همراه اول
5. آبان 1395 - 10:14   |   کد مطلب: 28752
کمبود 100 معلم ورزشی در استان همدان /
معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در حال حاضر حدود 750 معلم تربیت بدنی جذب شده اند و مشغول به فعالیت هستند که حدود 60 درصد از مربیان در طول 5 سال گذشته و از طریق آزمون سال 88 به جمع معلمان اضافه شده اند .

 

جعفري معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان همدان در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: در حال حاضر حدود 750 معلم تربیت بدنی جذب شده اند و مشغول به فعالیت هستند که حدود 60 درصد از مربیان در طول 5 سال گذشته و از طریق آزمون سال 88 به جمع معلمان اضافه شده اند .

 

 

وی ادامه داد: حدود 260دانش آموز در سطح استان همدان داریم که نیاز به مربیان تربیت بدنی دارند در مدارس دولتی که از معلمان جذب شده استفاده می شود و در مدارس غیر دولتی هم از افرادی که حتما مدارک تربیت بدنی داشته باشند و نظارت بر روی آن ها صورت می گیرد .

 

 

جعفری با اشاره به اینکه هر مربی باید 24 ساعت در هفته تدریس داشته باشد افزود: تقسیم معلم بر اساس ساعت هایی است که بر می دارند و بستگی دارد چه جمعیتی را تحت پوشش قرار دهند .

 

 

وی عنوان کرد: حدود 100 مربی تربیت بدنی کم داریم و نیاز هست که صد معلم اضافه شوند و به ناچار در این پروسه ما با دادن اضافه کاری و از طرق مختلف اضافه تدریس سعی می کنیم که این مشکل را حل کنیم و نبود معلم بیشتر در دوره متوسطه اول و دوم مشاهده می شود .

 

 

جعفری گفت: خوشبختانه در مناطق با مشکل کمبود معلم مواجه نیستم اما در خود شهر همدان معلم کم داریم و وجود 750 مربی تربیت بدنی نشان می دهد که تمام مربیان ما متخصص هستند و دورس تربیت بدنی با کارشناسان متخصص اداره می شود و 60 درصد آموزگاران اعزام شده در دوره ابتدایی به کار گرفته شده اند .

 

 

وی بیان کرد: علاوه بر نیروی انسانی برای ورزش نیاز به فضای ورزشی است که در استان همدان هم با توجه به اینکه سردسیر و هوای نسبتا سردی را در فصل زمستان داریم باید حتما فضاهای ورزشی سربسته وجود داشته باشد که خوشبختانه استان همدان به این لحاظ دارای رتبه خوبی است و نزدیک به 100 سال ورزشی در سطح مدارس وجود دارد .

 

 

معاون تربیت بدنی و سلامت مدارس همدان اظهار داشت : زنگ های ورزش استان با ایده آل هایی که مدنظر ما است قطعا فاصله دارد و باید مدیریت و تلاش بیشتری صورت گیرد اما در کنار این هم اقدامات خوب و سازنده ای در این زمینه صورت گرفته است و امروزه شاهد مشارکت خانواده ها و توجه زیاد آن ها با سلامت جسمی و روحی فرزندانشان هستیم که این توجه یادگیری بهتر آن ها را در بر دارد .

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار