همراه اول
21. شهريور 1395 - 11:37   |   کد مطلب: 28244
کسب دوطلا و یک برنز توسط ورزشکاران همدانی در رقابت های جهانی قرقیزستان
ورزشکاران همدانی در رقابت های جهانی قرقیزستان موفق به کسب دوطلا و یک برنز شدند و نقش به سزایی در موفقیت کاروان ایران در این رقابت ها داشتند.

به گزارش همدان ورزش؛ رقابت های جهانی 2016 عشایر از روز شنبه 13 شهریور ماه به مدت 7 روز با حضور 40 کشور در 25 رشته در استان «ایسیک-کول» قرقیزستان در رشته هایی نظیر کشتی، مسابقه با اسب، تیراندازی با کمان و دیگر بازیهای عشایری رایج در جهان به میزبانی قرقزیستان برگزار شد
تیم اعزامی عشایر ایران که برای نخستین بار در رقابت های جهانی حضور پیدا کرده بود با کسب دو طلا و 4 برنز تعداد مدال به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
.ورزشکار همدانی سهم بزرگی در موفقیت کاروان ایران در این رقابت ها داشتند و با کسب دو مدال طلا و یک برنز از مجموع 6 مدال کسب شده ایران عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشتند.
در پایان این رقابتها و در رشته گولش آذربایجان، هادی وفایی و ابوالفضل بربط دو ورزشکار همدانی به ترتیب در وزن 90 و به علاوه90 کیلوگرم طلا کسب کردند.
همچنین هادی وفایی در رشته چوب کشی در وزن به علاوه90 کیلوگرم نیز موفق به کسب مدال برنز این رقابت ها شد تا جمع مدال خود را به یک مدال طلا و یک برنز برساند.
گفتنی است رقابت های جهانی عشایر، یک رویداد ورزشی بین المللی است که به طور عمده در میان کشورهای آسیایی انجام می شود و شرکت کنندگان اصلی این بازی ها از کشورهای قرقیزستان،ایران، قزاقستان، روسیه، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، مغولستان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار