همراه اول
19. آذر 1397 - 11:08   |   کد مطلب: 33987
شمارش معکوس برای قهرمانی شطرنج بازان ایرانی در آسیا
تیم ایران سبز با پیروزی مقابل تیم هند در آستانه قهرمانی مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، دور چهارم مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا شب سه شنبه در هتل امیران همدان به پایان رسید و تیم ایران سبز با برتری مقابل تیم هند و کسب چهارمین برد متوالی خود با 8 امتیاز در آستانه قهرمانی بیستمین دوره این مسابقات قرار گرفت.

تیم ایران سبز در دور چهارم با کسب یک پیروزی توسط سید محمد امین طباطبایی و 3 تساوی پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و علیرضا فیروز جا تیم مدعی هند را با نتیجه 2 و نیم بر یک و نیم شکست داد و در جدول مسابقات 8 امتیازی شد.

تیم هند نیز با قبول این شکست به رده چهارم جدول سقوط کرد.

اما تیم ویتنام با پیروزی مقابل ایران سفید 6 امتیازی شد و در کمال ناباوری بالاتر از دو تیم مدعی چین و هند در رتبه دوم ایستاد.

تیم چین دیگر مدعی این مسابقات که در دور سوم مقابل ایران سبز تن به شکست داده بود در دور چهارم ایران قرمز را شکست داد و با 6 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در پایان دور چهارم مسابقات شطرنج استاندارد جام ملت‌های آسیا در بخش آقایان پس از تیم‌های ایران سبز، ویتنام، چین و هند، تیم‌های ازبکستان، ایران قرمز، قزاقستان، ایران سفید، عراق، سوریه، لبنان، بنگلادش، عمان و افغانستان رتبه‌های پنجم تا چهاردهم را به خود اختصاص دادند.

اما در پایان دور چهارم مسابقات استاندارد در بخش بانوان تیم چین با 8 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.

تیم مدعی چین سه‌شنبه شب 3 و نیم بر نیم تیم ایران قرمز را از پیش رو برداشت.تیم ایران قرمز با قبول این شکست با 6 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد. 

تیم بانوان هند نیز در دور چهارم با پیروزی 4 بر صفر مقابل سوریه در رتبه سوم جدول قرار گرفت.

در پایان دور چهارم رقابت‌های استاندارد جام ملت‌های آسیا در بخش بانوان پس از تیم‌های چین، ایران قرمز و هند، تیم‌های ازبکستان، ویتنام، قزاقستان، ایران قرمز و سوریه رتبه‌های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

روز چهارشنبه در دور پنجم مسابقات استاندارد در بخش آقایان تیم ایران سبز به مصاف تیم ویتنام می‌رود و در صورت پیروزی در این مسابقه به احتمال زیاد قهرمانی خود را در این رقابت‌ها مسجل می‌کند.

تیم‌های هند و چین، دو تیم مدعی این مسابقات نیز در دور پنجم به مصاف هم می‌روند که هر یک از دو تیم در صورت شکست در این رقابت بخت خود را برای قهرمانی از دست می‌دهند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار