همراه اول
13. آبان 1395 - 8:20   |   کد مطلب: 28846
اسکی در همدان
رئیس هیئت اسکی استان گفت: مجموعه پیست اسکی همدان اولین طراح شناسنامه اسکی است و اسکی بازان از طریق مدرسه اسکی همدان ثبت نام می کنند.

 

به گزارش همدان ورزش؛ پیست اسکی الوند یا تاریک دره  در ۱۰ کیلومتری  جادهٔ گنج نامه در دامنه‌های کوه‌های الوند قرار گرفته‌است.

 

سه دستگاه تله اسکی در روزهای اسکی در خدمت علاقمندان این ورزش است. در حال حاضر این پیست دارای سالن غذاخوری، خوابگاه و سایر امکانات موردنیاز یک اجتماع حدود ۵۰۰ نفره را داراست و در سال 1364 مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

کاظم عرب در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهارداشت: مجموعه پیست اسکی تاریک دره همدان بعد از مجموعه بیجار کردستان که داخل شهر مستقر است نزدیکترین پیست شهری است و در مدت زمان کوتاهی شهروندان می توانند به پیست دسترسی داشته باشند .

 

مجموعه پیست اسکی همدان حدود 210 هکتار مساحت دارد و دو دستگاه تله سی یژبه طول 1800 متر و و تله اسکی به طول 600 متر داخل این مجموعه قراردارد.

 

 

این مجموعه اولین طراح شناسنامه اسکی در همدان است و اسکی بازان از طریق مدرسه اسکی همدان ثبت نام می کنند و شناسنامه برای آن ها صادر می شود و اسکی باز هر آموزشی ببیند در این شناسنامه درج می شود و وقتی به پیست های اسکی سایر شهرها می رویم شناسنامه را با خود به آن پیست برده و مربی آن جا با دیدن آموزش های ورزشکار چه مواردی را آموزش دیده اند .

 

 

در استان همدان به مدت 5 سال بود که آموزش رایگان داشتیم و تا کنون 171 نفر در رده سنی زیر 15 سال آموزش دیده اند. به ادارات و موسسات دولتی تخفیف داده می شود و روزهای پنجشنبه و جمعه شهروندان همدانی می توانند از پیست استفاده کنند .

 

 

با وجود اینکه اسکی ورزش گرانی است اما خوشبختانه در همدان تعامل خوبی با اداره ورزش و جوانان داریم و امکانات اولیه برای ورزشکاران وجود دارد .

 

برای کسانی که می خواهند وارد این رشته شوند فقط باید کمی جسارت و بدن آماده ای به لحاظ فیزیکی داشته باشند .

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار