همراه اول
29. شهريور 1395 - 12:40   |   کد مطلب: 28333
هکرهای روس تا به حال بیش از 420,000 وب سایت را هک کرده اند. اولیور نیگلی مدیر کل وادا در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات قانونی به وادا اطلاع داده‌اند که حملات سنگینی از کشور روسیه به سایت این آژانس انجام شده است.

در آستانه پارالمپیک و البته معادل پیش بینی‌های کارشناسان زبده ورزش جهان، خبر محرومیت مطلق روسیه از حضور در بازی‌های پارالمپیک منتشر و رسانه‌ای شد.

تلگراف نوشت: بر اساس گزارش WADA اکثر نمونه‌های ادرار گرفته شده از ورزشکاران روسی که در المپیک‌های تابستانی و زمستانی از اوایل سال 2011 تا آگوست 2015 شرکت داشته‌اند، دستکاری شده است. بر همین اساس، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) پس از مشخص شدن دست داشتن دولت روسیه در برنامه دوپینگ ورزشکاران این کشور در یک دوره چهار ساله، درخواست محرومیت روسیه از حضور در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 را مطرح کرد.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت رقبای روسیه از جمله آمریکا و انگلیس در فرایند، هکرهای حرفه‌ای آمریکا بودند که موفق شدند اسنادی فوق سری و محرمانه را حتی از قلب WADA به سرقت برده و سپس رسانه‌ای کنند تا دیگر هیچ راهی جز حمله به ورزش روسیه باقی نماند.

اما هکر‌های روس نیز در این مدت بیکار نبودند. مهمترین هکرهای به ظاهر آمریکایی که در پروژه آنتی روسیه به آمریکا و انگلیس خوش خدمتی کردند، جوانان اوکراینی بوده و هستند، جوانانی که با برای دریافت دستمزد و حتی به شرط افشای اطلاعات مهم، دریافت برگه اقامت موقت آمریکا با تمام قدرت علیه روسیه در جنگ سایبری شرکت کردند.

حمله هکرهای روس به حقیقت پنهان دوپینگ 
 

در این میان اما هکرهای روسیه هم خودنمایی کردند. در واقع هکرهای روس تا به حال بیش از 420,000 وب سایت را هک کرده اند. پارالمپیک نیز میدان مناسبی برای گرفتن انتقام از آمریکا بود. اولیور نیگلی مدیر کل وادا در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات قانونی به وادا اطلاع داده‌اند که حملات سنگینی از کشور روسیه به سایت این آژانس انجام شده است. این گروه با نام "تیم تزار" شناسایی شده است.

براساس گزارش CNN هکرها سوابق مربوط به ورزشکاران شامل نمونه‌های "یافته‌های غیرطبیعی آزمایشگاهی" یا استفاده آنان از "معافیت‌های درمانی" را که به ورزشکاران مجوز استفاده از مواد ممنوعه به دلایل پزشکی تایید شده را می‌دهد، منتشر کرده‌اند.

 

 

حمله هکرهای روس به حقیقت پنهان دوپینگ 

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه ضمن تایید این حمله به نقل از یک مقام بلندپایه وادا اعلام کرد اطلاعات گسترده‌ای از سامانه کامپیوتری وادا خارج شده است. این مقام گفته یکی از این موارد مربوط به موضوع استفاده خواهران ویلیامز تنیس بازان معروف آمریکایی از داروهای نیروزا است. همچنین بر اساس مدارک منتشر شده تایید می‌شود "سیمونه بایلز" قهرمان ژیمناستیک آمریکا که در المپیک ریو ۲۰۱۶ چهار مدال طلا گرفته با اطلاع وادا از مواد نیروزا استفاده می‌کرده است.

حمله هکرهای روس به حقیقت پنهان دوپینگ 
 

براساس نتایج تحقیقات کمیته مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ که پیش از رقابت‌های المپیک ریو منتشر شد، روسیه با ۱۴۸ مورد تایید شده نقض مقررات برای سال ۲۰۱۴ در صدر فهرست جهانی قرار گرفت. بیشتر از ۱۰۰ ورزشکار روس اجازه حضور در رقابت‌های المپیک ریو را به دست نیاوردند. به همین دلیل بود که کمیته بین‌المللی پارالمپیک همه کاروان روسیه را از حضور در رقابت‌های ریو محروم کرد.

البته دمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری روسیه ضمن رد اتهام تلاش دولت این کشور برای استخدام هکرهایی جهت حمله به سیستم‌های آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ گفت: این اتهام بی‌ارزش است و نباید به آن توجه کرد. اتهام حمله سازماندهی‌شده توسط هکرهای مورد حمایت دولت روسیه به سیستم‌های WADA بدون هیچ‌گونه مدارکی مطرح شده است. نمی‌دانم کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند آیا ادله‌ای هم برای آن دارند یا خیر.

حمله هکرهای روس به حقیقت پنهان دوپینگ 
 

تلویزیون CNN که البته در این فضا طرف آمریکا را گرفته و معتقد است که ماجرای هکرهای روسیه فقط یک بلوف سیاسی است در گزارش مفصل و طولانی آورده است: هکر های روس به هیچ سند مهمی دست پیدا نکرده اند، در اصل سندی هم درباره دوپینگ قهرمانان آمریکایی در دو میدان بزرگ المپیک و پارالمپیک وجود ندارد که قرار باشد رسانه‌ای شود.

روسیه عنوان کرده که حداقل 25 ورزشکار آمریکایی دوپینگ کرده و این دوپینگ سازمان یافته با همکاری سازمان مبارزه با دوپینگ صورت گرفته است.

ماکسیم ایگور پوپوف، جوان اوکراینی 20 ساله در تیم هکرهایی عضویت داشته که به گفته او به صورت مستقیم از آمریکا حقوق ماهیانه دریافت کرده اند و اکثر این جوانان با وعده اقامت دائم آمریکا تا دو سال آینده، علیه روسیه فعالیت رسانه‌ای همچنین فعالیت‌های سایبری کرده‌اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار