همراه اول
15. بهمن 1394 - 10:45   |   کد مطلب: 26393
به مناسبت گراميداشت  ایام الله دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی خانوادگی در همدان برگزار شد
به مناسبت گراميداشت سی و هفتمین سالگرد ایام الله دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی خانوادگی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛  به مناسبت گراميداشت سی و هفتمین سالگرد ایام الله دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی خانوادگی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور منعم مدیر کل ورزش و جوانان همدان و خانواده های کارکنان اداره کل در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی همدان برگزار شد.

در این ابتدای این همایش و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و طنین سرود جمهوری اسلامی، کلیه کارکنان به همراه خانواده های خود در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات پرتاب بسکتبال و طناب کشی را برگزار کردند .

پس از آن حاضرین نماز مغرب و عشا را به امامت حجت السلام و المسلمین افراسیابی اقامه نمودند و در ادامه مراسم جشنی با حضور عمو حمید برای فرزندان کارکنان برگزار شد. 

در پایان بخش برنامه های این جشنواره اهدای جوایز به برندگان مسابقات ورزشی با حضور مسئولین اهدا گردید و کارکنان و سپس خانواده های آنان در ضیافت شام شرکت کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان در این مراسم اظهار کرد: ورزش، انسان را شاداب و پرانرژی می سازد و در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی اثر بسیار سازنده ای دارد به ویژه برای دختران که مادران آینده این کشور خواهند شد.

وی افزود: مادری که در خانواده شاداب، سالم و ورزشکار باشد می تواند بر کل خانواده و بر روی فرزندان و همسر خود اثربخش باشد.

وی به نقش محوری زنان در خانواده اشاره کرد و گفت: نقش مادر خانواده در به تحرک درآوردن اعضای خانواده بیشتر از پدر است. همان طور که در دوران دفاع مقدس نیز نقش خانم ها و مادران را دیده ایم.

منعم با بیان اینکه دین اسلام علاقه مند به حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی با رعایت اصول اسلامی است، افزود: دین اسلام و به ویژه تشیع که دارای فقه پویاست، یک دین پیش رونده و اجتماعی است و با گوشه گرفتن و کناره گیری بانوان از امور فرهنگی و اجتماعی مخالف است.

وی بیان کرد: با توجه به استرس ها و مشکلات جامعه و امراض گوناگونی که در بین شما وجود دارد، تلاش کنید با ورزش کردن و تحرک که درمان همه بیماری هاست، خود و اعضای خانواده خود را بیمه کنید.

مدیر کل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی ورزش در بین خانواده ها ما می توانیم 70 تا 80 درصد مراجعه به بیمارستان ها و پزشکان را کاهش دهیم.

وی با اعلام اینکه «اگر کسی به طور دائم ورزش کند فردی بانشاط است.» اظهار کرد: حضور بانوان متدین در اماکن ورزشی و کارهای اجتماعی با شادابی و نشاط باعث خواهد شد شما اسلام واقعی را در جامعه اشاعه دهید.

وی بیان کرد: شما خواهران گرامی باید ثابت کنید با لباس اسلامی می شود در مسابقات ورزشی حاضر شد و پرچم ورزشی به دست زنان مسلمان در قله های ورزشی به اهتزاز در خواهد آمد.

منعم با اعلام اینکه «یکی از اهداف فناوری اطلاعات متلاشی کردن خانواده ها است» افزود: با توجه به اینکه عصر حاضر، عصر فناوری اطلاعات است و متاسفانه یکی از اهداف این فناوری اطلاعات نابودی و متلاشی کردن خانواده ها است، ما باید بتوانیم با وسایل ورزشی این خلأ را جبران کنیم.

به مناسبت گراميداشت  ایام الله دهه فجر جشنواره فرهنگی ورزشی خانوادگی در همدان برگزار شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار