همراه اول
14. مهر 1395 - 8:11   |   کد مطلب: 28501
حضور در جام‌حذفی چه سودی برای باشگاه‌ها دارد؟
نماینده یکی از باشگاه ها از رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ پرسید حضور ما در جام حذفی چه سود مالی برای باشگاه‌ها دارد؟

مراسم قرعه کشی مرحله یک شانزدهم جام حذفی امروز در سالن روابط عمومی سازمان لیگ با حضور غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، فریبرز محمودزاده و سعید فتاحی و نمایندگان باشگاه‌ها برگزار شد.

* در بخشی از این مراسم علی لطیفی مدیر فنی تیم اکسین البرز از غلامرضا بهروان سوال کرد: مدیر باشگاه اکسین به عنوان نماینده یک بخش خصوصی سوالی که از مسئولان سازمان لیگ دارد این است که حضور باشگاه‌ها در جام حذفی از نظر مالی چه سودی برای ما دارد؟ آیا بهتر نیست تیم ها بعد از صعود از هر مرحله پاداش مالی بگیرند؟

بهروان نیز در پاسخ به این سوال گفت: حضور در جام حذفی میانبری برای باشگاه ها برای کسب سهمیه آسیایی است. اگر در لیگ برتر یک تیم با 30 مسابقه سهمیه آسیایی کسب می کند در جام حذفی با 5تا 6 مسابقه می تواند قهرمان شود و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز خودش برای باشگاه ها سود آور است و اگر باشگاهی فقط در مرحله مقدماتی حضور داشته باشد و به مراحل بالاتر صعود نکند از نظر دلاری درآمد خواهد داشت ضمن اینکه هر برد در آسیا 50 هزار دلار پاداش دارد.

*دو باشگاه پدیده و نفت مسجد سلیمان نماینده ای در این مراسم نداشتند.

* جاهد مسئول حراست سازمان لیگ فوتبال ایران در مراسم قرعه کشی ناظر بر مراسم بود.

* بهروان در بخشی از مراسم گفت در سال های گذشته در مراسم قرعه کشی نماینده یک باشگاه خودش قرعه تیمش را برداشت و بعد وقتی دید باشگاهش میهمان شده در مصاحبه هایش گفت در قرعه کشی دست برده شده است!

منظور بهروان ظاهرا سعید شیرینی سرپرست اسبق پرسپولیس بود که در سال های گذشته چنین کاری کرد البته رئیس کمیته مسابقات اسمی از هیچ تیم و یا فردی نیاورد.

* در مرحله یک سی و دوم جام حذفی 14 تیم از حضور در مسابقات انصراف دادند.

* حذف پرسپولیس بزرگترین شگفتی این مرحله از بازی ها بود.

 
منبع: فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار