همراه اول
2. خرداد 1398 - 10:04   |   کد مطلب: 34797
نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت استان همدان مطرح شد:
نقش موثر همدانی ها در فتح خرمشهر/ با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم
پیشکسوست عرصه رسانه همدان با بیان اینکه با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم افزود: بیایم شهدا را بالاتر و ارزشمندتر از این قضیه نگاه کنیم متاسفانه ما امروز سیاست خاصی برای شهدا نداریم و هر شهری یک سیاستی دارد و در برخی جاها به شهدای ما بی احترامی شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  نافع، ظهر امروز نشست تخصصصی رسانه، دفاع مقدس و و مقاومت به مناسبت سالروز ازدسازی خرمشهر با حضور اصحاب رسانه همدان در باغ موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد .

 

گرچه در این مراسم جای مسئولین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خالی بود اما وجود افرادی همچون حاج علی اصغر حاجی بایی و حاج باقر سیلواری که از رزمندهای  همدانی دفاع مقدس و موثر در فتح خرمشهر بودند حال و هوایی دیگر این جلسه بخشیده بود.

 

سیلواری، همرزم شهید شهبازی: نقش مهم خبرنگاران در تشریح اتفاق های دفاع مقدس

در ابتدای مراسم حاج باقر سیلواری همرزم شهید محمود شهبازی به نقش موثر همدانی ها در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:  از بین همرزمانم که برای فتح خرمشهر رفته بودند تعداد معدودی زنده مانده اند و از جمع حاضر می خواهم که  دعا کنند به رفیق هایم برسند و از این جمع جا نمانم.

 

وی در ادامه با بیان خاطره ای  نقش مهم خبرنگاران در تشریح  اتفاق های دفاع مقدس پرداخت و گفت: بین مراحل اول و دوم عملیات های بیت المقدس بودیم که دونفر را با لباس های پاسداری و بسیار مرتب دیدم و متوجه شدم که خبرنگارهای  کیهان و پیام انقلاب هستند.

 

همرزم شهید شهبازی ادامه داد: خاطرم هست در آن زمان شهید شهبازی به آن خبرنگارها گفت آن اطلاع رسانی که بین نسل آینده باید اتفاق بیفتد وظیفه شما است و برمی گردد به قلم های شما که  واقعیت ها را  به نسل های آینده بگوییم.

 

وی با بیان اینکه ما جهت درک بیشتر خبرنگارها تصمیم گرفتیم انها را به وسط میدان ببریم افزود: من و شهید شهبازی خبرنگارها را سوار موتور کردیم تا به خط مقدم ببریم در میان راه جایی بود که روغن سوخته بر روی زمین ریخته بودند و عراقی ها به آن مکان تسلط داشتند ناگهان صدای کاتوشا آمد و من و شهید شهبازی به زمین خوردیم و موتور بنده اتیش گرفت ، بعد که به خبرنگارها نگاه کردم و دیدم که کاملا  و خاکی شده اند که برخی همرزمان به شوخی به بنده میگفتند از قصد اینطوری لباسشان  را آلوده کرده ای.

 

سیلواری ادامه داد: جالب است سه ماه بعد بنده در لبنان ماموریت داشتم و ماهنامه پیام انقلاب به دستم رسید و دیدم که خبرنگارها عین واقعه را نوشته اند.

 

وی در پایان در خصوص بحث فضای مجازی و رسانه گفت: هم اکنون حرف اول و آخر را در عملیات های روانی رسانه  میزند.

 

پیشکسوت عرصه رسانه همدان: با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم

در ادامه مراسم محمدرضا عارف از پیشکستوان عرصه رسانه همدان ضمن اشاره به قربت شهدا گفت: آن قربتی را که از همان روزهای ابتدا بر فضای جبهه و جنگ حاکم بود امروز هم وجود دارد و این باعث تاسف است.

 

وی ادامه داد: جا دارد از اصحاب رسانه و میزبانان این مراسم بخواهم که خیلی جدی تر به این مقوله پرداخته میشد تا امروز شاهد این گلایه ها نباشیم.

 

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان همدان  با بیان اینکه جنگ چیز خوبی نیست چون مرگ ویرانی و خسارت وارد شدن نتیجه جنگ ها هست افزود: اما ما میبینیم که در دوره دفاع مقدس امام به جنگ تقدس میدهند و در خیلی از فرمایشات و بیانات ایشان جنگ مفهموم دیگر پیدا میکند و جنگ عرصه برای رشد و تعالی کشورمان شده است.

 

وی به بیان خاطراتی از دوران رزمندگی خود پرداخت و گفت: در آن زمان بنده خادم ثبت وقایع تیپ انصارالحسین(ع) بودم و آنموقع احساس میکردم اگر در شب عملیات بروم  تیربارچی شوم موثرتر هستم در صورتی که درست به این قضیه نگاه نمی کردم و ثبت وقایع و انتقال آن به نسل آینده مهتر بوده است.

 

عارف با بیان اینکه در آن زمان انعکاس اخبار خیلی ضعیف بود افزود: ما  تعداد معدودی نشریه داشتیم و خیلی فضای مناسبی نبود اما هم اکنون اینگونه نیست و ما یک ظرفیت بالایی داریم.

 

 وی اعزام خبرنگاران به مناطق جنگی  را حق بچه های همدان و جامعه پر توان رسانه ای همدان دانست و گفت: ما وظیفه داریم به این عرصه ورود و نکات مثبت جنگ و دفاع مقدس را به مردم عرصه کنیم و اگر ما سابقه 160 ساله چاپ نشریه داریم در اروپا سابقه 400 ساله دارند و هجمه همه آنها را باید مدنظر داشته باشید حتی آنها که دست دوستی دادند خیلی راحت ما را زیر پا می گذارند.

 

این پیشکوست رسانه اظهار کرد: متاسفانه بر روی برخی از مسائل سایه سیاسی افتاده است، در صورتی که اگر برگردیم و به عقب نگاه کنیم میبینیم که اگر رشادتهای شهدا نبود امروز این آرامش را نداشتیم و ما وظیفه داریم در این عرصه خالصانه گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم افزود: بیایم شهدا را بالاتر و ارزشمندتر از این قضیه نگاه کنیم متاسفانه ما امروز سیاست خاصی برای شهدا نداریم و هر شهری یک سیاستی دارد و در برخی جاها به شهدای ما بی احترامی شده است.

 

عارف  با انتقاد از اینکه  ما نتوانسته ایم نمای واقعی جنگ را نشان  دهیم گفت: ما شاهد این هستیم که دربعضی موارد مسائلی در خصوص جنگ مطرح میشود که سبب میشود ذهن مردم به سمت دیگری برود که وظیفه رسانه است که درست قلم بزند و اطلاع رسانی بکند و ما هستیم که به عنوان سربازان خط مقدم این عرصه باید وظایف و جایگاه خودمان را بشناسیم.

 

حاجی بابایی، رزمنده دفاع مقدس:اگر خرمشهر فتح نمیشد سرنوشت فلسطین را داشتیم

در ادامه حاج علی اصغر حاجی بابایی از دیگر همرزمان شهید شهبازی به بیان خاطراتی از عملیات های فتح المبین  و بیت المقدس پرداخت و گفت: در اوایل جنگ ما تجهیزات بسیار کمی داشتیم و صدای ملت ایران را هیچ کس نمی شنید اما با این و جود ما در عملیات بیت المقدس موفق عمل کردیم و امکانات و تجهیزاتی که از این عملیات به دست آورده بودیم  کلید فتح خرمشهر بود.

 

وی با بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر در چهار مرحله انجام شد افزود: مرحله اول فتح خرمشهر که انجام شد 5 کشور آمدند که صلح کنیم که امام قبول نکرد، چرا که اگر قبول میکرد ما سرنوشت فلسطین را داشتیم.

 

همرزم شهید شهبازی ادامه داد: در آن زمان هم برخی لیبرال ها حرف میزدند و می گفتند شما خرمشهر را گرفتید چرا باز می جنگید

 

وی اظهار کرد: ما 8 سال جنگیدیم  و در نهایت  به قطع نامه رسیدیم و هم اکنون هم نظام به عقب برنگشته بلکه  مسئولین به عقب برگشتند، اما انقلاب راه خودش را میرود.

 

حاجی بابایی در پایان با بیان اینکه این شهدا هیچ کدام اسلام را برای خودشان نخواستند  افزود: خاطرم هست مادر شهید شهباری در حال مرگ بود و شهید گفت اگر بروم مادرم را ببینم عملیات میماند من اینجا مسئولیت دارم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار