همراه اول
21. اسفند 1396 - 10:50   |   کد مطلب: 26542
اگر حساسیت فصلی دارید این غذاها را بیشتر استفاده کنید

 

به گزارش همدان ورزش؛ حساسیت های فصلی بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است و اگر چنین مشکلی ندارید باید بگوییم خیلی خوش شانس هستید. اما از آنجا که هر مشکلی راه حلی هم دارد، غذاهایی هستند که دارای خواص ضد حساسیت هستند و به بدن در واکنش به حساسیت کمک می کنند.
نمی دانید باید از کجا شروع کنید؟ می خواهیم این غذا ها را به شما معرفی کنیم تا کارتان ساده شود. فقط مطمئن شوید که به اندازه کافی استفاده می کنید تا نتیجه بگیرید. بیشتر متخصصان توصیه می کنند اینگونه غذاها را سه ماه قبل از فصلی که حساسیتتان در آن اوج می گیرد استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

1- گردو یا بذر کتان

گردو و بذر کتان هر دو حاوی دوز بالایی از چربی های سالم امگا 3 هستند و می توانید آنها را به انواع آب میوه و اسموتی نیز اضافه کنید. اسید چرب های سالم امگا 3 وقتی به برنامه غذایی اضافه می شوند می توانند از التهاب جلوگیری کنند. التهاب یکی از عوامل اصلی واکنش های آلرژیک در بدن است.

2- ماست دارای باکتری های فعال

باکتری پروبیوتیک موجود در ماست می توانند به کاهش حساسیت کمک کند. از ماست می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید و آوردنش به داخل برنامه غذایی اصلا کار مشکلی نیست.

3- انگور قرمز

آنتی اکسیدان های موجود در انگور قرمز یکی از بهترین ضد التهاب ها هستند. و همانطور که قبلا گفته شد پایین آمدن سطح التهاب به کاهش آلرژی نیز کمک می کند.

4- گیلاس

گلاس حاوی مقادیر فراوان ویتامین C و کورستین است. پس هر زمان فصلش شد این میوه خوش طعم و آبدار را از دست ندهید.

5- چای سبز

کافئین دریافتی از قهوه و چای سبز هر دو می توانند به عنوان آنتی هیستامین در بدن کار کنند. با این حال چای سبز بیشتر می تواند کمک کند.

6- پرتقال

همانطور که بیشتر ما می دانیم، پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین Cاست. تحقیقات نشان داده مقدار زیاد ویتامین C می تواند با به حداقل رساندن علائم جلوی حساسیت را بگیرد، هیستامین را در بدن کاهش می دهد و به شکسته شدن هرچه سریعترش کمک می کند که در نهایت باعث تسکین آلرژی است.

7- سیب

اگر می خواهید آب سیب بگیرید پوستش را هم اضافه کنید. سیب ها به خاطر ویتامین C که دارند از بهترین ها به حساب می آیند. همچنین پوست سیب حاوی کورستین است که آن هم برای جلوگیری از حساسیت مفید است.
اگر برای مبارزه با حساسیت به موارد بیشتری احتیاج دارید می توانید از مواردی مانند سیر، ترب کوهی و سالمون در برنامه خود استفاده کنید. هر کدام از این غذاها نیز سرشار از مواد ضد حساسیت است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار