همراه اول
28. خرداد 1396 - 13:29   |   کد مطلب: 31647
همدان آماده برگزاری سه رویداد بزرگ ملی و بین المللی شطرنج
همدان در مرداد و شهریورماه امسال میزبان سه رویداد بزرگ ملی و بین المللی شطرنج خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،شهریورماه امسال جام اوپن ابن‌سینا برای چندمین دوره متوالی به همت هیات شطرنج همدان برگزار خواهد شد .
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این خصوص گفت: سال ۹۶ به جهت نزدیک شدن به بازی های آسیایی جارکارتای اندونزی سالی سرنوشت ساز و مهمی برای ورزش استان خواهد بود.
وی اظهار داشت: امسال ورزش قهرمانی و حمایت از ورزشکاران ملی در اولویت کاری قرار خواهد گرفت تا بتوانیم در رشته های مختلف ورزشی سهمیه های لازم برای حضور در بازی های آسیایی را کسب کنیم.
رسول منعم با اشاره با اینکه استان همدان آماده میزبانی از مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی بوده و از میزبانی مسابقات ورزشی در استان حمایت می‌کنیم گفت: در سال جاری دستگاه ورزش و جوانان همدان، هیأت های ورزشی استان را در جهت میزبانی رقابت های کشوری کمک و مورد حمایت خود قرار خواهد داد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان تصریح کرد: استان همدان سال ها است که به دلیل زیر ساخت های مناسب توانسته بطور شایسته میزبانی رقابت های رشته های مهم کشوری و بین المللی را بر عهده بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: قطع به یقین برگزاری جام ابن سینا و میزبانی مسابقات کشوری تاثیر بسیاری در پیشرفت شطرنج همدان دارد و قطع به یقین شطرنج همدان می تواند به یکی از قطب‌های اصلی کشور تبدیل شود.
رئیس هیات شطرنج همدان در این خصوص گفت: جلسات متعددی پیرامون جام ابن‌سینا با مسئولان از استانداری و اداره کل ورزش و جوانان همدان برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولان استانی و فدراسیون میزبان خوبی برای این رقابت ها باشیم.
وی افزود: جام اوپن ابن‌سینا حالا به یکی از رویدادهای معتبر کشورمان تبدیل شده و فدراسیون نگاه ویژه ای به این رقابت ها دارد و بسیاری از شطرنج بازان بزرگ کشور و حتی جهان علاقمند حضور در این رقابت بین المللی هستند.
احمد علی بابایی تصریح کرد: امسال پیش ازبرگزاری جام ابن سینا دو میزبانی مهم کشوری همچون مسابقات قهرمانی بلیتس کشورو جشنواره شطرنج آقایان کشور که حکم انتخابی تیم ملی دارد را در همدان خواهیم داشت.
وی افزود: برگزاری رقابت های بزرگی چون جام ابن سینا ثمرات مهمی را برای شطرنج همدان به همراه داشته است و ثمره میزبانی همدان از جام ابن سینا حضور نفراتی چون شیروف و اخسان قائم مقامی در این رویداد، اضافه شدن شطرنج‌بازان همدانی ریتینگ بالای 2 هزار است که این موضوع را باید به فال نیک گرفت.
وی تأکید کرد: سال94 فقط شطرنج‌بازان 6 کشور خارجی در این رقابت‌ها حضور داشتند اما درج این رقابت‌ها در تقویم 2016 سایت فدراسیون جهانی شطرنج سبب شد تا تا در سال 95 استقبال کشورهای خارجی به بیش از 2 برابر سال قبل برسد و امسال نیز پیش بینی می کنیم تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.
علی‌بابایی در ادامه با اشاره به تأثیر مستقیم برگزاری این‌گونه مسابقات به رشد شطرنج در منطقه، اظهار داشت: هدف ما تبدیل شدن به قطب شطرنج غرب کشور است و با داشتن استعدادهای درخشان در این رشته، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.
رئیس هیات شطرنج همدان برگزاری کلاس‌های آموزشی با تدریس احسان قائم‌مقامی استاد بزرگ کشورمان یکی دیگر از برنامه‌های مهم هیات شطرنج همدان است و تصریح کرد: در چند سال اخیر حضور این استاد بزرگ شطرنج کشور در همدان نقش مهمی در پیشرفت ورزش استان داشته و امروز استقبال از کلاس‌های آموزشی این رشته ورزشی در همدان افزایش یافته است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار