همراه اول
10. تير 1394 - 11:01   |   کد مطلب: 24061
هیئت مدیره فوتبالی لازمه تیم پاس همدان

به گزارش همدان ورزش؛ میثم ناصر نژاد در یادداشتی آورد،تیم فوتبال پاس تا به اینجا هم دولتی اداره میشه. پاس شکل حقوقی داره و از اساسنامه گرفته تا اعضای هیات مدیره و سیستم مالی و اداری تماما حقوقی اداره میشه و وابسته به منابع دولتی. البته تردیدی نیست که همواره ایرادهای اساسی و منطقی بر سیستم مدیریتی تیم وارداست پاس تا زمانی که هیات مدیره دولتی داره و در راس آن استاندار مدیریت میکنه همین وضعیت را دارد.

 

مشابه پاس تیم صبای قم است. تیمی که هیات مدیره مجزا از سیستم استانداری داره. استاندار رییس مجمع باشگاه است و در تصمیمات کلان ورود پیدا میکنه. هیات مدیره هم آدم های شناخته شده و فوتبالی هستن. اما هیات مدیره پاس چطور؟ معاونان استاندار در هیات مدیره پاس هستند که هرگز فوتبالی نبوده و نیستن. بنابراین چطور می توانند بر اوضاع تیم نظارت و عیوب و نواقص را کالبدشکافی کنند. چطور می توانند در خصوص انتصابات، انتخاب ها و تصمیم های مدیرعامل اظهارنظر اصولی داشته باشن.

 

زمانی پاس موفق خواهد بود که هیات مدیره فوتبالی در راس آن باشد. نفراتی که فوتبال را لمس کرده باشند. نفراتی که بتوانند نواقص را به مدیرعامل گوشزد کنند. اما روزگار امروزی پاس صرفا تخصیص اعتبار شده و تقسیم آن در بین اعضای تیم.

 

یادتون باشه پاس تیم بومی (استان) همدان نیست .... این تعبیر کاملا درسته چون در این هشت سال نتوانستیم پاس را بومی سازی کنیم. نتوانستیم تیم های پایه را در مسیر بومی پروری پیش ببریم. صدها میلیون تومان هزینه شد و خروجی آن هیچ! تیمی که در آن هرگز اعتمادسازی بوجود نیامد. تیمی که زمینه تضاد و شکاف فکری و اخلاقی در بین اهالی فوتبال بوجود آورد. تیمی که الان همه از آن سهم می خواهند و کسی نیست سیاست درستی برایش تعریف کند. تیمی که سال ها مدعی بومی شدن آنرا داریم اما سیستم درستی برایش تعریف نکردیم که پایدار و همیشگی باشد. مانند سپاهان اصفهان که در معنای واقعی تیم بومی، با صلابت و قدرتمند در فوتبال ایران است.

 

پاس بیش از هرچیزی به منابع درآمدزا نیاز داره. تا چه زمان میشه پاس متکی به منابع دولتی باشه. باید طرح های اقتصادی در پاس اجرایی بشه. طرح های که الان روی میز هیات مدیره خاک میخوره. زمانی می توانیم پاس را بدون دغدغه به سمت لیگ برتر سوق بدیم که منابع مالی از همین منابع اقتصادی درآمدزا تامین بشه

دیدگاه شما

آخرین اخبار