همراه اول
6. دى 1395 - 9:25   |   کد مطلب: 29374
ضعف اسپانسر ورزشی در همدان ناشی از حمایت نکردن از صنایع و نبود اعتبارات مالی است
مربی بدنسازی در خصوص جذب اسپانسر ورزشی گفت: استان همدان در جذب اسپانسر ورزشی در غرب کشور نسبت به سایر شهرها پیشروتر است اما هنوز به مرحله‌ای از رشد نرسیده است و در کل می‌توان گفت که در تمام کشور به این صورت است .

به گزارش همدان ورزش؛ حمید آذر مربی بدن‌سازی به خبرنگار ما گفت: وجود اسپانسر ورزشی برای هر استان و کشور لازمه پیشرفت ورزشی و توسعه ورزش آنجا است و این فرایند باید به‌طوری باشد که برای هر دو طرف سود داشته باشد تا سرمایه‌دار بتواند سرمایه‌گذاری کند .

وی ادامه داد: اسپانسر  درنهایت به‌صورت یک تجارت درآمده است و در اصل تبلیغ برند و نام تجاری آن شرکت می‌شود و در این حال می‌توان گفت حالت برد – برد دارد و برای هر دو طرف سودمند است .

آذر بیان داشت: استان همدان در جذب پشتیبان ورزشی در غرب کشور نسبت به سایر شهرها پیشروتر است اما هنوز به مرحله‌ای از رشد نرسیده است و در کل می‌توان گفت که در تمام کشور به این صورت است .و هنوز به شکل مطلوبی درنیامده تا سرمایه‌گذار با خیال راحت بتواند سرمایه‌گذاری کند .

وی بیان کرد: در ایران حاشیه‌های ورزشی زیاد است و سرمایه‌گذاران می‌ترسند و در بعضی مواقع نه‌تنها باعث جان بخشیدن به کالا آن‌ها نمی‌شود بلکه باعث رکود هم می‌شود .

حمید آذر افزود: در ابتدا باید شرکت‌های آب برق و گاز پیش‌قدم شوند و کمیته استانداردی تشکیل شود و این کار احتیاج به بالا بودن گروه و صعود به رده‌های قهرمانی دارد .

وی نبودن صنعت در همدان را بزرگ‌ترین ضعف این استان در جذب اسپانسر دانست و گفت: در شهرهای بزرگ و صنعتی مثل تبریز تهران و اراک رشد خوبی اسپانسرها داشته‌اند چون ارتباط مستقیم با صنعت دارند اما در همدان به این شکل نیست .

آذر تصریح کرد: در شهرهای بزرگ شهرداری‌ها مشوق ورزش‌ها هستند و فوتبال به‌عنوان قطب ورزش به یک صنعت تبدیل‌شده و ما باید سعی کنیم همین کار را انجام دهیم .

دیدگاه شما

آخرین اخبار