همراه اول
25. مرداد 1394 - 8:59   |   کد مطلب: 24738
حاشیه‌‎نگاری المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور در همدان
از لشگر مصدومیت‌های بسکتبالیست‌ها تا انصراف پرسر و صدای کرمانشاهی‌ها
از لشگر مصدومیت‌های بسکتبالیست‌ها تا انصراف پرسر و صدای کرمانشاهی‌ها
المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد واحد همدان در جریان است با حواشی جالبی همراه شد.

به گزارش همدان ورزش ؛ المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که از ظهر جمعه در سه رشته آمادگی جسمانی، بسکتبال و تنیس روی میز به میزبانی همدان آغاز شده با برگزاری مسابقات دور دوم رشته بسکتبال پیگیری شد.

در این رقابت‌ها 9 تیم حاضر در سه گروه تقسیم شدند که در گروه «الف» کرمانشاه، تهران و کردستان و در گروه «ب» اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی و در گروه «ج» آذربایجان غربی، خوزستان و آذربایجان شرقی حضور داشتند.

در رشته بسکتبال بازی‌ها به دلیل فشردگی و اینکه برخی تیم‌ها باید در یک روز دو مسابقه انجام می‌دادند با حساسیت بیشتری پیگیری شده است.

در یک اتفاق جالب مسئولان برگزارکننده این رقابت‌ها در رشته بسکتبال قرار بود هشت بازی را در روز برگزار کنند.

این نوع برنامه‌ریزی در آماتوری‌ترین مسابقات ورزشی حتی در محلات هم شکل نمی‌گیرد اما این اتفاق در المپیاد ورزشی و آن هم در سطح دانشجویان دختر صورت گرفته است.

از نظر فنی مسابقات بسکتبال که با حضور 9 تیم برگزار شده به جای اینکه سه گروه سه تیمی می‌شد به طور منطقی در دو گروه چهار و پنجمی برگزار شود اما به نظر می‌رسد مسئولان سازمان سما در تهران این برنامه عجیب را برای بسکتبالیست‌ها طراحی کردند.

این برنامه باعث شده تا در روز دوم مسابقات راننده آمبولانس و پزشکیار حاضر در سالن روز شلوغی را سپری کنند و بیش از 6 مصدوم در حین بازی‌ها به دلیل فشردگی مسابقات به بیمارستان منتقل شوند.

باخت امروز کرمانشاهی‌ها در بازی عصر روز دوم برابر تیم خراسان‌رضوی باعث شد تا بازیکنان این تیم با لحن بسیار بدی با مربیان خود صحبت کنند و این اتفاق منجر به انصراف این تیم از ادامه مسابقات شد.

هر چند این رقابت‌ها با حواشی ریز و درشتی همراه بود اما مسئولان دانشگاه آزاد همدان شرایط را برای تیم‌ها برای بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی شهر همدان فراهم کردند.

به گفته مهدی صفرزاده مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد همدان با هماهنگی میراث فرهنگی استان بلیت نیم‎بهای موزه و محوطه تاریخی هگمتانه، گنبد علویان، آرامگاه‌ بوعلی و باباطاهر و همچنین دهکده توریستی ـ تفریحی گنج‌نامه برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات در نظر گرفته شده است.

با اعلام مسئولان فنی هر سه رشته این رقابت‌ها روز یکشنبه با برگزاری مسابقات انفرادی و تیمی به کار خود پایان خواهد داد تا طی مراسمی نفرات و تیم‌های برتر با اهدای کاپ و احکام قهرمانی معرفی شوند.

المپیاد ورزشی دختران دانشجوی سمای کشور که با حضور 280 ورزشکار در سه رشته بسکتبال، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی از روز جمعه 23 مرداد در همدان آغاز شده روز 25 این ماه با اعلام تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار