همراه اول
13. بهمن 1395 - 10:05   |   کد مطلب: 29965
لحظه تولد یک نوزادزیبا ترین لحظه کاری یک پرستار / ورزش آرامش شغل‌های استرس‌زا
به لحاظ روحی یک پرستار خیلی باید قوی باشد و سعی کند در مراجعات بیماران عصبی نشود چون بیمارستان شبیه اداره نیست که شما با افراد سالم سروکار داشته باشی و همیشه با افرادی که دچار مشکل هستند روبرو می‌شوی .

 

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سایت خبری همدان ورزش به مناسبت بزرگداشت روز پرستار بانوی ورزشکار همدانی که شغل شریف پرستاری رادارند به گفتگو پرداخت .

 

م – فیضی در خصوص پرستاری و این شغل پراسترس به خبرنگار ما گفت : در حال حاضر پرستاری نیز مثل خیلی از رشته‌های دانشگاهی دیگر بازار کار آن‌چنانی ندارد و هرساله یک آزمون استخدامی برگزار می‌شود که متقاضیان بسیار زیادی دارد چراکه فارغ‌التحصیل این رشته در کشور بسیار زیاد است و افراد انتخاب‌شده در این آزمون تعدادشان خیلی کم و شانس بالایی باید داشته باشند .

 

 

وی ادامه داد: به علت جذب تعدادی اندک پرستار در بیمارستان‌های دولتی اکثر فارغ‌التحصیلان این رشته در مراکز خصوصی مشغول فعالیت هستند و درآمد بسیار کمی دارند و اکثر رشته‌های علوم پزشکی به این صورت درآمدهاست .

 

 

بانوی پرستار همدانی اظهار داشت : برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری باید گفت که برای آزمون استخدامی فقط با مدرک کارشناسی می‌توانی شرکت کنی به همین دلیل مدرک ارشد در این رشته زیاد معنایی ندارد و عملاً کسی به سمت ادامه تحصیل نمی‌رود .

 

 

فیضی در خصوص شغل پرستاری گفت : اکثر رشته‌های علوم پزشکی استرس‌زا  و در محیطی پرتنش هستند و پرستاران در اکثر مکان‌هایی که هستند باید با بیمار بدحال روبرو شوند و سرعت عمل نیز خیلی مهم است و روی کار تأثیر زیادی دارد .

 

 

ورزش آرامش شغل‌های استرس‌زا

 

 

بانوی ورزشکار همدانی افزود: با توجه به اینکه وقت زیادی نداریم و اکثر کارهای ما شیفتی  است و به کارهای روزمره‌ام فشرده می‌رسیم اما من ورزش را رها نکرده‌ام و در اولین فرصت و زمان آزادی که دارم به ورزش می‌پردازم زیرا آن زمانی را که برای ورزش صرف می‌کنم دو برابر بازده دریافت می‌کنم و روحیه‌ام کلن عوض می‌شود .

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر ورزش تکواندو که به‌طور حرفه‌ای انجام می‌دهم در ورزش‌های دسته‌جمعی نیز شرکت می‌کنم و به دوستان به کوهنوردی و شنا نیز می‌پردازم .

 

 

پرستار همدانی عنوان داشت : به لحاظ روحی یک پرستار خیلی باید قوی باشد و سعی کند در مراجعات بیماران عصبی نشود چون بیمارستان شبیه اداره نیست که شما با افراد سالم سروکار داشته باشی و همیشه با افرادی که دچار مشکل هستند روبرو می‌شوی .

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار