همراه اول
31. شهريور 1395 - 8:05   |   کد مطلب: 28349
پرسپولیس در این بازی 6 امتیازی «پرسپولیسی» بازی کند برنده می‌شود
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: سه بازی سنگین و سخت ظرف دو هفته که دوتای آن بیرون از خانه بوده برای پرسپولیس شرایط دشواری را ایجاد کرده است.

تیم پرسپولیس قبل از تعطیلات لیگ برتر باید با سپاهانی دیدار کند که با 10 امتیاز در جدول پشت سرش قرار گرفته و برد در دیدار رودررو برایش حکم بازی شش امتیازی را دارد تا هم مانع از بالارفتن سپاهان شود و هم صدر را دوباره پس بگیرد.

 
حمید استیلی در گفت و گو با مشرق، درباره آخرین شرایط پرسپولیس در آستانه دیدار با سپاهان اصفهان (چهارشنبه 17:30) اظهار داشت: بازی سختی در انتظار پرسپولیس است. این دیدار برای همه اعضای این تیم و البته هواداران پرسپولیس اهمیت بالایی دارد.

*3 بازی سخت پشت هم!
 

پرسپولیس دو بازی سخت داشت که با این بازی در اصفهان می توان گفت این تیم دو بار در عرض 11 روز خارج از خانه بازی می کند. این تیم شنبه هفته قبل در تبریز و با توجه به دربی 83 بازی همیشگی اش را ارائه نکرد و مشخص بود که بازیکنان نمی خواهند دربی را از دست بدهند. البته تساوی در تبریز هم نتیجه بدی نبود ولی با این همه در دربی هم دیدیم که تحت تأثیر همین شرایط پرسپولیس کیفیت همیشگی را نداشت.

*پرسپولیس همیشه پرسپولیس است

سپاهان هم تیم جوان و خوبی را دارد. سپاهان باشگاهی است که زیرساخت های خیلی خوبی دارد و این فصل هم با جذب ویسی تا اینجا خوب کار کرده است ولی به هر حال پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و در هر شرایطی این قابلیت و توانایی را دارد که نتیجه دلخواهش را بگیرد. در بازی با تراکتور ترس از دربی نگذاشت پرسپولیس بازی خودش را بکند. بنابراین برای رفع این موضوع باید در بازی با سپاهان بازی همیشگی شان را نشان بدهند.

*پرسپولیس باید به صدر برگردد

قطعا این بازی برای مربیان و بازیکنان پرسپولیس که حالا صدر را از دست داده اند هم خیلی مهم است تا هم جایگاه اولی شان در جدول را پس بگیرند و هم با شرایط روحی روانی خوبی به تعطیلات دوباره لیگ برتر بروند. سپاهان درست پشت سر تیم است و اگر بچه ها نجنبند سپاهان باز هم در جدول بالاتر می رود. اما در کل بازی سختی در انتظار این تیم است و پرسپولیس در اصفهان به هیچ وجه حق اشتباه ندارد. این دیدار شش امتیازی است و برنده آن سه امتیاز مهم به اندوخته اش می افزاید و سه امتیاز مهمتر را از رقیب مستقیمش می گیرد.

*تعطیلات کار را سخت می کند

این همه تعطیلات واقعا سخت است. حفظ بازیکنان در شرایط مطلوب و انجام تمرینات بدنسازی و بازی های دوستانه که در آنها خطر مصدومیت برای بازیکنان هم وجود دارد کار را سخت تر می کند. علاوه بر این باشگاه هم به لحاظ اقتصادی دچار ضرر می شود و باید هزینه های اضافی را داشته باشد.

*غیبت امیری تأثیرگذار بود

در دربی غیبت وحید امیری خیلی تأثیر گذار بود. پرسپولیس از این بازیکن در پست های مختلفی استفاده می کند و حضورش در دربی می توانست کمک حال تیم باشد. او حتی می تواند با پرتاب اوت های دستی بلندی که قدرتش را دارد به تیم کمک کند. قطعا اگر امیری به این بازی برسد می تواند کمک زیادی به کادر فنی و هم تیمی هایش بکند بعلاوه اینکه دو بازی قبلی هم آن کیفیت همیشگی را نداشت. هم بازی های سال گذشته و هم سه، چهار بازی اول این فصل کاری کرده که مردم توقع دارند پرسپولیس پرسپولیسی بازی کند.

*قدرت دفاعی پرسپولیس خوب است

پرسپولیس در فاز دفاع شرایط خیلی بهتری پیدا کرده است. این تیم در حال حاضر کمترین گل خورده را در جدول دارد. بیرانوند، سید جلال حسینی، ماهینی، محمد انصاری، ربیع خواه و سایرین در این پست خوب کار کرده اند. اما در فاز حمله ای کم گل زده شده است. با اینکه فورواردهای خوبی مانند طارمی، علیپور و عالیشاه را داریم ولی کم گل زده ایم. این افراد باید نسبت به امر گلزنی گذشت داشته باشند و بتوانند گل های بیشتری هم بسازند و هم بزنند.

*سپاهان یکی از قطب هاست

سپاهان همیشه در این سالها یکی از قطب های فوتبال ما بوده و این باشگاه برای کسانی که به این تیم می روند هم خوب است و می توانند آنجا رشد کنند مگر آن که خودشان این توانایی را نداشته باشند. ویسی یکسری تغییرات در این تیم بوجود آورده و جوانگرایی کرده است. آنها در خانه خودشان بازی می کند و از حمایت هواداران شان بهره می برند. البته پرسپولیس هم در اصفهان طرفدار دارد ولی به هر حال بازی سختی است.

*جنگ اصلی میانه زمین است

طبیعی است که پرسپولیس و سپاهان بیش از هر نقطه ای از زمین به فکر محکم کردن کمربند میانی شان باشند. این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت است و پرسپولیس هم که در خط دفاعش ثبات لازم را داشته و توانسته کاری کند که موقعیت چندانی نصیب حریفانش نشود. فکر می کنم برانکو برنامه هایی دارد تا با استفاده از ضد حملات بتواند به نتیجه دلخواهش دست یابد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار