همراه اول
15. شهريور 1395 - 8:46   |   کد مطلب: 28167
عدم اجرای قانون وعدالت، به بهانه کسب مدال در المپیک
فرانسه در جام ملت ها کریم بنزما را بدلایل اخلاقی کنار گذاشت در صورتی که با حضور او می توانست راحت قهرمان جام ملت ها شود . مشابه این کار در کشورهای دیگر هم بارها دیده شده است اما ما که داعیه اخلاق داریم این کار را نمی کنیم. زیرا ما فقط مدال برایمان مهم است و شخصی راکه در دادگاه محکوم شده با وساطت مسئولان ورزش این مملکت به المپیک می فرستیم به امید کسب مدال.

استادپرس نوشت: موفقیت برای بعضی از مسئولان ما به حدی مهم شده که برای رسیدن به آن حاضرند به هر کاری دست بزنند و از هر طریقی وارد عمل شوند و این موضوع جدیدی نیست زیرا که در قضیه فوتبالیست‌ها نیز همین رویه طی شد و شخصی را که با جعل کارت پایان خدمت سربازی از خدمت فرار کرده بود فقط به دلیل اینکه در تیم ملی به نیاز دارند با فشار مسئولان ورزش همین مملکت اسلامی که در آن نباید هیچ تبعیض و تفاوتی بین مردم در اجرای قوانین باشد عوض پادگان به استرالیا فرستادند و عزیز فراری از خدمت نیز در برگشت از استرالیا به ایران نیامدند و کاروان فوتبالیست‌ها بدون ایشان وارد مملکت شدند و حالا این قضیه دوباره به صورتی دیگر در المپیک اتفاق می‌افتد شخصی را که به جرم فساد اخلاقی و شکایت شاکی خصوصی به شلاق و تبعید محکوم‌شده است با پادرمیانی مسئولان ورزش کشور دوباره با اخذ وثیقه به المپیک می‌فرستند به امید کسب مدال و موفقیت برای کاروان ایران که مثل قبل با عدم موفقیت فرد محکوم در مسابقات کاروان اعزامی بدون ایشان به کشور بازمی‌گردد.

سؤال این است که مسئولان کشور آیا در مقابل فردی که مشهور نیست و به‌قول‌معروف پارتی و کس و کاری ندارد که سفارشش را بکنند به همین سادگی از گناه  او خواهند گذشت آیا در قوانین ما مجازات جعل اسناد دولتی حضور در استرالیا هست؟ و یا فرد خاطی را به‌تازگی برای مجازات به برزیل تبعید می‌کنند؟

و سؤال دیگر آیا در  شرع مقدس اسلام، آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند و ما مجاز هستیم به هر وسیله‌ای به هدف خود حتی اگر موجه هم باشد برسیم ولی می‌بینیم کشوری مانند فرانسه در جام ملت‌ها کریم بنزما را به دلایل اخلاقی کنار گذاشت درصورتی‌که با حضور او می‌توانست راحت قهرمان جام ملت‌ها شود. مشابه این کار در کشورهای دیگر هم‌بارها دیده‌شده است اما ما که داعیه اخلاق داریم این کار را نمی‌کنیم. زیرا ما فقط مدال برایمان مهم است و حاضریم تمام اخلاقیات را زیر پا بگذاریم. فقط شعار اخلاقی می‌دهیم ولی کشورهای دیگر عمل اخلاقی انجام می‌دهند.

مسئولان ورزش ما باید بدانند (همان‌طور که می‌دانند) که در مقابل عدالت فرقی بین قهرمان المپیک و غیر المپیک در شرع مقدس اسلام وجود ندارد بلکه می‌بایست در خصوص چنین افرادی چون به‌عنوان الگو هستند حداکثر سخت‌گیری را باید داشته باشند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار