همراه اول
26. اسفند 1394 - 9:28   |   کد مطلب: 26817
همدان از استان های پیشرو در حوزه جوانان و سمن ها
منعم با بیان اینکه استان همدان از جمله استان های فعال در حوزه سمن ها است، افزود: در حال حاضر استان ما به عنوان یکی از فعال ترین استانهای کشور در ساماندهی و مشارکت سازمانهای مردم نهاد بشمار می آید که وجود 75 سمن در همدان از میانگین سطح کشور که 30 سمن است بسیار بالاتر و در عین حال دلگرم کننده تر می باشد .

به گزارش همدان ورزش؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که ظهر امروز برگزار شد عنوان کرد گفت : جوانان سرمایه های عظیم جامعه هستند و تاریخ نشان داده است که ملت ها هر وقت به جوانان اعتماد کرده اند بهترین نتایج را گرفته اند.

وی با اشاره به انقلاب پرشکوه اسلامی کشورمان اظهار کرد: انقلاب ما نماد حضور و مشارکت فعال جوانان در جامعه بود که موفقیت های عظیمی را در پی داشت.
چرا که وجود این سمن ها می تواند مطالبات نسل جوان را به شکل مطلوب تری مطرح و در راه دست یابی به آن تلاش کنند.

وی با مثبت خواندن اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط اداره کل ورزش و جوانان بیان کرد: در ارزیابی حوزه جوانان رتبه سوم کشور را بدست آوردیم و برنامه های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه درحوزه آسیب های اجتماعی، مشکلات عدیده ای درجامعه دارد، اظهارداشت: تلاش های گسترده ای توسط سازمان های مردم نهاد در این حوزه انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه استاندار نیز نگاه ویژه ای به حوزه های فرهنگی و جوانان دارد، بیان داشت: همچنین مدیریت ارشد استان دغدغه های بسیاری در حوزه اشتغال جوانان دارند که تقدیر و تشکر از ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه تعامل بسیار خوبی بین دستگاه های استان برقرار است و همه به سمن ها کمک می کنند، عنوان کرد: با همکاری و همفکری که در این حوزه وجود دارد می توانیم شاهد برنامه ریزی و سازماندهی سمن ها در سطح کشور باشیم.

منعم با اشاره به اینکه ما در حوزه کاری خود با بیان این جمله که آینده با ماست وارد عرصه های فرهنگی و حوزه جوانان می شویم یادآورشد: آینده کشور در دست جوانان است لذا امیدواریم در این راستا جوانان خوب و مستعدی را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

وی با تاکید براینکه ما جوانان خوب و ارزنده ای در کشور داریم که باید قدر آنها را بدانیم و شرایط شکوفایی آنها را فراهم کنیم، گفت: اگر بتوانیم موانع سر راه جوانان را برداریم آن موقع می توانیم مدعی باشیم که توانسته ایم جوانان خوبی را تربیت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید براینکه جوانان می توانند کشور را به جایگاه رفیع که این ملت و نظام استحقاق آن را دارند برسانند، افزود: خوشبختانه طی یک ماه اخیر ورزشکاران استان توانستند دو سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی اظهارداشت: یکی از محورهای اساسی کاری اداره کل ورزش و جوانان ورود جوانان مربوط به عرصه های فرهنگی است و امیدواریم در این راستا تعداد سمن ها روز به روز افزایش یابد و برنامه های با محتواتری را که موجب پیشرفت جوانان این مرز و بوم می شود را اجرا کنند. 

منعم در ادامه در خصوص مشکلات حوزه ازدواج گفت: اداره کل ورزش و جوانان به دنبال مسائل فردی و جزئی در مقوله ازدواج و خانواده نیست چرا که وظیفه اصلی ما برنامه ریزی و سیاستگذاری برای ازدواج با توجه به ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که در این حوزه تاثیرگذارهستند می باشد.

وی تصریح کرد: ما نباید صرفا به بحث فرهنگی ازدواج و خانواده توجه کنیم بلکه تعیین نقش و جایگاه ازدواج و خانواده در اقتصاد کشور و به طور متقابل نقش اقتصاد در ازدواج و خانواده می تواند اهمیت این موضوع را در رشد و پیشرفت کشور مشخص کند .

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه باید به ابعاد دیگر مسئله ازدواج نیز پرداخت و نگاه یک بعدی به ازدواج را کنار گذاشت، افزود: اگر بخواهیم نهاد خانواده را تک بعدی نگاه کنیم، روند رو به اصلاح و بهبود نخواهد بود. 

وی گفت: انتظار داریم ستاد ساماندهی جوانان به دنبال ایجاد بسترهای شکل گیری ازدواج آسان و آگاهانه به صورت همگرا باشد. به این منظور می بایست از نظر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مساله ازدواج و پایداری خانواده بررسی و برنامه ریزی شود.

منعم با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین ازدواج می تواند از کارهای مقطعی دستگاه ها جلو گیری کند، عنوان کرد: با توجه به اینکه بحث ازدواج در کشور متولی مشخصی ندارد با تشکیل مجمع خیرین ازدواج اکثر کارهای حوزه ازدواج در مجمع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین ازدواج در گذشته نیز مطرح بود اما براساس اساسنامه و اسناد قانونی وجود نداشت تا اینکه تصمیم به شکل گیری گرفته شد، اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج هفت شهرستان استان همدان تشکیل و انتخابات آن برگزار شده است.

منعم اظهار کرد: مجامع خیرین ازدواج در استان می بایست فرصت ها و تهدیدهای موجود بر سر راه ازدواج پایدار، حفظ خانواده های تازه تشکیل شده و پیشگیری از ورود بحران های زود هنگام به خانواده ها را در سطح کلان شناسایی کرده و از پرداختن به مسائل جزئی خوداری کند.
وی المپیک 2016 ریو را بزرگترین رخداد جهان در سال آینده دانست و افزود: 18 ورزشکار استان همدان مستعد کسب سهیمه المپیک 2016 ریو دوژانیرو هستند و از چرخ حمایتی استان برخوردارند.

منعم ادامه داد: امسال 420 نفر از ورزشکاران استان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و 120 ورزشکار به عضویت تیم های ملی درآمدند و 740 عنوان قهرمانی کشوری، 30 عنوان جهانی، 20 عنوان آسیایی و 17 عنوان بین المللی را کسب کردند.

وی کسب این عناوین قهرمانی را ره آورد تلاش و کوشش قهرمانان استان در عرصه رقابت های کشوری و برون مرزی در سال جاری دانست و گفت: در حوزه جوانان نیز استان همدان رتبه سوم را در بین استان های کشور در سال جاری به خود اختصاص داد.

منعم با بیان اینکه سال 94 با وجود همه مشکلات و تنگناهای مالی عرصه ورزش همدان پرافتخار بود، بیان داشت: ملایر یکی از شهرستان هایی است که در کسب توفیقات ورزشی استان موثر بود و امیدواریم برگزاری این همایش بتواند زمینه و بستر مناسب را برای قدردانی از تمام تلاش گران عرصه ورزش، حامیان و نخبگان ورزشی باشد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار