همراه اول
11. خرداد 1394 - 12:05   |   کد مطلب: 23785
گنجنامه؛ دهکده ای زیبا و مفرح برای ورزش های تابستانی
تععطيلات تابستاني به تدريج آغاز مي شود و بازار سفر و ايرانگردي داغتر؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمين نيز يكي از شهرهايي است كه از آغوش خود را به روي گردشگران گشوده است تا از گرماي تابستان به خنكاي الوند پناه برند.
 به گزارش همدان ورزش، يكي از زيباترين و در عين حال مشهورترين مناطق گردشگری همدان، دهکده تفریحی، فرهنگی، ورزشی گنجنامه است كه با ایجاد تحولی در گردشگری ایران، تمام امکانات مورد نیاز یک گردشگر، اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم کرده در بخش های مختلف پذیرای گردشگران و علاقمندان در داخل و خارج از کشور است.
این دهکده در مجاورت آبشار گنج نامه قرار داشته و امکانات مختلفی از جمله تله کابین، سورتمه ریلی، آبگیر ماهی گیری، شهربازی مدرن، سینما چهاربعدی، بانجی جامپینگ و سایر مصادیق نیز دارد که تمام رده های سنی می توانند متناسب با سن خود از این مجموعه شاد و مفرح بهره مند شوند.
معرفی امکانات دهکده توریستی گنجنامه:
پینت‌بال
پینت‌بال (به انگلیسی: Paintball)‏ یک نوع ورزش گروهی است که به طور کلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یک دیگر با گلوله‌های رنگی می‌کنند.
 پینت‌بال را می‌شود در فارسی در قیاس با تیراندازی، «رنگ‌اندازی» نامید. 
 
سورتمه ریلی
طولانی ترین و سریعترین سورتمه ریلی کشور در دهکده تفریحی، ‌ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان است.
 این طرح ورزشی پرهیجان با هزار و 500 متر طول و 60 کیلومتر سرعت در ساعت در مدت پنج ماه ساخته شد. سورتمه ریلی دهکده تفریحی، ورزشی، فرهنگی گنجنامه همدان با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های روز ورزشی جزء ایمن‌ترین ورزش‌های همگانی و قادر به فعالیت 13 تا 20 سورتمه بر روی خط است.
بانجی جامپینگ
بانجی جامپینگ یکی از رشته‌های ورزشی است که به بمب هیجان بدل شده است. پرش از ارتفاع 42 متری جذاب و در عین حال خطرناک است.
 
پرش بانجی (به انگلیسی Bungee Jumping)‏ ورزشی است که در آن ورزشکار خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بلند به پایین پرتاب می‌کند.
طنابی با قابلیت فنری که ظرفیت فشار و شُک ناگهانی را دارد و معمولا دارای پوشش لاستیکی است.
پوشش ژاکت مانند که روی تن پوشیده می‌شود. ساق بند و قوزک بند نیز بر روی پا پوشیده می‌شوند. قوزک بند از تجهیزات اجباری است و طناب کشدار هم به ژاکت و هم به قوزک بند متصل می‌شود.
تله کابین
این تله‌کابین در انتهای دره عباس‌آباد در پنج کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه‌های گنج‌نامه واقع شده‌ است.
طول خط این تله‌کابین هزار و 680 متر و اختلاف ارتفاع آن ۸۰۰ متر است، دارای ۱۷ پایه و ۵۰ عدد کابین در فاز نخست است.
 این تله‌کابین به سمت منطقه میدان میشان یکی از ارتفاعات سرسبز کوه الوند امتداد دارد.
پیست تریال
اولین پیست تریال استان همدان در این دهکده احداث شده که این ورزش با استفاده از دوچرخه انجام می شود و باعث قوی شدن حرکات تعادلی، دسترسی آسان به محل تمرینات تریال در محیطی کوهستانی، قوی شدن عضلات پا و بالا بردن اعتماد به حرکات تعادلی با دو چرخه را در پی دارد.
رئیس هیات مدیره دهکده تفریحی، ورزشی و گردشگری گنج نامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: نتیجه نگرش عظیم مدیران مجموعه، برگزاری 36 جلسه با کارگروه گردشگری، تربیت بدنی و اخذ مجوزها و پروانه‌های لازم به منظور ساخت و تکمیل 23 هزار متر مربع فضای مسقف متقارن با بافت طبیعی و سنگی کوهستان الوند بوده که آن را به عنوان نخستین و تنها دهکده گردشگری ارگونومیک خاورمیانه مطرح ساخته است.
سعید ترابیان با اشاره به هدف نیل به توسعه پایدار در این مجموعه گفت: در این دهکده با فراهم ساختن پروژه‌های متعدد تفریحی، توریستی، ورزشی سعی شده تا امکان بهره‌مندی همه اقشار اجتماعی، دهک های خانواده در تمامی رده‌های سنی فراهم شده باشد که خوشبختانه 70 درصد این توسعه پایدار محقق شده است ضمن اینکه هم اکنون نیز در ایام نوروزی همه روزه شاهد حضور تعداد کثیری از گردشگران و علاقمندان هستیم.
ترابیان با بیان اینکه تکریم گردشگران و بازدیدکنندگان مجموعه از اولویت های کاری ما در این دهکده است، اظهار کرد: امسال 15 نفر از خدمات رسانان برای تکریم توریست ها مورد آموزش قرار گرفتند که هر ساله این تعداد را در راستای رضایتمندی توریست ها و علاقه مندان افزایش می دهیم.
وی افزود: هم اکنون بیش از 30 راهنمای گردشگری برای خدمات رسانی بهتر به مسافران و گردشگران در دهکده گنج نامه همدان مستقر هستند.
ترابیان بیان کرد: در بخش های مختلف این دهکده طرح هایی وجود دارد که در بخش ورزش های هیجانی با 8 طرح، خدماتی با 30 طرح، تفریحی با 6 طرح و در بخش فرهنگی و برپایی نمایشگاه ها نیز چندین طرح پذیرای میهمانان و گردشگران است.
وی با بیان اینکه در بخش دستاوردهای ملی سعی کردیم تا سطح استان را در غرب کشور افزایش دهیم، اعلام کرد: در این دهکده تا کنون 70 نفر اشتغال به صورت مستقیم ایجاد شده است، ضمن اینکه ایجاد اشتغال غیر مستقیم و افزایش مدت زمان ماندگاری توریست و گردشگر نیز از دیگر اهداف این مجموعه است که به طور میانگین یک شبانه روز ماندگاری گردشگر را در همدان افزایش می دهد.

دیدگاه‌ها

aliii bod . ,mmnon az etelateton

دیدگاه شما

آخرین اخبار