همراه اول
14. آذر 1397 - 9:07   |   کد مطلب: 34195
جامعه جوان فرصتی طلایی برای توسعه کشور است/ دشمنان به دنبال نا امید کردن جوانان هستند
جلسه شورای عالی جوانان عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، اسحاق جهانگيري با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي و سياست گذاري مناسب براي اشتغال، ازدواج و مسائل فرهنگي جوانان گفت: جوانان با نيازها و مسائل مختلفي مواجه هستند كه بايد به طور دقيق به آنها پرداخته شود و برنامه ريزي مناسبي براي رفع نيازهاي آنان صورت گيرد.
معاون اول رييس جمهور با يادآوري اينكه جمعيت ايران جمعيتي جوان است، از جامعه جوان به عنوان فرصتي طلايي براي توسعه كشور ياد كرد و افزود: اگر به خوبي براي رشد و شكوفايي و استفاده از ظرفيت جوانان برنامه ريزي نكنيم اين فرصت مي تواند به يك نگراني و تهديد تبديل شود.
وي با اشاره به اينكه دشمنان در تلاش هستند كه اميد به آينده را از جوانان ايران سلب كرده و نسل جوان جامعه را نسبت به آينده كشور مأيوس كنند، افزود: وزارت ورزش و جوانان و ساير دستگاه ها و نهادهاي كشور وظيفه دارند تلاش و برنامه ريزي كنند تا جوانان نسبت به آينده كشور و نظام اميدوار شده و نقش خود را به خوبي در توسعه كشور ايفا كنند.
دكتر جهانگيري يكي از وظايف مرتبط با جوانان را افق گشايي پيش روي جوانان كشور دانست و اظهار داشت: ما بايد افق روشني از آينده پيش روي جوانان قرار دهيم و با برنامه ريزي مناسب براي شكوفايي قشر جوان كشور تلاش كنيم.
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش هاي ارائه شده در جلسه در خصوص عملكرد استان هاي كشور در ساماندهي امور جوانان و پيشتازي استان هاي آذربايجان شرقي، سمنان، گلستان و همدان، از عملكرد استانداران اين استان ها قدرداني كرد و گفت: استانداران در حقيقت نماينده عالي دولت و حاكم استان هستند و هر گاه استانداران بر موضوعي تمركز كرده اند، شاهد عملكرد مناسب و دستاوردهاي خوبي بوده ايم از اينرو لازم است كه وزارتخانه ها اهميت موضوعات ملي را براي استانداران به خوبي تشريح كنند تا بتوانند از توان و ظرفيت استانداران در حل مسائل مهم كشور استفاده كنند.
وزير ورزش و جوانان نيز در اين جلسه گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي ساماندهي امور جوانان ارائه كرد و گفت: در حال حاضر تعداد سمن ها و تشكل هاي مرتبط با جوانان در كشور ۲۱۰۰ تشكل است و هدف گذاري ما تا پايان دولت اين است كه تعداد اين تشكل ها به ۴ هزار تشكل برسد.
در اين جلسه كه وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، دادگستري، علوم، تحقيقات و فناوري، رييس سازمان امور اداري و استخدامي كشور، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده، استانداران گلستان و همدان، رييس جمعيت هلال احمر، رييس دانشگاه آزاد اسلامي و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي عضو در شوراي عالي نيز حضور داشتند، نماينده وزارت ورزش و جوانان گزارشي از عملكرد دستگاه هاي عضو شورا در حوزه جوانان ارائه كرد و به بيان توضيحاتي در خصوص ميزان برگزاري جلسات ستادهاي استاني سراسر كشور و حضور دستگاه هاي عضو در اين جلسات طي سالهاي ۹۶ و ۹۷ پرداخت.
در ادامه اين جلسه موضوع اساسنامه مجمع ملي سازمان هاي مردم نهاد جوانان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه توضيحات نماينده وزارت ورزش و جوانان مبني بر اينكه با تصويب اين اساسنامه عملكرد تشكل هاي مردم نهاد حوزه جوانان شفاف سازي مي شود و براي آن قانون تدوين مي گردد، اين اساسنامه به تصويب رسيد.
اختصاص شناسه ملي به سازمان هاي مردم نهاد جوانان توسط وزارت كشور از ديگر موضوعاتي بود كه در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از ارائه توضيحات نمايندگان دستگاه هاي مرتبط، اين موضوع به تصويب رسيد.
پيشنهاد دبيرخانه شورا مبني بر بازنگري در بازه سن جواني از ۱۵ سال تا ۲۹ سال به بازه ۱۸ سال تا ۳۵ سال نيز در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از ارائه پيشنهادات دستگاه هاي عضو ستاد،‌ مقرر شد اين پيشنهاد بعنوان مصوبه پيشنهادي شورا تلقي شود و اين مصوبه براي بررسي هاي بيشتر به معاونت حقوقي رياست جمهور ارجاع گردد تا در صورت عدم مغايرت با قانون به عنوان مصوبه قطعي شورا ابلاغ گردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار