همراه اول
20. بهمن 1394 - 10:39   |   کد مطلب: 26457
ورود عجیب رئیس جمهور آمریکا به عرصه ورزش/اوباما هم کارشناس ورزشی شد
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد موضوع زیکا یک فاجعه جهانی است و همه کشورها باید در این موضوع ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنان خود در نشست خبری ضمن تاکید بر اشتباه تاریخی اعطای میزبانی به کشورهایی که لیاقت آن را ندارند در ماجرای جام جهانی فوتبال و المپیک گفت: اگر زیکا وجود دارد می‌توانید به ریو نروید. دلیلی ندارد این گونه جامعه جهانی به دلهره و هراس بیفتد.

وی ضمن احترام به همتایان خود گفت: هر کاری از دست ما بربیاید برای حل این مشکل انجام می‌دهیم همانطور که دو میلیون یورو به IOC کمک کردیم. سازمان جهانی بهداشت نیز هر دستوری بدهد به وظیفه جهانی خود عمل خواهیم کرد. این یک وضعیت اضطراری بین‌المللی است و باید درباره ویروس زیکا متحد باشیم و کینه‌های گذشته را کنار بگذاریم. متاسفانه مشکلاتی پیش می‌آید که تحت کنترل مقامات یک کشور نیست، اما ای کاش موقع اعطای میزبانی همه چیز در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور آمریکا همتایان برزیلی خود را به آرامش دعوت کرد و اظهار داشت: هیچ کس دوست ندارد کاروان ورزشی کشورش وارد فضایی شود که در تماس با یک خطر بالقوه قرار داشته باشد. کمیته ملی المپیک آمریکا نیز با من در تماس بوده و تمام موارد را هماهنگ می‌کند. هر کاری از دست ما بربیاید برای برزیل انجام می‌دهیم.

اوباما افزود: تاکید دارم که اگر سفر به برزیل حتی به احتمال کم دردسرساز است باید آن را لغو کرد. چرا باید مادران نگران فرزندانشان باشند و یا کاروانی این خطر را با خود به کشورش سوغات بیاورد. اینکار باعث انتشار جهانی ویروس می‌شود. در این مورد همه کشورها باید همکاری کنند. زیکا یک تهدید واقعی است و ریو به هر دلیلی نباید مقصد ما باشد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار