همراه اول
9. ارديبهشت 1395 - 8:50   |   کد مطلب: 27119
زورخانه مسجد دوم ورزشکاران است
سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای گفت: به اعتقاد ما زورخانه مسجد دوم ورزشکاران است چرا که از قدیم مؤمنين با الگو گرفتن از مولا علی (ع) پس از انجام فرايض دين در مسجد، جسم و روح خود را در مکان مقدس زورخانه پرورش مي دادند.

به گزارش همدان ورزش؛ علی دادگر در مجمع انتخاباتی هیات پهلوانی و زورخانه ای همدان اظهار داشت: ورزش زورخانه ای تبلور آموزه های ایرانی و اسلامی است که باید با تمام وجود ضمن حفظ ارزشهای تاریخی در گسترش آن میان همه اقشار جامعه قدم های موثری برداشته شود.

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در ادامه افزود: از اولین آموزه های ورزش زورخانه ای می توان به ادب اشاره کرد که با ورود به این فضای معنوی پس از خم شدن و تواضع به وسیله درب کوتاه آن و ... به وزشکار آموخته می شود.

وی گفت: به اعتقاد ما زورخانه مسجد دوم ورزشکاران است چرا که از قدیم مؤمنين با الگو گرفتن از مولا علی (ع) پس از انجام فرايض دين در مسجد، جسم و روح خود را در مکان مقدس زورخانه پرورش مي دادند.

دکتر علی دادگر با عنوان اینکه تاثیر گذاری این رشته ارزشی در نهاد انسان بسیار زیاد است افزود: تنها باید یه این نکته بسنده کنم که ما به عنوان یک ایرانی وارث فرهنگ کهنی هستیم که برای حفظ و توسعه آن عزمی ملی را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه توسعه این ورزش سبب افزایش مرام پهلوانی در بین افراد جامعه می‌شود، اظهار کرد: ورزشکاران باید ایمان، احترام به بزرگتر و اخلاق شایسته را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا هرقدر ورزشکاران این رشته ورزشی فروتنی بیشتری داشته باشند و خاضعانه رفتار کنند، جایگاه معنوی خود را در ورزش بالاتر می‌برند.

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با اشاره به انتخاب غلامرضا خاکسار به عنوان رییس جدید هیات ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان گفت: باید به وی تبریک بگویم، البته پذیرفتن مسئولیت قبل از هر چیز نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است و وی با توجه به سابقه خوبی که در ورزش و پهلوانی و زورخانه ای داشته می تواند یکبار دیگر سکان دار خوبی برای تشکیلات این ورزش در استان باشند.

وی عنوان کرد: همدلی و اتحاد همواره ضامن موفقیت ها و پیروزی ها بوده است، خانواده ورزش زورخانه ای و پهلوانی چنانچه خواهان تکرار موفقیت های گذشته خود است باید در کنار هم باشند و با اتحاد، دوستی و همکاری فضا رسیدن به موفقیت را مهیا کنند.

دکتر دادگر به جهانی کردن این رشته اشاره و افزود: در حال حاضر 84 کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و قطعا فدراسیون ایران در همگانی کردن این ورزش ملی در کشورمان ایران و پشتیبانی از برنامه های توسعه ای فدراسیون بین لمللی این رشته در فراگیر کردن آیین های کهن و غنی آن در سطح قاره آسیا و جهان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا هفته گذشته مقر جدید کنفدراسیون ورزش های زورخانه ای در کره جنوبی افتتاح شد که نوید بخش روزهای خوب برای توسعه این رشته ورزش در آسیا وجهان است.

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای افزود: همچنین قرار است جشنواره یکدلی ایران و کره روز دوشنبه مورخ سیزدهم اردیبهشت ماه 1395 با حضور مقامات ایرانی و کره ای از جمله رییس جمهور کره جنوبی در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می گردد که در آن تیم های منتخب ایران و کره جنوبی برای معرفی ورزش های ملی کشورشان به صورت انفرادی و گروهی به اجرای آیین های پهلوانی و زورخانه ای خواهند پرداخت.

علی دادگر نیز وجود با برکت پیشکسوتانی چون صباغ و حاج عبدالله کاظمی روشن و لطف الله خاکسار را مایه مباهات دانست و گفت: حضور چنین پهلوانان و پیشکسوتانی در فدراسیون که از گذشته تا به امروز آموزگار ادب و تواضع برای همه ما اهالی ورزش بوده است، قوت قلبی برای ادامه مسیر و رسیدن به اهداف والایی چون ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای در کشور است.

وی در ادامه به برگزاری با کیفیت مسابقات زورخانه و پهلوانی اشاره کرد و افزود: بهتر به جای برگزار کردن مسابقات بی کیفیت و متععد سالیانه مسابقات با کیفیت و سطح بالاتری را برگزار کنیم.

سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای عنوان کرد: مسابقات لیگ کشوری در ورزش زورخانه‌ای برگزار می‌شود که این سبب اشاعه و توسعه ورزش زورخانه‌ای در کشور می‌شود و امروز می‌بینیم که ورزش پهلوانی رشد خوبی را در کشور کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با عنوان جام وحدت با حضور 5 کشور خارجی و به میزبانی کردستان در اواخر ماه جاری برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: انشاالله در سال 1395 با برنامه ریزی منظم و راهبردی و همدلی و تلاش افزون هیات های ورزشی با سرعت بیشتری فعالیت های فدراسیون را به پیش برده تا در مدت زمان کمتری به اهداف خود که همان اعتلای نام این ورزش ملی و تاریخی در کشور و مجامع بین المللی است، برسیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار