همراه اول
15. مرداد 1398 - 13:38   |   کد مطلب: 29381
چرا گیاه آپارتمانی برای سلامت روانی شما مفیدند؟

 

بیرون رفتن و بودن در محیطی احاطه شده با طبیعت، راهی بی نظیر برای آرامش یافتن و سرحال شدن است. اما می توان برخی از فواید طبیعت را از طریق نگهداری گیاهان آپارتمانی با خود به منزل بیاورید.

داشتن گیاه خانگی در خانه می تواند به تقویت حافظه و تمرکزتان با ایجاد تصوری از آرامش طبیعت، حتی در فضای بسته کمک کند. شما همچنین می توانید با نگهداری یک گیاه آپارتمانی در محل کار و روی میزتان به افزایش عملکرد شناختی کمک کرده و از میزان پرش افکارتان بکاهید. بسیاری از گیاهان آپارتمانی، مواد سمی را از هوای محیط گرفته و آن را اکسیژنه می کنند، یک تصفیه کننده هوای طبیعی که ورود جریان هوای پاکیزه به مغز شما را هموار می کند. اگر مشکل بی خوابی دارید، تلاش کنید گیاهی را پیدا کنید که در شب اکسیژن آزاد می کند چرا که این کار باعث بهبود هوای محیط شده و باعث می شود که راحت تر تمرکز کرده، ذهن خود را آرام کرده و به خواب روید. گیاه پوست ماری معمولا برای این موارد پیشنهاد می شوند و خواب خوب یکی از نیاز های اولیه برای داشتن سلامت روان است.

 

گیاهی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید، اما این را نیز در نظر داشته باشید که رمز یک گیاه آپارتمانی سالم که به سلامت ذهن شما کمک می کند، در خاک آن نهفته است. خاک شامل میکروب هایی است که در محیط بیرون یافت می شوند و باعث انجام واکنش های شیمیایی شده که اندروفین آزاد می کنند و این همان هورمونی است که حال شما را خوب می کند. همچنین جذبه بصری گیاه نیز به افزایش سلامت روانی کمک می کند چرا که دیدن یک گیاه زیبا یا یک گلدان گل به شما احساس آرامش می دهد و استرس را دور می کند. مطالعات نشان می دهند که بیماران بیمارستانی که گیاهی در اتاق خود داشته اند، استرس کمتری را نسبت به آنهایی که نداشته اند احساس می کنند.

گیاهان همچنین احساس هدف داشتن را القا می کنند، چرا که حتی یک کاکتوس نیازمند کمترین میزان مراقبت و نگهداریست و نگهداری از گیاهتان به شما حس هدف داشتن را می دهد که احساس مفید بودن و سلامت روانی را افزایش می دهد. مطالعات به تحقیق در مورد قدرت درمانی سلامت روان گیاهان پوتوس طلایی، سینگونیوم و آگلونما پرداخته اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار