همراه اول
7. بهمن 1395 - 22:24   |   کد مطلب: 29887
فاجعه در ورزش بانوان؛ داور مرد برای کراس فیت بی حجاب ها!
ورزش بانوان یکی از ملزومات جامعه شاداب است اما کارهایی قبیل داوری مردان برای بانوان ورزشکار بی حجاب، تنها حاصلی که دارد منزوی تر کردن ورزش بانوان است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از سرویس ورزشی جام نیـوز، فیلمی در فضای مجازی پخش شده از رقابت های کراس فیت بانوان (شاخه ای از بدنسازی) در تهران که یک بانوی ورزشکار لباس آستین کوتاه و شلوار استرج پوشیده و البته به عنوان کلاه شرعی یک کلاه هم روی سر خودش گذاشته و در حال مسابقه کراس فیت است و یک داور مرد هم دارد روی کار او نظارت می کند و ما صدای بانوان مشوق این ورزشکار را می شنویم اما دوربین به هر طرف که می چرخد، مرد در سالن می بینیم!

 

این فیلم متعلق به قبل از سال 57 و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیست. فیلم به همین چند روز قبل برمی گردد که رقابت های کراس فیت بانوان در تهران برگزار شد و مسئولان انجمن یا کمیته و یا هر کوفت دیگری که کراس فیت زیر نظرشان است، به بهانه نداشتن داور زن، قضاوت در رقابت های بانوان را به مردان سپردند!

 

کراس فیت زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی فعالیت می کند و خیلی خوشحال می شویم اگر رییس این فدراسیون بگوید آیا خبر دارد در مجموعه اش چه می گذرد؟

 

مخالف ورزش بانوان نیستیم و با وجود این که کراس فیت و رشته های اینچنینی را برای بانوان مناسب نمی بینیم، حتی با فعالیت این رشته ورزشی در ایران مخالفتی نداریم اما کارهای اینچنینی و قضاوت داور مرد برای ورزشکاران زن، جدا از این که اشکال شرعی دارد و با عرف جامعه و قوانین کشور سازگار نیست، ورزش بانوان را در کشورمان منزوی می کند.

 

هزاران بانوی ایرانی در رشه های معقول ورزشی سرگرم تلاش هستند و شمار بانوانی که در میادین بین المللی برای ورزش ایران افتخار کسب کرده اند، از مرز 100 نفر هم گذشته و حالا این فیلم لو رفته و این تخلف آشکار فدراسیون ورزش های همگانی و کمیته یا انجمن کراس فیت زحمت بانوان ورزشکار و افتخارآفرین ما را هم زیر سوال می برد.

 

خدا کند اراده ای برای رسیدگی به این سهل انگاری وجود داشته باشد و مسئولان جلوی ضرر هر چه بیشتر ورزش بانوان را بگیرند!

دیدگاه شما

آخرین اخبار