همراه اول
24. آذر 1395 - 12:48   |   کد مطلب: 29277
همدان مهد سنگنوردی ایران / بزرگترین استعداد سنگنوردی کشور، ریشه دردامان الوند دارد
عضو هیات رئیسه فدراسیون سنگنوردی ؛ سالن سنگنوردی همدان را یکی از بهترین و تخصصی ترین سالن های خاورمیانه دانست و گفت: در سال 91 هم شاهد مسابقات بین المللی در این سالن ورزشی بودیم .

مهدی داور پور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همان‌طور که می‌دانید در حال برگزاری هفدهمین مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر به میزبانی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در سالن سنگ‌نوردی زنده‌یاد فرهاد میرزا جانی  همدان هستیم.

وی گفت: مسابقات زنان و مردان هر دو در سه بخش سرعت بولدرینگ و سر طناب برگزار می‌شود که رقابت‌ها مردان از دیروز آغازشده است و تا فردا عصر ادامه دارد و بعد از اتمام مسابقات مردان بلافاصله رقابت‌های بانوان آغاز می‌شود .

داورپورادامه داد: این مسابقات به مناسبت سالگرد 37 امین سال پیروزی انقلاب و هفته  وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول و گرامیداشت پیشکسوت کوهنوردی همدان مرحوم نجاتی برگزار می شود .

وی افزود: در بخش سر طناب 119 شرکت کننده و تحت عنوان 31 تیم برگزار شد و بخش بولدر امروز آغاز شده است .و 151 شرکت کننده دارد و در قالب 4 تیم برگزار می شود و بعد از اتمام بولدر بلافاصله بخش سرعت آغاز می شود .

مهدی داورپوراظهارداشت: بعد از اتمام رقابت های مردان فردا عصر بلافاصله مسابقات بانوان شروع می شود و خوشبختانه سطح فنی مسابقات بالاست و از بهترین طراح ها در طراحی استفاده کرده ایم و قضاوت و داوری بر عهده بهترین داوران کشوری است .

وی در پایان گفت: سالن سنگنوردی همدان یکی از بهترین و تخصصی ترین سالن های خاورمیانه است و ما در سال 91 هم شاهد مسابقات بین المللی در این سالن ورزشی بودیم .

 

تنظیم کننده : محبوبه اکبر ی

دیدگاه شما

آخرین اخبار