همراه اول
30. فروردين 1395 - 11:27   |   کد مطلب: 27068
همدان میزبان نشست تخصصی روسای اسکیت منطقه سه کشور
نشست تخصصی اسکیت منطقه سه کشور با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و روسای اسکیت شش استان در همدان برگزار شد.

به گزارش همدان ورزش؛ در این نشست که با حضور منعم مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان، مهندس مهدی مجیدی رئیس هیات اسکیت همدان و روسای اسکیت منطقه استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان در سالن جلسات خانه ژیمناستیک همدان برگزار شد، در خصوص شیوه های جذب منابع ، برگزاری لیگ های منطقه ای، استفاده از تجارب و موفقیت های استان های موفق برای ارتقا ورزش اسکیت در استان های همجوار بحث و تبادل نظر شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در اسکیت همدان تقدیر و تشکر کرد و حضور اعضای منطقه 3 کشور را در همدان را فرصتی مناسب برای رشد این رشته ورزشی برشمرد.

وی با اشاره نام‌گذاری سال جدید توسط رهبر فرزانه انقلاب، گفت: اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید همچون گذشته سرلوحه کارها باشد و قطعا هیات های ورزشی می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

منعم با بیان اینکه در همه کارها باید منظبط و شفاف عمل نمائیم،اظهار کرد: با همین بودجه و پولی که به بدنه اداره کل ورزش و جوانان استان تزریق می شود ،باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشیم و از تمام ظرفیت های قانونی برای کاهش مشکلات و هزینه ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر شرایط موجود گفت: اداره کل علی رغم مشکلات و تنگناهای مالی تلاش کرده در حد توان از امکانات موجود بیشترین بهره را ببرد و با تمام توان در خدمت جامعه ورزش همدان باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: تمامی همکاران در اداره کل شبانه روز تلاش می کنند تا بهترین و با کیفیت ترین خدمت رسانی به جامعه ورزش صورت پذیرد و امیدوارم تمامی این تلاش ها موجب رشد و ارتقای بیش از پیش ورزش استان باشد.

وی به برگزاری به موقع مجامع هیات های ورزشی اشاره کرد و گفت: از زمان مسئولیتم در حوزه ورزش، مجامع سالیانه هیات‌ها را برگزار و آن را حق هیئت‌ها می دانم چرا که روسای فدراسیون باید حداقل سالی یکبار در استان ها حاضر شوند و شرایط هیات ها را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل ورزش وجوانان استان در ادامه این نشست گفت: اسکیت یکی از رشته‌هایی است که در چند سال اخیر و به سرعت در بین کودکان و نوجوانان جای خود را باز کرده به طوری که دختران و پسران در پارک‌ها و اماکن تفریحی کفش اسکیت به پا می‌کنند و مشغول این رشته ورزشی می‎شوند.

وی اظهار کرد: در همدان به لحاظ ساخت خانه اسکیت، تابستان سال گذشته تعداد زیادی از دختران و پسران علاقه‌مند به این رشته جذب این رشته ورزشی شدند و آموزش‌های اولیه آن را فرا گرفتند.

منعم خاطر نشان کرد: استان همدان به لحاظ امکانات در شرایط مطلوبی است و می توان با این امکانات با همدلی و هم زبانی حرکتی شتابان و روبه جلو داشت.

رسول منعم در ادامه به آمار دعوت شدگان ورزشکاران استان به تیم های ملی در سال 94 اشاره کرد و افزود: در سال گذشته481 ورزشکار از همدان در رده های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند که از این تعداد 170 نفر به عضویت تیم های ملی در آمدند.

رئیس اسکیت استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رشته اسکیت یک رشته نوپایی است، افزود: این رشته نیازمند توجه ویژه‌ای است و با تعامل و همکاری می توان این رشته پرطرفدرا را در غرب کشور توسعه داد.

وی با اشاره به وضعیت اسکیت در شهرستان‌های استان، بیان کرد: این رشته در بیشتر شهرستان های استان همچون تویسرکان، ملایر، کبودرآهنگ و فامنین، رزن و نهاوند از وضعیت خوبی برخوردار است و به دنبال فعال نمودن این رشته در دیگر شهرستان های استان نیز هستیم.

مجیدی با بیان اینکه هیئت اسکیت استعدادیابی را در برنامه خود دارد، عنوان کرد: استعدادیابی از طریق بهترین مربی‌ها انجام می‌شود و انتظار داریم تا بتوانیم چهره‌های جدیدی را شناسایی کنیم.

وی در ادامه گفت: کمیته های تخصصی فری استایل، اگرسیو، هاکی سرعت در همدان فعال شده اند و به زودی نیز کمیته روال بال در همدان راه اندازی می شود

وی افزود: به دنبال ارتقا سطح دانش مربیان استان هستیم و به همین دلیل برای نخستین بار در بهمن ماه سال گذشته کلاس مربیگری درجه سه را در همدان برگزار کردیم و به زودی كلاس‌هاي ارتقا و مربيگري اسكيت در استان همدان برگزار مي‌شود

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار