همراه اول
18. شهريور 1394 - 10:19   |   کد مطلب: 25125
برگزاری جشن عقد زوج‌های جوان همدان کنار شهدای گمنام
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و روز ازدواج مراسم عقد زوج‌های جوان در کنار مزار شهدای گمنام در محل پارک مردم برگزار می‌شود.

به گزارش همدان ورزش،به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی اسداله ربانی‌مهر گفت: هدف از اجرای این برنامه توجه جامعه به سبک زندگی اسلامی، پاکی سیره شهدا و پرهیز از تجملات و تشریفات ازدواج جوانان است که متاسفانه به یک معضل در جامعه تبدیل شده است.
وی گفت از زمانی که ازدواج را در تالارهای مجلل با تشریفات زیاد برگزار کردیم، فرهنگ اسراف در جامعه ترویج شد و ازدواج برای جوانان را مشکل کرد تا جایی که بسیاری از جوانان به علت همین مشکلات تمایل زیادی به ازدواج ندارند و همین باعث شد که سن ازدواج در جامعه بالا برود و بالا رفتن سن ازدواج در جامعه باعث افزایش گناه، کم شدن نشاط زندگی و فرزندآوری پایین شده است. 
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان تاکید بسیار زیادی بر سادگی، پاکی و عدم توجه به زخارف دنیا داشته‌اند. اما متاسفانه امروز با فاصله گرفتن از سبک زندگی شهدا شاهد مسابقه اسراف و چشم‌وهم‌چشمی در جامعه هستیم که این شایسته جامعه اسلامی نیست.
ربانی‌مهر در پایان گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی مسائل فرهنگی است و اگر می‌خواهیم مشکل ازدواج جوانان حل شود، باید اول اشتغال و سپس فرهنگسازی ازدواج آسان از سوی دستگاه های فرهنگی کشور مورد توجه قرار گیرد

دیدگاه شما

آخرین اخبار