یا زیر زمین هایی که چند پله می خورد تا به محل مورد نظر برسد و حتی نور کافی هم ندارد، آیا می تواند مکانی مناسب برای یک سالن رزمی باشد؟

 

به همین منظور به سراغ یکی از مربیان ورزشی رفتیم تا هرچند کوتاه نیز نظر وی را در این مورد جویا شویم.

این مربی رزمی با انتقاد از وضعیت نامناسب برخی از باشگاه های ورزشی گفت: اگر بخواهیم سالن های ورزشی همدان را با سایر سالن های استان های دیگر مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که توسعه داخلی اماکن ورزشی همدان هنوز دچار کمبود ها و مشکلاتی است که باید به آنها توجه ویژه شود.

 

وی عنوان کرد: قبل از تاسیس هر باشگاه ورزشی ابتدا باید نیازهای اولیه آن درنظر گرفته شده و سپس مجوز فعالیت برای آن صادر گردد.

 

این مربی رزمی با تقدیر از مسئولین ورزشی استان در پرداختن به امور باشگاه های ورزشی، خاطرنشان کرد: امید آن می رود تا با پیگیری های بیشتر مسئولین بتوانیم هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه اماکن ورزشی باشیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار