همراه اول
30. خرداد 1395 - 17:41   |   کد مطلب: 27395
در گفتگوی اختصاصی با مربی ورزشی:
تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان
تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان
ورزشکاران در ماه مبارک رمضان باید استفاده از 4 گروه اصلی غذایی نان وغلات-میوه و سبزی-گوشت و حبوبات-شیرولبنیات را در برنامه غذایی خود داشته باشند .

مریم السادت موسوی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت : قاعدتا همه ما می دانیم که ماه مبارک رمضان علاوه بر معنویت روح باعث پالایش جسم ما نیز می شود که ما با رعایت یک سری اصول اساسی می توانیم آن را به حداکثر برسانیم .

ما ایرانی ها طبق فرمایشات اهل بیت و وعده افطاری خود را با مایعات شروع می کنیم و شروع افطار ما نباید با مایعات سرد باشد ، زیرا از نظر علمی نیز ثابت شده است که برای افرادی که ساعتها در هوای گرم روزه بوده اند مایعات سرد بسیار مضر است و نوشیدن آب گرم همراه با سوپ میتواند همراه باشد .

ورزشکاران باید در وعده غذایی بین سحر و افطار باید تقسیم بندی  غذایی داشته باشند و از مواد خیلی شیرین استفاده نکنند که باعث احساس تشنگی بیشترمی شود . مناسب ترین مواد غذایی میوه ها و سبزیجات هستند مثل هندوانه و میوه ها و بطور کلی نباید از مواد نشاسته ای و هیدروکربن های سنگین استفاده کرد .

ورزشکاران در ماه مبارک رمضان با توجه به اینکه برای عضلات خود به پروتئین بیشتری نیاز دارند باید از ترکیب غلات و حبوبات استفاده کنند . و میان وعده های آنها باید معمولا از حبوبات و غلات باشد مثلا قارچ بعنوان ماده ای بریا تامین پروتئین استفاده می شود .

ورزشکاران نیز باید در روز از ورزش کردن سنگین پرهیز کنند و ورزش آنها باید اول صبح باشد و یا اگر اول صبح نباشد ساعتهای نزدیک افطار باید ورزش کنند .   

دیدگاه شما

آخرین اخبار