همراه اول
6. خرداد 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 31410
عمق احساس ترس عربستان از ایران در دیدار رئیس جمهور آمریکا با شاه سعودی
ترامپ : عربستان با ایران گفتگو کند
پادشاه سعودی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تلاش برای «بزرگنمایی» خطر ایران درصدد جلب حمایت ترامپ برای خلاصی از ایران به هر قیمت ممکن برآمد، اما ترامپ درخواست او را غیرمنطقی دیده و با پیشنهاد او موافقت نکرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،روز نو :پادشاه سعودی در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تلاش برای «بزرگنمایی» خطر ایران درصدد جلب حمایت ترامپ برای خلاصی از ایران به هر قیمت ممکن برآمد، اما ترامپ درخواست او را غیرمنطقی دیده و با پیشنهاد او موافقت نکرد.
به‌گزارش پایگاه خبری المسله، اطلاعاتی که در مورد گفتگوی دوساعته بین ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به ریاض درز کرده است، حاکی از تلاش ملک سلمان برای «بزرگنمایی» خطر ایران و درخواست کمک از آمریکا برای رهایی از این خطر به هر قیمت ممکن است، اما ترامپ این درخواست را غیرمنطقی دیده و پیشنهادش را نپذیرفت.
**عمق احساس ترس عربستان از ایران
این گفتگو که اطلاعات آن توسط منابع فرانسوی درز کرده است، حاکی از عمق احساس ترس عربستان از نفوذ ایران در منطقه و تلاش او برای به‌دست آوردن حمایت آمریکا به هر قیمتی است تا جایی که برای خلاص‌شدن از ایران به هر وسیله ممکن، یک چک سفید به ترامپ پیشنهاد کرد، اما طرف آمریکایی به این درخواست توجهی نکرد و آن را غیرمنطقی دید و همین امر موجب خشم ملک سلمان شد.
**تلاش عربستان برای جنگ‌افروزی در منطقه
در این دیدار معاونان ترامپ به اضافه امیران سعودی از جمله محمد بن سلمان پسر ملک سلمان حضور داشتند و گفتگوهایی که در آن صورت گرفت، شامل اطلاعاتی غیرمنتظره است و هرچند آنچه رصد شده است، تمام صحبت‌های دوطرف در این نشست را شامل نمی‌شود، اما حاوی اطلاعات بسیار بااهمیتی است که از تلاش عربستان برای سوق‌دادن منطقه به سمت جنگ پرده برمی‌دارد حال آنکه طرف آمریکایی بیش از شاه سعودی بر ثبات منطقه و حفظ جان مردم آن تاکید داشت.
**مخالفت ملک سلمان
با پیشنهاد ترامپ برای گفتگو با ایران
به‌گزارش تابناک، این دیدار نشان می‌دهد طرف سعودی آماده تقدیم ثروت ملت خود به واشنگتن به‌منظور مبارزه با ایران و شیعیان است حال آنکه طرف آمریکایی از «بزرگنمایی» خطر شیعه متقاعد نشد و با دیدگاه عربستان مبنی بر سوق یافتن به سمت نابودی از طریق جنگ هم‌عقیده نبود در نتیجه به سعودی‌ها پیشنهاد کرد با ایران وارد گفتگو شوند، اما ملک سلمان این پیشنهاد را رد کرد در نتیجه ترامپ به او گفت: نظر خود را بر هیچ‌کس تحمیل نمی‌کند.
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار